عربستان با وجود افزایش تولید نفت کمتری عرضه کرد

۱۳۹۳/۰۸/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۷۱۰۳


جهان رسانه‌های خبری به نقل از یک منبع ناشناس گزارش داده‌اند که عربستان در ماه سپتامبر با وجود افزایش تولید نفت، نفت کمتری را در مقایسه با ماه گذشته به مشتریان داخلی و خارجی عرضه کرده است.

به گزارش نکونیوز به نقل از اویل پرایز، منبع ناشناسی که رسانه‌ها وی را مطلع از مسایل صنعت نفت عربستان معرفی کرده‌اند اعلام کرده عربستان سعودی در سپتامبر به‌طور میانگین روزانه 9میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه نفت تولید کرده که در مقایسه با روزانه 9میلیون و ۵۹۷ هزار بشکه در ماه آگوست بیش از

۱۰۰ هزار بشکه افزایش داشته است. این منبع همچنین اعلام کرده که در همین دوره زمانی عربستانی‌ها روزانه 9میلیون و ۳۶۰ هزار بشکه نفت به مشتریان داخلی و خارجی عرضه کرده‌اند. این در حالی است که ماه گذشته آن (آگوست) میزان عرضه نفت به مشتریان 9میلیون و ۶۸۸ هزار بشکه در روز بوده است. گفته شده که این منبع مطلع اطلاعات را به برخی رسانه‌ها از جمله خبرگزاری رویترز، شبکه تلویزیونی بلومبرگ و روزنامه وال‌استریت ژورنال ارسال کرده است. در این اطلاعات منتشر شده به دلایل ریاض برای کاهش عرضه نفت به مشتریان هیچ اشاره‌یی نشده است.

با این حال برخی گزارش‌هایی که همزمان منتشر شده حاکی از آن است که تعدادی از اعضای سازمان تولیدکنندگان نفت (اوپک) از جمله ونزوئلا از عربستان خواسته‌اند تا با هدف کمک به بازگشت نفت به سطح ۹۰ دلار در بازارهای جهانی، تولید خود را کاهش دهد. روزنامه وال‌استریت نیز در گزارشی با پرداختن به دلایل احتمالی کاهش عرضه نفت عربستان با وجود افزایش تولید آورده است: «احتمالا عربستان سعودی که با از راه رسیدن فصل پاییز نفت کمتری برای تولید برق به‌منظور تامین انرژی لازم برای سیستم‌های تهویه مطبوع نیاز دارد نفت خود را برای افزایش تقاضای احتمالی در بخش دیگری از جهان که در انتظار زمستان سردی است ذخیره می‌کند.»

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر