برزیلی‌ها بار دیگر به دیلما روسف رای دادند

۱۳۹۳/۰۸/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۷۱۰۲



جهان نتایج دور دوم انتخابات برزیل نشان می‌دهد که مردم این کشور بار دیگر با اعتماد به دیلما‌روسف او را در سمت رییس‌جمهور ابقا کرده‌اند. خانم روسف با کسب 51.6درصد آرا در برابر 48.4درصد آرای رقیبش آئسیو نوس به پیروزی رسید.

به گزارش بلومبرگ، در پی اعلام نتایج شمارش ۹۹درصد آرای انتخابات ریاست‌جمهوری برزیل، دیلما‌روسف، رییس‌جمهور چپ‌گرای این کشور، در رقابتی بسیار تنگانگ با آئسیو نوس، برای دومین بار پیاپی پیروز انتخابات شد. دیلما روسف نزدیک‌ترین اختلاف ممکن با رقیب انتخاباتی خود از حزب سوسیال‌دموکرات برزیل را رقم زد؛ مساله‌یی که از سال ۱۹۴۵ تاکنون در این کشور بی‌سابقه بوده است. روسف، نخستین رییس‌جمهور زن در تاریخ برزیل، پس از انتخاب مجدد وعده تغییراتی گسترده در دوره دوم ریاست‌جمهوری خود را به مردم برزیل داد و گفت فرآیند اصلاح سیاسی را منسجم‌تر به پیش خواهد برد و گفت‌وگوی بی‌پرده با منتقدانش را از سر خواهد گرفت.

دیلما روسف ۶۶ساله که از سال ۲۰۱۰ بر مسند ریاست‌جمهوری در برزیل نشسته و با پیروزی‌اش حالا باوجود رکود و کاهش رشد اقتصادی برزیل، حضور حزب کارگر در قدرت را ۱۶ساله خواهد کرد، در نطق پیروزی خود گفت: «گاهی در تاریخ پیش آمده که رقابت‌های نزدیک و اختلاف‌های ناچیز در انتخابات تغییرات سریع‌تر و مقتدرانه‌تر را رقم زده‌اند.» در شرایط کنونی رشد اقتصادی برزیل به پایین‌ترین حد خود در دو دهه گذشته رسیده و دولت بامشکلات متعددی دست به گریبان است، اما با این حال برنامه‌های رفاهی و پیشینه دیلما روسف در مقابله با فساد اقتصادی و سیاسی، مهم‌ترین پشتوانه او در جلب نظر و کسب آرای مردم برزیل بوده است. او نخستین و مهم‌ترین وظیفه خود در دوره دوم ریاست‌جمهوری را تحول در سیستم سیاسی برای کاهش فساد خواند و گفت مهم‌ترین تعهدش هم گفت‌وگو خواهد بود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر