روی خط خبر

۱۳۹۶/۰۳/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۷۳۱۳

دستورالعمل جدید برندهای پوشاک خارجی

ایسنا| طبق دستورالعمل ثبت نمایندگی برندهای پوشاک خارجی، این نمایندگی‌ها باید در دو سال اول فعالیت خود در ایران معادل ۲۰‌درصد ارزش واردات خود را در کشور تولید و ۵۰‌ درصد آن را صادر کنند. به گفته معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به نمایندگانی که این دستورالعمل را رعایت نکرده‌اند از ابتدای سال جاری اجازه ثبت سفارش و واردات داده نشده است. یدالله صادقی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری برای برندها و شرکت‌های خارجی فعال در حوزه پوشاک که قوانین حضور در ایران را نپذیرفته‌اند، بحث ثبت سفارش انجام نمی‌شود و بر این اساس این شرکت‌ها امکانی برای واردات قانونی کالاهای خود به ایران نخواهند داشت.


بسته حمایتی از واحدهای صنفی

رییس اتاق اصناف ایران گفت: از ۶۵۰ هزار بنگاه تولیدی که در قالب اتحادیه‌های صنفی وجود دارد، ۱۰۰هزار بنگاه تولیدی کوچک و متوسط صنفی از طریق بسته حمایتی مورد حمایت قرار خواهند گرفت. به گزارش پایگاه خبری اتاق اصناف ایران، علی فاضلی گفت: در سال‌های قبل متاسفانه بنگاه‌های کوچک و متوسط در قالب اتحادیه‌های صنفی مورد توجه قرار نگرفتند؛ اما در 3سال گذشته در جهت ارتقای این بخش برنامه‌ریزی شد. وی ادامه داد: یکی از چالش‌های بهینه‌سازی بنگاه‌های کوچک و متوسط، کمبود نقدینگی است. فاضلی افزود: بسته حمایتی از سوی اتاق اصناف ایران تدوین شده که برای حمایت از تولید ملی موثر خواهد بود.


افزایش همکاری تجاری

ایران و ارمنستان

شاتا| رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران با امضای یادداشت تفاهمی بر گسترش مناسبات تجاری با ارمنستان تاکید کرد. مجتبی خسروتاج، این یادداشت تفاهم را زمینه‌ساز شناسایی بسترهایی دانست که منجر به توسعه روابط بازرگانی دو کشور همچنین همکاری‌های اقتصادی دو جانبه می‌شود. وی افزود: این یادداشت تفاهم در حوزه‌های مختلف صنعتی و تجاری زمینه را برای اطلاع‌رسانی هدفمند به بنگاه‌های اقتصادی فراهم می‌کند تا طرفین بتوانند از فرصت‌های بازرگانی در هر دو کشور مطلع شوند. در این تفاهمنامه، اعزام هیات‌های مختلف تجاری پیش‌بینی شده است.


شمارش معکوس آغاز

طرح «رونق تولید»

ایسنا| وزیر صنعت، معدن و تجارت از ادامه طرح رونق تولید در سال 96 خبر داد و گفت: ۱۰هزار واحد تولیدی صنعتی براساس توافق‌های انجام شده با بانک مرکزی تسهیلات مورد نیاز را دریافت می‌کنند. علاوه بر این طبق اعلام محمدرضا نعمت‌زاده در سال جاری طرح رونق تولید با شرایط جدید افزایش ۱۰درصدی تولید و اشتغال به واحدهای متقاضی مد نظر قرار می‌گیرد. براساس گزارش‌ها در سال جاری طرح رونق تولید به ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ارسال و رقم مورد نیاز برای ارائه تسهیلات به متقاضیان اعلام شد تا تسهیلات ۲۰هزارمیلیارد تومانی به ۱۰هزار واحد صنعتی تعلق گیرد.


انتشار فهرست مودیان

فاقد اعتبار

سازمان امور مالیاتی در اقدامی برای افزایش شفافیت در معاملات، فهرست اسامی شرکت‌های فاقد اعتبار در سامانه مالیات بر ارزش افزوده را منتشر کرد تا شرایطی را فراهم کند که بر اساس آن تمام فعالان اقتصادی بتوانند، با طرف‌های تجاری خود که دارای کدهای اقتصادی معتبر هستند، معامله انجام دهند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کنفدراسیون صادرات ایران، بر این اساس هر یک از فعالان اقتصادی، اشخاص حقیقی و حقوقی می‌توانند با ورود به این سامانه از میزان اعتبار طرف‌های تجاری خود مطلع شده و با اطمینان خاطر به انجام معاملات اقدام کنند. راه‌اندازی این سامانه و اعلام فهرست شرکت‌های فاقد اعتبار گامی در راستای افزایش شفافیت و صحت‌سنجی انجام معاملات از سوی فعلان اقتصادی بوده که به صورت یک امکان مطلوب، در اختیار کاربران قرار گرفته است. بر این اساس کنفدراسیون صادرات ایران ضمن استقبال از این حرکت سازمان امور مالیاتی در راستای افزایش شفافیت، از تمام فعالان اقتصادی و صادرکنندگان ارجمند تقاضا می‌کند تا در جهت استعلام معتبر از سازمان امور مالیاتی اقدام کنند. اسامی مودیان ثبت‌نام شده فاقد اعتبار به دلیل صورت‌حساب واقعی را می‌توان در آدرس www.evat.ir مشاهده کرد.


اعلام آخرین فهرست اقلام گیاهی مجاز وارداتی

مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت، آخرین فهرست اقلام گیاهی مجاز وارداتی را اعلام کرد. به گزارش سازمان توسعه تجارت ایران، علی علی‌آبادی‌فراهانی گفت: فهرست جدید اقلام گیاهی شامل زراعی، سبزی و صیفی که واردات آنها مجاز بوده و نیازی به مجوز واردات از جهاد کشاورزی ندارند به گمرکات اجرایی کشور اعلام شده است.


شیوع قاچاق کالا در کشور

مهر| رییس مجمع واردات گفت: با وجود تلاش‌های بسیار زیاد دستگاه‌های متولی باید اعتراف کرد، میزان شیوع قاچاق در کشور فاجعه‌آمیز است. علیرضا مناقبی با اشاره به تجربه‌های شکل گرفته طی چند دهه اخیر و پیاده‌سازی روش‌ها و شیوه‌های مختلف برای مبارزه با قاچاق گفت: متاسفانه وضعیت قاچاق در کشور ما به صورتی است که به یک پدیده لجام‌گسیخته تبدیل شده و با وجود تلاش‌های بسیار زیاد دستگاه‌های متولی باید اعتراف کرد، میزان شیوع قاچاق در ایران و عمق فاجعه آن به نحوی است که در هیچ کشور همتراز سابقه ندارد. رییس مجمع واردات افزود: وقت آن رسیده که مسوولان مرتبط نسبت به بررسی و ارزیابی میزان اثرگذاری روش‌های مختلف به جمع‌بندی واحدی برسند و این موضوع را به عنوان یک سند بالادستی مورد توجه قرار دهند؛ به نحوی که باید براساس یک طرح جامع و کلان یک ‌بار برای همیشه مقدمات لازم برای مبارزه با قاچاق تخصیص داده شود تا بهانه‌تراشی‌ها برای ناکارآمدی و ابتر ماندن روش‌های مبارزه با قاچاق از بین برود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر