حذف موارد دلخواه از کنترل پنل

۱۳۹۳/۰۶/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۷۰۰

تعادل کنترل پنل در ویندوز این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد تا به‌راحتی به‌بخش‌های مختلف سیستم‌عامل دسترسی پیدا کرده و به اجرای ابزارهای مورد نیاز برای مدیریت و شخصی‌سازی سیستم‌عامل بپردازید.

حذف موارد دلخواه از کنترل‌پنل به‌همان راحتی حذف فایل‌ها در ویندوز امکان‌پذیر است و تنها کاری که شما باید انجام بدهید، حذف فایل ذخیره شده در سیستم‌عامل، مربوط به ابزار موردنظر است.

1- به پوشه System32 در ویندوز بروید. (این پوشه در حالت پیش‌فرض در مسیر C: Windows System32 قرار دارد)

2- پس از مراجعه به پوشه فوق، عبارت cpl را در کادر جست‌وجو وارد کرده و منتظر بمانید تا گزینه‌های قابل حذف از کنترل‌پنل، برای شما نمایش داده شود.

3- شما می‌توانید به‌دلخواه خود هریک از مواردی را که در فهرست نتایج یافت شده و از نوع Control panel item است، حذف کنید. توجه داشته باشید برخورداری از قابلیت حذف، به معنای ضرورت حذف موارد به‌نمایش درآمده نیست و بهتر است پیش از حذف هریک از موارد، به‌طور کامل گزینه موردنظر را مورد بررسی قرار داده، سپس این عملیات را به انجام برسانید.

4- پس از کسب اطمینان از موارد دلخواه برای حذف، می‌توانید با کلیک راست ماوس روی فایل مورد نظر و انتخاب گزینه Delete نسبت به‌حذف این فایل‌ها نیز اقدام کنید.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر