کوتاه از دنیای فناوری

۱۳۹۳/۰۶/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۹۹

تعادل شرکت مخابرات استان تهران به واحدهای فناوری دانش‌بنیان تجاری، فعالیت‌های علمی و پژوهشی، تحقیقات آزمایشگاهی و دانشگاهی، اختراعات و کارآفرینی درکشور اینترنت پرسرعت ۱۰مگابایت بر ثانیه ارایه می‌کند. از اول مرداد سال جاری واحدهای فناوری دانش بنیان تجاری، فعالیت‌های علمی و پژوهشی، تحقیقات آزمایشگاهی و دانشگاهی، اختراعات و کارآفرینی در کشور می‌توانند با مراجعه به مرکز مخابرات مربوطه اقدام کنند.

مجوز رسمی ارایه خدمات نسل‌های سه و بالاتر امروز در برنامه‌یی با حضور وزیر ارتباطات به اپراتور دوم ارتباطی کشور اعطا خواهد شد. پیش از این قرار بر این بود که این اپراتور به‌طور آزمایشی به ارایه خدمات نسل‌های بالاتر در 15نقطه مانند برخی دانشگاه‌های پایتخت بپردازد که بعدها بنا بر اعلام وزیرارتباطات تعداد این نقاط افزایش یافته و حتی ارایه این سرویس‌ها به‌طور آزمایشی در برخی شهرستان‌ها نیز مورد تست و آزمایش قرار گرفت.

چینی‌ها قصد دارند سیستم عامل کاملا بومی خود را که با حمایت دولت این کشور تولید شده ظرف چند ماه آینده در دسترس علاقه‌مندان قرار دهند. هدف از این کار کاهش وابستگی به سیستم عامل‌های غربی و به خصوص سیستم عامل ویندوز مایکروسافت و دیگر برنامه‌های مشابه عرضه شده از سوی گوگل و برخی شرکت‌های دیگرعنوان شده است.

همزمان با عرضه خدمات نسل جدید تلفن همراه در امریکا، اپراتورهای این کشور برای جلب رضایت مشتریان رقابت شدیدی را برای ارزان کردن تعرفه‌هایشان آغاز کرده‌اند. راحت‌ترین راه نیز گسترش دامنه خدمات اینترنت، دیتا و کاهش هزینه‌هاست.

در سال‌های اخیر، فناوری‌های پوشیدنی به دلیل استقبال چشمگیر مصرف‌کنندگان با تولیدات و نوآوری‌های بیشتری مواجه شده‌اند. یکی از این نوآوری‌ها دستبند جدیدی به بازار فناوری ارایه شده که نه تنها می‌تواند تلفن همراه را شارژ کرده بلکه از قابلیت ذخیره و نگهداری اطلاعات نیز برخوردار است.

گوگل درصدد است گوشی نکسوس 6 و تبلت 9 را در طول فصل پاییز معرفی ‌کند. ظاهرا هر دو دستگاه توسط htc ساخته خواهد شد. تبلت Nexus 9 با اندروید L عرضه می‌شود و احتمالا اوایل مهر راهی بازار خواهد شد.

سئول تعداد کاربران گوشی‌های هوشمند در این کشور را 40میلیون نفر اعلام کرد که با احتساب جمعیت این کشور بیش از 80 درصد جمعیت آن گوشی هوشمند دارند.

آیفو‌ن اپل به عنوان نخستین گوشی هوشمند تجاری سال 2009 به بازار کره وارد شد و هم‌اکنون پس از پنج سال تعداد کاربران گوشی‌های هوشمند در این کشور به 39 میلیون و 50 هزار نفر رسیده است. از این رقم 18.93میلیون نفر مشترک SK Telecom، 11. 85 میلیون مشترک KT و 8.27 میلیون نفر مشترک LG Uplus هستند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر