مذاکره با خودروسازان جهان باید هوشیارانه باشد

۱۳۹۳/۰۸/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۷۱۹۳

سعید لیلاز با بیان اینکه مذاکره با خودروسازان جهان باید هوشیارانه باشد، اظهارکرد: همایش بین‌المللی صنعت خودرو اگر منجر به حضور شرکت‌های بزرگ خارجی در کشور شود، می‌تواند تاثیر بسزایی در بهبود تصویر صنعت خودرو ایران شود.

وی با تاکید بر اثرگذاری اینگونه همایش‌ها در فضای اقتصادی کشور تصریح کرد: آن چیزی که امروز مورد انتقاد بسیاری از فعالان اقتصادی کشور قرار گرفته، همایش‌ها و سمینارهای داخلی است که خروجی محسوسی از آن به وجود نمی‌آید.

لیلاز ادامه داد: اما برگزاری همایش‌های بین‌المللی به این شکل می‌تواند هسته اولیه بسیاری از توافقات آتی در برنامه‌ریزی‌های صنعت خودرو را در بر داشته باشد و رویکردهای صنعت خودرو را سیاست‌های بلندمدت خود تحت‌الشعاع قرار دهد.

این کارشناس اقتصادی، برگزاری همایش بین‌المللی را راهکاری برای انجام بهتر تعاملات بین‌المللی دانست و تصریح کرد: مطمئناً درحاشیه این مراسم مقامات عالی‌رتبه می‌توانند به‌راحتی با تک تک شرکت‌های بین‌المللی با یک زبان واحد سخن بگویند و از فرصت به دست آمده بیشترین بهره‌برداری را صورت دهند.

لیلاز با بیان اینکه در مذاکره با خودروسازان خارجی باید هوشیارانه عمل کرد،افزود: بدون شک برگزاری این همایش می‌تواند فرصت خوبی برای عرضه و بهبود تصویر صنعت ایران شود و منجر به مذاکرات فعالان این حوزه در سطوح بین‌المللی شود.

وی در پاسخ به این سوال که برخی از کارشناسان تاثیرات همایش بین‌المللی خودرو سال قبل را محدود به همکاری صنعت چین با ایران می‌دانند و اجرای همایش سال گذشته را فاقد نتیجه مطلوب ارزیابی می‌کنند، اظهارکرد: به هیچ عنوان نمی‌توان گفت که در سال گذشته نتیجه نادرستی از این همایش دریافت شده است.

این کارشناس اقتصادی اذعان کرد: ما باید با تمام امکانات درجهت افزایش کیفیت،کاهش قیمت تمام شده و پاسخ اقتصاد مردمی که قدرت خریدشان طی سال‌های 89 تا 92 کاهش یافته را به‌کار‌گیریم و در برخی از بخش‌ها استفاده از محصولات چینی می‌تواند مانع عدم استفاده دهک‌های پایین از محصولات گرانقیمت شود.

لیلاز گفت: اتفاقا همکاری با چین «باید» ایجاد شود که ما بتوانیم با کارت چین در مقابل غرب و با کارت غرب در مقابل چین بازی کنیم و به اهداف مورد نظر خود دست پیدا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ما درمرحله‌یی هستیم که باید از تمامی ظرفیت‌ها استفاده کنیم و باید اجازه دهیم که با برگزاری اینگونه همایش‌ها اقتصادگردانان کشور در چارچوب سیاست‌های نظام اقدامات خود را پیش ببرند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر