همتی: بدهکاران معوقات ندهند، اسامی آنها را اعلام می‌کنیم‌

۱۳۹۳/۰۸/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۷۱۲۵

مدیرعامل بانک ملی ایران با بیان اینکه ۵۵‌هزار‌میلیارد ریال از معوقات بانک ملی در اختیار ۵۴ نفر است، گفت: بدهکاران معوقات خود را پرداخت نکنند، اسامی آنها را اعلام می‌کنیم.

عبدالناصر همتی در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار کرد: مطالبات معوق بانک ملی بسیار بوده و تلاش می‌کنیم تا آن را وصول کنیم، البته بخش قابل‌توجهی از مطالبات در حال نتیجه‌گیری و وصول است. وی مطالبات بانک ملی ایران از بخش خصوصی را 13‌هزار‌میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: پنج‌هزار و 500‌میلیارد تومان از معوقات بانک ملی در اختیار 54نفر است که نیمی از معوقات بانک ملی را تشکیل می‌دهد.

همتی با اشاره به اینکه 10 کمیته برای وصول مطالبات بانکی در حال مذاکره با بدهکاران هستند، گفت: امیدواریم در آینده نزدیک بخش قابل‌توجهی را وصول یا تعیین تکلیف کنیم. مدیرعامل بانک ملی ایران با اشاره به اینکه بانک از طریق مذاکره به‌دنبال وصول مطالبات است، تصریح کرد: درصورتی‌که بدهکاران بانکی نسبت به پرداخت معوقات بانک اقدام نکنند از طریق اقدام قانونی، حقوقی و مراجع قضایی این مسایل را پیگیری می‌کنیم.

وی درباره اعلام اسامی دانه‌درشت‌های بدهکار بانک ملی گفت: ضرورتی برای اعلام اسامی بدهکاران دانه‌درشت دیده نمی‎شود چراکه بسیاری از آنها تولیدکننده و فعال اقتصادی هستند. مدیرعامل بانک ملی ایران عنوان کرد: درصورتی‌که بدهکاران بر عدم پرداخت معوقات و مطالبات بانک، مصر و محکم باشند با هماهنگی قوه قضاییه اسامی آنها اعلام می‌شود.

وی همچنین درباره دریافت کارمزد از دستگاه‌های کارت‌خوان نیز گفت: این مساله پیچیده است و جای بحث بسیاری دارد ولی واقعیت این است که در تمام دنیا این کارمزد از فروشگاه‎ها اخذ می‌شود.

همتی تاکید کرد: تعیین میزان و چگونگی دریافت آن بررسی بیشتری نیاز دارد، قرار است در شورای پول و اعتبار در این زمینه بحث شود تا به تفاهمی که مورد رضایت همه قرار بگیرد، برسیم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر