برگزاری همایش‌های تخصصی صنعت خودرو گامی موثردر پیشبرد و توسعه خودروسازی کشور

۱۳۹۳/۰۸/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۷۱۹۲

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: برگزاری همایش‌های تخصصی صنعت خودرو گامی موثر در پیشبرد و توسعه صنعت خودروسازی کشور خواهد بود.

غلام‌محمد زارعی با اشاره به شروط لازم برای برگزاری همایش‌های بین‌المللی درصنعت خودرو تصریح کرد: پیش از برگزاری دومین همایش صنعت خودرو باید بررسی شود که همایش نخست چه تاثیری بر حوزه صنعت خودرو به لحاظ دستاوردهای تجربی و بازار فروش و تعاملات جهانی داشته است.

وی تاکید کرد: باید پیش از برگزاری اینگونه همایش‌ها هدف‌گذاری صورت گیرد تا به برگزاری همایشی بدون نتیجه منتهی نشده و دستاوردهای خوبی در این جریان حاصل شود.

وی با اشاره به برگزاری دومین همایش بین‌المللی صنعت خودرو افزود: قطعا هر گونه تعاملات در حوزه اقتصادی و صنعتی و انتقال تجارب و معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها می‌تواند زمینه پیشرفت و گسترش کمی و کیفی فعالیت‌های صنعتی و اقتصادی خصوصا در حوزه خودروسازی کشور را فراهم کند.

نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: برگزاری اینگونه همایش‌ها نباید موجب حضور برخی از شرکت‌های ضعیف در صنعت خودرو ایران شود بلکه به جهت بازار بسیار خوبی که در ایران وجود دارد باید درجریان این همکاری‌ها و تعاملات شاهد حضور شرکت‌های مطرح جهانی و سرمایه‌گذاری مشترک در صنعت خودرو ایران باشیم.

به گزارش خبر خودرو، زارعی تصریح کرد: در طول سال‌های گذشته همواره شرکت‌های اروپایی و آسیایی یکی از بازارهای عمده‌شان را ایران قرار دادند که این نشان از بازار خوب ایران است که قطعا باید از چنین فرصت‌هایی جهت پیشبرد صنعت خودرو داخلی بهره برد.

لازم به ذکر است دومین همایش تخصصی صنعت خودرو 01 آذر با حضور شرکت خودرو سازی آسیایی و اروپایی برگزار می‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر