بیمه سلامت امریکا، تهدیدی برای سلامت اقتصادی کارگران

۱۳۹۳/۰۶/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۷۰۶

جهان «فاکس بیزینس» در آستانه روز کارگر گزارشی را با عنوان «میلیون‌ها امریکایی مشمول قانون سلامت اگر دیر اقدام کنند به دردسر مالیاتی خواهند افتاد» منتشر کرد. این گزارش در ادامه به پیچیدگی‌های این طرح برای طبقه متوسط و همچنین کارگران امریکایی اشاره کرده است. در این گزارش آمده است اگر درآمد واقعی شما در سال 2014 از درآمد تخمینی شما بیشتر باشد یا ساعات کاری بیشتری را مشغول به کار بوده باشید، در آن هنگام به ارتباط تنگاتنگ پرونده بیمه و همچنین روند مالیاتی پی خواهید برد. اینها اطلاعاتی هستند که کمتر امریکایی هنگام ورود به طرح بیمه سلامت از آن اطلاع درستی داشته باشد. در نهایت این طرح که با هدف بهبود روند زندگی خانواده‌های امریکایی پیشنهاد شد، در صورت عدم هوشیاری می‌تواند مضر هم باشد.

کاهش اشتغال

قانون بهداشت و درمان رییس‌جمهور امریکا باراک اوباما معروف به «اوباما کر»، مشارکت نیروی کار ایالات متحده امریکا را معادل دو‌میلیون شغل تمام وقت در سال 2017 کاهش می‌دهد. در آخرین چشم‌انداز مالی امریکا دفتر بودجه کنگره امریکا که نهادی غیرحزبی به شمار می‌رود، اعلام کرده است: قانون سلامت منجر خواهد شد، برخی از کارگران به‌ویژه کارگران با درآمد اندک برای از دست ندادن یارانه‌های دولت فدرال که طرح اوباماکر در قالب کمک به پرداخت هزینه بیمه درمانی و سایر هزینه‌های مراقبت‌های بهداشتی فراهم می‌کند، ساعات کاری خود را محدود سازند. این نهاد می‌گوید، کاهش ساعات کاری به‌واسطه این طرح تا سال 2024 معادل پنج‌میلیون شغل خواهد بود و اوباما کر در مجموع موجب کند شدن رشد نرخ اشتغال و بازیابی اقتصاد در دهه آینده خواهد شد.

طرح سلامت اوباما چیست

طرح اوباماکر برای اصلاح کلی نظام بهداشتی و سلامت توسط رییس‌جمهور اوباما در ۲۳ مارس ۲۰۱۲ توسط دیوان عالی کشور تصویب و به اجرا در آمد؛ هدف از این برنامه ارایه مراقبت‌های بهداشتی بیشتر با کیفیت بهتر و هزینه‌های پایین‌تر برای شهروندان امریکایی بود. بالا رفتن کیفیت این طرح از طریق ایجاد مقررات برای مصرف‌کننده، دریافت مالیات، یارانه، حمایت مالی و ... تامین می‌شد تا طرح اوباما با کیفیت بیشتری گسترش پیدا کند و با قیمت مناسب در دست عموم مردم قرار گیرد. این بیمه به‌گونه‌یی طراحی شده که با وجود آن شهروندان دیگر نیازی به استفاده از سایر بیمه‌ها نداشته باشند. نکته دیگر اینکه این پروژه با هدف سوددهی راه‌اندازی نشده بود؛ بنابراین یکی از بدترین نهادها برای کسب سود از بخش بهداشت و درمان به‌شمار می‌آمد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر