ترافیک ورود سهامداران جدید به بورس

۱۳۹۳/۰۸/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۷۱۷۷

مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران با تاکید بر اینکه گزارش‌های 6 ماهه نشان از تحقق بودجه‌ها دارد، گفت: این گزارش‌ها نشان داد در شرایط رکود، گزارش‌های بدی نبودند؛ همچنین ورود سهامداران به بازار نسبت به گذشته درحال افزایش است.

حسن قالیباف اصل در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به اینکه گزارش‌های6 ماهه از منظر مقام اجرایی بازار چطور ارزیابی می‌شود،گفت: گزارش‌های 6 ماهه در شرایط رکودی اقتصاد نشان داد که گزارش‌های بدی نبودند و در اکثر صنایع به بودجه‌های پیش‌بینی شده‌ هم رسیده‌اند.

وی افزود: علاوه بر این درحوزه تامین مالی طی 6 ماهه ابتدای سال جاری 12هزار میلیارد تومان تامین مالی صورت پذیرفته که نسبت به سال گذشته این میزان افزایشی است. وی با بیان اینکه صدور کد معاملاتی در 6 ماهه ابتدایی امسال نسبت به سال گذشته روند افزایشی داشته است، گفت: امسال 110هزار کد معاملاتی به بازار اضافه شده که نشان‌دهنده ورود افراد جدید و نقدینگی‌های تازه در آینده به بازار خواهد بود. این مساله نشان‌دهنده پتانسیل بالای این بازار برای ایجاد شرایط بازدهی است. وی درپاسخ به اینکه چرا در 6 ماهه ابتدایی سال روند پذیرش و ورود شرکت‌های جدید به بورس کاهش شدیدی داشته است،گفت: تاکنون نزدیک به 13شرکت در فرآیند پذیرش هستند و برخی از آنان نیز در بورس اوراق بهادار تهران درج شده‌اند.

قالیباف‌اصل تاکید کرد: به دلیل وضعیت بازار عرضه‌های اولیه فعلا متوقف شده و سهامداران عمده هم رغبت زیادی برای عرضه در این شرایط ندارند.

وی با بیان اینکه با وجود رکود در بازار سرمایه مشخصا تغییری در وضعیت بنیادی شرکت‌ها ایجاد نشده بود،گفت: شرکت‌ها تغییر خاصی در بودجه‌ها نداشتند و از لحاظ بنیادی مشکل قابل توجهی در روند فعالیت‌ها نداشتند. قالیباف‌اصل گفت: یکی از مشکلات در اقتصاد بحث نقدینگی و کنترل آن توسط دولت بود و از این جهت به بسیاری از شرکت‌ها فشار آورد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر