هزینه معاملات کاهش یابد

۱۳۹۳/۰۶/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۸۳

مدیرعامل تامین سرمایه نوین تاکید کرد: بازار سرمایه در میان‌مدت و بلندمدت بهترین بازار برای سرمایه‌گذاری است و می‌تواند حلقه مفقوده تامین مالی باشد.

ولی نادی‌قمی با اشاره به وضعیت فعلی فرابورس و با بیان اینکه فرهنگ سرمایه‌گذاری در کشور رشد نکرده به ایسنا گفت: در شرایط فعلی بازار سرمایه باید ابزارهای سرمایه‌گذاری مدیریت ریسک و تامین مالی متنوع شود.

وی به لزوم حرکت بخش واقعی اقتصاد تاکید کرد و افزود: در حال حاضر بانک‌ها با تنگنای مالی مواجه هستند و شرکت‌های تولیدی و صنعتی یا تعطیل هستند یا با ظرفیت پایین فعالیت می‌کنند که غیر بهره‌ور هستند، بنابراین تا زمانی‌که بخش واقعی اقتصاد رشد نکند، بازار سرمایه به همین منوال حرکت می‌کند. مدیرعامل تامین سرمایه نوین با تاکید بر اینکه باید اعتمادسازی در بازار سرمایه صورت گیرد، تصریح کرد: بازار سرمایه به صحبت‌های وزیران نفت و صنایع اهمیت می‌دهد، لذا باید مسوولان از صنایع پالایشگاهی و پتروشیمی حمایت کنند. نادی‌قمی اظهار کرد: رکود فعلی بازار سرمایه رکود بخش واقعی اقتصاد است و بی‌اعتمادی در این بخش ایجاد شده است، لذا باید اعتماد‌سازی از طریق وزیران مالی و عملیاتی مانند وزیر نفت و صنایع صورت گیرد. مدیرعامل تامین سرمایه نوین به راهکارهای خروج از رکود در بازارسرمایه اشاره کرد و گفت: علاوه بر تنوع ابزارهای مالی باید هزینه معاملات کاهش یافته تا حجم معاملات افزایش یابد. همچنین دامنه نوسان باید افزایش یافته و حجم مبنا برداشته شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر