شایعه ‌ای که قربانی گرفت

۱۳۹۶/۰۳/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۷۳۲۶


ملیت:

این روزنامه در چاپ تازه خود به قربانی شدن صدها نفر به دلیل شایعه بمب‌گذاری اشاره کرده است. بر این اساس، شایعه بمب‌گذاری 200زخمی در ایتالیا برجا گذاشته است. وحشت ناشی از تهدید به بمب‌گذاری در میان هواداران تیم فوتبال یوونتوس که برای تماشای بازی این تیم با رئال مادرید در تورین ایتالیا تجمع کرده بودند، موجب شد هنگام فرار از صحنه دچار ازدحام شوند و 200تماشاگر در اثر این ازدحام مجروح شوند. بمبی در تورین منفجر نشده است اما مردم از ترس بمب زیر دست و پا ماندند. هر چند گفته می‌شد، بمبی در میدان سنت کارلو تورین که محل تجمع ۳۰هزار نفر از هواداران یوونتوس برای دیدن مسابقه فینال لیگ قهرمانان اروپا مقابل رئال مادرید بود، منفجر شده است اما رسانه‌های ایتالیایی می‌گویند هیچ بمبی منفجر نشده و فقط یکی از هواداران در ازدحام جمعیت پس از گل سوم رئال مادرید، ‌فریاد زده است: بمب، بمب! ظاهرا همین فریاد موجب ترس مردم و فرار آنها شده و عده‌یی زیر دست و پا مانده‌اند.


ال پاییس:

این روزنامه اسپانیایی زبان به حمله اخیر تروریستی لندن اشاره و عنوان کرده که داعش مسوولیت حمله تروریستی لندن را به عهده گرفته است.

بر این اساس، پلیس لندن گزارش داده است که یک خودرو ون روی پل معروف این شهر، لاندن بریج، عابران را زیر گرفته و همزمان در محله‌یی نزدیک به این واقعه یک مرد در رستورانی چند نفر را چاقو زده است. همزمان گفته می‌شود رویدادی مشابه هم در منطقه واکسال لندن روی داده و پلیس درحال رسیدگی به آن است. پلیس کشته شدن یک تن در جریان واقعه زیر گرفتن عابران روی پل لاندن بریج را تایید کرده است. روزنامه سان چاپ لندن گزارش داده که دو مظنون عامل حملات کشته شده‌اند و 3نفر دیگر هنوز فراری هستند.


آ. ب. ث:

«پوتین در اختیار داشتن اطلاعات در مورد ترامپ را انکار کرد.» این مطلب در شماره تازه این روزنامه اسپانیایی زبان به چشم می‌خورد.

بر این اساس، پوتین در اختیار داشتن هر گونه اطلاعات رسواکننده را درباره ترامپ رد کرد. ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه روز یک‌شنبه در مصاحبه‌یی تلویزیونی داشتن هر گونه اطلاعات رسواکننده درباره دونالد ترامپ رییس‌جمهور امریکا را با قاطعیت رد کرد. پوتین در مصاحبه با شبکه ان‌بی‌سی نیوز در پاسخ به این سوال که آیا اطلاعاتی در اختیار دارد که بتواند به رییس‌جمهور امریکا آسیب وارد کند، افزود:«این هم یک داستان بی‌معنی دیگر است». در همین حال در ماه‌های گذشته نیز کرملین داشتن اطلاعات رسوا‌کننده علیه ترامپ را رد کرده بود. کاخ کرملین پیش از این، ادعاهای مربوط به جمع‌آوری اطلاعات رسواکننده توسط روسیه علیه دونالد ترامپ رییس‌جمهور منتخب امریکا را رد کرد و گفت: این ادعاها تنها با هدف ضربه زدن به روابط مسکو و واشنگتن بوده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر