700تخلف اداری در دولت احمدی‌نژاد

۱۳۹۳/۰۶/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۷۱۸

رییس هیات بدوی یک رسیدگی به تخلفات اداری دولت گذشته (زیرنظر نهاد ریاست‌جمهوری) از بررسی حدود 700 پرونده مربوط به دولت احمدی‌نژاد در این هیات خبر داد.

حجت‌الاسلام محمد اشرفی اصفهانی، در ارزیابی خود از عملکرد دولت کنونی، به ایسنا گفت: ما می‌دانستیم کسی که وارث دولت‌های نهم و دهم یعنی دولت آقای احمدی‌نژاد شود، قطعا کار بسیار سخت و دشواری را خواهد داشت چون آقای دکتر روحانی از دولت قبل یک ویرانه تحویل گرفته و البته اگر هر کدام از بزرگان نظام آن دولت را تحویل می‌گرفتند مطمئنا با چالش مواجه می‌شدند. باید پرسید دولتی که بیش از 800میلیارد دلار از درآمدهای نفتی و غیرنفتی را دراختیار داشت با این پول‌ها چه کار کرده و چرا به حیف و میل این درآمدها پرداخته است؟

وی با مورد توجه قرار دادن سمت خود در رسیدگی به پرونده‌های دولت گذشته، اظهار کرد: با پرونده‌هایی که ما بررسی می‌کنیم در جریان قرار می‌گیریم که چه سوءاستفاده‌هایی انجام شده و چه پول‌هایی به‌نام خانواده‌های‌شان ثبت شده تا از خودشان اثری به‌جا نگذارند.

وی اظهار کرد: ما پرونده‌هایی که مربوط به تخلفات اداری است و از بازرسی کل کشور برای‌مان ارسال می‌شود را مورد بررسی قرار می‌دهیم و هم‌اکنون حدود 700 پرونده مربوط به دولت آقای احمدی‌نژاد است. با بررسی‌های انجام شده به بیش از 50درصد پرونده‌های رسیدگی شده برائت داده شده و تخلفات حدود 40درصد پرونده‌های رسیدگی شده نیز مشخص و توبیخ و محرومیت از مشاغل دولتی برای متخلفان درنظر گرفته شده است، ضمن اینکه نمایندگان مجلس هم که پیش از این سمت اجرایی داشتند در صورتی که تخلفی را مرتکب شده باشند در این هیات به تخلفات‌شان رسیدگی خواهد شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر