مظنون اصلی اسیدپاشی دستگیر شود، رسانه‌ای می‌کنیم

۱۳۹۳/۰۸/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۷۱۱۵

فرمانده نیروی انتظامی درخصوص برخی اخبار مبنی بر دستگیری مظنونان حادثه اسیدپاشی گفت: اگر کسی دستگیر شود و اعتراف کند و ما در این باره به قطعیت برسیم به سرعت به رسانه‌ها و افکار عمومی اعلام می‌کنیم. سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در همایش پدافند غیرعامل در پاسخ به سوالی درباره دستگیری مظنونانی درخصوص این حادثه افزود: ممکن است هر کسی که مور‌د‌ ظن و گمان قرار بگیرد از وی تحقیقاتی صورت بگیرد اما به معنای این نیست که اینها عامل اسیدپاشی باشند.

فرمانده نیروی انتظامی درپاسخ به سوالی درباره انجام موارد اسید‌پاشی در سایر شهرها گفت: ما در هیچ جای دیگر چنین حادثه‌یی نداشتیم. در تهران نیز یک نفر اقدام به تهدیداتی در این رابطه کرده بود که دستگیر شد. ممکن است افرادی با انگیزه شوخی، ماجراجویی، آزار و اذیت و آب به آسیاب دشمن ریختن خیال‌کنند که می‌توانند فضای ناامنی را در کشور ایجاد کنند.

فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: ما در همین اصفهان حادثه‌یی داشتیم که خانمی ادعا کرده بود مورد اسید‌پاشی قرار گرفته و بعد زمانی که مورد تحقیق قرار گرفته بود به این نتیجه رسیدیم که مایع ظرفشویی برای جلب نظر دیگران و هیاهو راه انداختن روی خود ریخته بود. آنقدر مساله پیچیده نیست که با انجام دادن دو سه حادثه در اصفهان کل مردم احساس ناامنی بکنند.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره برخی آب‌پاشی‌ها در تهران که به قصد آزار و اذیت انجام می‌شود،گفت: این مساله نیز در قالب همان بحث قرار می‌گیرد که برخی چه با اس‌ام‌اس و چه با ایجاد هیاهو به دنبال ایجاد ناامنی در جامعه هستند. فرمانده نیروی انتظامی در پاسخ به این سوال که عده‌یی به بهانه اسید‌پاشی به دنبال ایجاد تجمع در سطح تهران و سایر شهرها هستند،گفت: هر تجمعی باید با مجوز قانونی باشد و نیروی انتظامی به هیچ تجمع غیرقانونی اجازه نمی‌دهد البته تمام این تلاش‌ها منشأ واحد دارد که به دنبال ترویج فضای ناامنی درکشور هستند. خوشبختانه هیچکدام از این فراخوان‌ها با اقبال چندانی روبه‌رو نشده است. فرمانده نیروی انتظامی در پاسخ به سوال دیگری درباره انتشار تصویری که از متهم احتمالی منتشر شده است،گفت: با مشخصاتی که قربانیان از متهم تصویر کرده‌اند یا آنهایی که در معرض تهدید قرار گرفته بودند ما تلاش کرده‌ایم تصویر‌نگاری و آن را بررسی کنیم. این عکس‌ها تنها به عنوان سرنخ‌ها مطرح هستند و ما فعلا نمی‌توانیم در این باره چیزی را قطعی بگوییم چراکه متهم در همه جا با چهره باز دیده نشده و ما تمام سرنخ‌ها را دنبال می‌کنیم و امیدواریم به زودی به نتیجه برسیم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر