ضرورت پرهیز از دنباله‌روی در خرید سهام

۱۳۹۳/۰۸/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۷۰۶۰

مدیرعامل کارگزاری بانک پارسیان با مثبت خواندن شرایط کنونی بازار سهام اظهار کرد: خرید و فروش‌ها باید همراه با بررسی و تحلیل باشد. او از سهامداران خواست از هر گونه خرید مبتنی بر دنباله‌روی پرهیز کنند. به گزارش سنا، سیدابراهیم عنایت مدیرعامل کارگزاری بانک پارسیان با غیرحرفه‌یی خواندن دنباله‌روی در خرید سهام گفت: سرمایه‌گذاری در بورس کپی برداری از روی دست یکدیگر نیست، چون هیچ فردی پیدا نمی‌شود که افق سرمایه‌گذاری و تحلیل‌ا‌ش و حتی سطح ریسک‌پذیری‌اش با فرد دیگری یکسان باشد. هر کسی شخصیت سرمایه‌گذاری خاص خودش را دارد، پس به هیچ عنوان سهامداران دنباله‌روی نکنند.

وی افزود: سهامداران متناسب با سطح ریسک‌پذیری و بعد از بررسی و به دست آوردن اطمینان قابل قبول از شناسایی سهم مورد نظر خرید کنند. چون در حال حاضر بازار سرمایه بازار خوبی است اما برای کسانی که افق سرمایه‌گذاری بلندمدت‌تری دارند.

این کارشناس ارشد بازار سرمایه افزود: همیشه به سهامداران توصیه کرده‌ام حداقل یک‌سال مالی را برای سرمایه‌گذاری در نظر بگیرند و بازدهی هفتگی و روزانه را واقعا فراموش کنند، چون همین طرز تلقی به بازار ما و سرمایه‌گذاران در سال گذشته صدمه زد که تا امروز دست به گریبان آن هستیم.

وی با بیان اینکه سوداگری ریسک بسیار بالایی دارد، ادامه داد: وقتی افق سرمایه‌گذاری‌مان بلندمدت باشد و با تجزیه و تحلیل سهم خریداری شده باشد، احتمال کسب بازدهی مناسب افزایش و ریسک کاهش پیدا می‌کند.

مدیرعامل کارگزاری بانک پارسیان درباره نشانه‌های بازگشت بازار سرمایه به روزهای رونق گفت: چون هم قیمت‌ها به کف رسیده‌اند و هم چشم‌انداز اقتصادی و سیاسی خوب است می‌توان ادعا کرد که ریسک بازار تا حد زیادی کاهش پیدا کرده در نتیجه سرمایه‌گذاران اقدام به ورود نقدینگی جدید به بازار کرده‌اند.

وی با بیان اینکه اثر سیاست دولت در خصوص کاهش تورم در اقتصاد منعکس شده و روند کاهنده تورم شکل گرفته است، اظهار کرد: کاهش نرخ تورم دو اثر مستقیم بر بازار سرمایه می‌گذارد. از طرفی سرمایه‌گذاری در بورس را نسبت به سپرده‌گذاری در بانک‌ها جذاب‌تر می‌کند و از طرفی هزینه‌های مالی شرکت‌ها را کاهش می‌دهد که این امر نیز به نوبه خود باعث کاهش هزینه‌های شرکت‌ها و در نتیجه افزایش سودآوری شرکت‌ها می‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر