هیچ تولیدکننده‌ای نتوانسته جایزه استاندارد را ببرد

۱۳۹۳/۰۸/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۷۱۴۷

رییس انجمن مدیریت کیفیت ایران با بیان اینکه در 10سال اخیر هیچ تولیدکننده‌یی نتوانسته جایزه سازمان ملی استاندارد را از آن خود کند، گفت: سطح کیفیت درکشور رضایت‌بخش نیست و باید برای کالاهای تولیدی و خدمات مورد نیاز مردم، استاندارد اجباری تعریف شود و بتوانیم نرخ متوسط کیفیت را در کشور مطرح کنیم. به گزارش ایسنا، فرزین انتصاریان در نشستی با بیان اینکه امسال دو جایزه ملی کیفیت و مدل ارزیابی خودرو را همزمان با یکدیگر داریم،گفت: تعداد شرکت‌کنندگان در زمینه ارتباطات و غذا 120نفر و در زمینه کیفیت و ارزیابی خودرو 27سازمان شرکت کرده‌اند. وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه سطح کیفیت کالا و خدمات درکشور رضایت‌بخش نیست، قصد داریم تا یک ماه آینده نرخ کیفیت را برای محصولات و خدمات به صورت یک شاخص مشابه نرخ تورم ایجاد کنیم. به گفته او بین استاندارد و کیفیت تفاوت وجود دارد؛ به این معنا که استاندارد حداقل‌های مورد نیاز برای حمایت از جامعه را در محدوده محصولات تولیدی و خدماتی با دیدگاه ایمنی ایجاد می‌کند. وی ادامه داد: استانداردهایی که برای اتومبیل مطرح است به میزان ایمنی خودرو برمی‌گردد؛ به‌طوری که اگر محصولی ایمن نباشد قطعا باکیفیت هم نیست.

رییس انجمن مدیریت کیفیت ایران درخصوص کیفیت محصولات گفت: کیفیت را باید با چهار مولفه مرغوبیت، قیمت، دوام و نوآوری و خلاقیت شناخت؛ به‌طوری که هدف از کیفیت باید کسب رضایت مشتری باشد. انتصاریان اظهارکرد: هدف این است که در تمام زمینه‌های تولید از زمانی که نیاز به تولید آن محصول یا خدمات احساس می‌شود تا زمانی که به بازار عرضه می‌شود،کیفیت محصول در بالاترین حد خود حفظ شود. در ادامه محمدرضا ممدوحی، معاون کیفیت استاندارد گفت: با توجه به اینکه در این سال‌ها نسبت به ارزیابی خدمات غافل بوده‌ایم از این پس قصد داریم خدمات کشور را از نظر کیفیت مورد ارزیابی قرار دهیم. وی ادامه داد: در میان وظایف ما تفکیکی بین بخش خصوصی و دولتی قایل نیستیم و تمام سازمان‌هایی که بخواهند مورد ارزیابی کیفیت قرار بگیرند در دستور کار ما نیز قرار می‌گیرند.

ممدوحی با بیان اینکه هدف ما این است که در راستای صدمه نزدن به بخش تولید تنها واحدهای مشتاق را در رده‌بندی کیفیت قرار دهیم،گفت: در این راستا خدماتی که به صورت استراتژی و مهم برای مردم تعریف شده‌اند در زمره ارزیابی اجباری قرار خواهیم داد. معاون کیفیت استاندارد درخصوص استاندارد و کیفیت خودرو گفت: درحال حاضر استاندارد خودرو اجباری است اما ارزیابی کیفیت خودروها به صورت تشویقی صورت می‌گیرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر