بازگشت پیکاسو به پاریس

۱۳۹۳/۰۸/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۷۱۶۴


روزنامه لس‌آنجلس تایمز تیتر یک خود را به نبرد در اوکراین اختصاص داده و با انتخاب تیتر «دشمنان داخل دروازه‌ها» می‌نویسد گرچه نیروهای اوکراینی محاصره شده‌اند اما در فرودگاه به نبرد ادامه می‌دهند. در جریان این نبردها تنها سه طبقه از ساختمان هفت طبقه فرودگاه باقی مانده است. «هشدار برای استفاده از مسکن‌ها» خبر دیگری است که حکایت از این دارد که بر طبق اطلاعات جدید، استفاده بیش از حد مردم از مسکن‌هایی که با نسخه تجویز می‌شود، رقمی معادل 1.4میلیارد دلار در سال به سیستم سلامت و بهداشت امریکا لطمه وارد می‌کند.

روزنامه نیویورک تایمز با انتخاب عکسی از مردم آفریقا، از این خبر می‌دهد که آرزوی مبارزه با ابولا دارد ابعاد واقعی‌تری پیدا می‌کند. خبر دیگر صفحه اول این روزنامه حکایت از گشایش مجدد موزه پیکاسو در پاریس دارد. این خبر با نقل قولی از پیکاسو آغاز می‌شود که گفته بود: یک موزه به من بدهید تا برایتان پرش کنم. موزه جدید از نظر حجم دو برابر موزه قبلی است که از سال 2009 برای گسترش یافتن بسته شده بود.

اما وال استریت ژورنال خبر خروج امریکا از افغانستان را به‌عنوان موضوع یک خود انتخاب کرده و می‌نویسد «آخرین تفنگداران دریایی افغانستان را ترک کردند» تیتر «گازوییل با قیمت 3دلار حامل پاداش‌ها و خطرات» نیز از این خبر می‌دهد که کاهش قیمت گازوییل به 3دلار در بیشتر پمپ بنزین‌های امریکا، می‌تواند عوارض مثبت و منفی برای مصرف‌کنندگان و فروشندگان در پی داشته باشد.

روزنامه انگلیسی گاردین نیز با انتخاب تیتر «بریتانیا برای طرح مهاجرت زیر سوال رفته است» از این خبر می‌دهد که به گفته وزیر مهاجرت نجات افرادی که از مدیترانه به بریتانیا می‌آیند موجب می‌شود تا دیگران نیز سفر پرخطر را به‌جان بخرند تا به این کشور برسند. مطلب دیگر صفحه یک این روزنامه از این خبر می‌دهد که کلیسا تا دهه 1950 عقب می‌رود تا بتواند حقایق مربوط به آزار کودکان را کشف کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر