رفاه

۱۳۹۶/۰۳/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۷۳۰۶

اخذ مجوز استخدام 2000 جوان

ایسنا| معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان از اخذ مجوز استخدام 2000 جوان در موضوع «دستیاران جوان دولت» خبر داد. محمدرضا رستمی ضمن ابراز خرسندی از جوان‌سازی بدنه دولت، گفت: با دستور رییس‌جمهور و برای جانشین پروری و شایسته سالاری، جوانانی که توانایی خود را ثابت کنند شناسایی و به عنوان سرمایه‌یی بزرگ به بخش‌های مدیریتی کشور معرفی می‌شوند.

وی در ادامه به طرح «دستیاران جوان» نیز اشاره کرد و گفت: این طرح در سطح دولت تا سطح شهرستان‌ها آغاز شده است و مدیران را موظف می‌کند برای جانشین پروری دو دستیار جوان داشته باشند. معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در ادامه تصریح کرد: از حدود دو سال پیش با انجام مطالعات تطبیقی در کشورهای مختلف دنیا، موضوع «دستیاران جوان دولت» را در کشور آغاز و رییس‌جمهور پذیرفتند که مدیران کشور برای جانشین‌پروری مدیریتی در کشور دستیاران جوان داشته باشند.

رستمی در ادامه با بیان آنکه طرح «دستیاران جوان دولت» همچنان در کشور در حال پیگیری است؛ گفت: در حال حاضر مجوز استخدام 2 هزار جوان در موضوع دستیاران جوان از دولت گرفته شده و امیدواریم این 2000 نفر به عنوان دستیاران جوان مدیران دولتی کار خود را آغاز و شاهد اثربخشی مناسب آنها، تغییرات مدیریتی و جوان شدن بدنه مدیریتی کشور باشیم. وی همچنین در ادامه به وعده رییس‌جمهور در خصوص جوان‌سازی دولت اشاره کرد و گفت: انتظار می‌رود در دولت دوازدهم شاهد تغییر سن مدیریتی در هیات دولت، بدنه مدیریتی کشور و همچنین استانداران باشیم.


افزایش ۱۲۰۰ تخت بیمارستانی

مهر| معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم‌اکنون خدمات درمانی در کلان‌شهر مشهد با وجود کمبود دو هزار تخت بیمارستانی از نظر کمی و کیفی به‌طور مطلوب ارائه می‌شود. شاپور بدیعی اظهارداشت: در قالب طرح تحول نظام سلامت و طی سال‌های گذشته، ۱۲۰۰ تخت بیمارستانی به مجموعه تخت‌های بیمارستانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه شده است.

وی خاطرنشان کرد: افزایش تخت‌های بیمارستانی مذکور با احداث بیمارستان‌های ۶۱۰ تختخوابی امام رضا ۲ و بیمارستان تخصصی کودکان اکبر در مشهد، بهره‌برداری از بیمارستان‌های شهرستان‌های رشتخوار، خلیل‌آباد و فریمان خراسان‌رضوی انجام شده است.

بدیعی با اشاره به برخی ادعاها مبنی بر فعال نبودن بیمارستان ۶۱۰ تختخوابی امام رضا ۲ و بیمارستان تخصصی کودکان اکبر طی روزهای اخیر در برخی رسانه‌ها گفت: این دو بیمارستان که در ماه‌های اخیر به بهره‌برداری رسیده است. معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: بیمارستان مانند مغازه سوپر مارکت نیست که جنس در آن بریزند و مردم بلافاصله برای خرید مراجعه کنند، بلکه به مرور زمان و با توجه به جنس خدماتی که ارائه می‌شود، پذیرش بیمار در این بیمارستان‌ها انجام می‌شود.


فعالیت 25 هزار پایگاه اوقات فراغت در تابستان

ایسنا| مدیرکل فرهنگی و هنری اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش وپرورش از فعالیت 25 هزار پایگاه اوقات فراغت در تابستان 96 خبرداد. مهدی علی اکبرزاده از ادامه اردوهای راهیان نور در تابستان خبرداد و افزود: اردوهای دانش‌آموزان زیارت اولی، اردوهای دانش‌آموزان مناطق مرزی، اردوهای جهادی و طرح هجرت 3، اردوهای بنیاد علوی، برگزاری سی‌وپنجمین مسابقات فرهنگی و هنری و همچنین سی‌وپنجمین دوره مسابقات قرآن، عترت ونماز، المپیادهای ورزشی، همایش شوراهای دانش‌آموزی برتر استان‌ها، همایش مشاوره و امور تربیتی در تابستان سال جاری برگزار می‌شود.

علی اکبرزاده ادامه داد: براساس آمار در سال 1394، 3میلیون و 792 هزار نفر رشته، دانش‌آموز شرکت‌کننده در فعالیت‌های تابستانی داشته‌ایم که این آمار با رشد 11 درصدی در سال 95 به 4 میلیون و223 هزار نفر رشته رسید، بنابراین پیش بینی می‌شود در جذب دانش‌آموزان به پایگاه‌های فعالیت تابستانی به رشد 18 درصدی برسیم.


افزایش آمار سقط جنین‌های معلول در ۲ سال اخیر

فارس| رییس سازمان بهزیستی کشور از اجرای طرح اجباری مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج در برخی شهرها به صورت آزمایشی خبر داد و گفت: آمار سقط جنین‌های معلول با تایید مقامات شرعی و قانونی در دو سال اخیر افزایش یافته است. انوشیروان محسنی بندپی گفت: آیین‌نامه‌ اجرایی اجباری شدن مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج تدوین شده و هم‌اکنون در برخی استان‌ها به صورت پایلوت در حال اجراست و مقرر شده افراد قبل از ازدواج، حداقل 20 ساعت، مشاوره‌‌ ژنتیک بگذرانند.

رییس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه 50درصد معلولان به دلیل مشکلات ژنتیکی دچار معلولیت می‌شوند افزود: نگهداری هر معلول در یک مرکز توانبخشی حدود 1.5 میلیون تومان هزینه دارد که بخشی توسط دولت و بخشی توسط خیرین تامین می‌شود. وی از افزایش آمار سقط جنین‌های معلول با تایید مقامات شرعی و قانونی در دو سال اخیر خبر داد و گفت: نباید سالانه 30 هزار معلول در کشور متولد شود. محسنی‌بندپی گفت: همچنین قرار است مشاوره و آزمایش‌های ژنتیک برای خانواده‌های دارای دو معلول و بیشتر در زایمان‌های بعدی‌ رایگان شود چراکه احتمال تولد فرزندان معلول در این خانواده‌ها بیشتر است. وی ادامه داد: در سال 94 از میان 40 هزار زوجی که در 30 شهرستان کشور مورد غربالگری ژنتیک قرار گرفتند، 25 درصد نیازمند مشاوره‌ تخصصی تشخیص داده شدند. از این تعداد 20 درصدشان نیاز به آزمایش‌های ژنتیک داشته و 10 درصد آنان احتیاج به آزمایش گران‌قیمت داشتند که با کمک بهزیستی انجام گرفت.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر