اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۰۳/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۷۳۰۱

کاهش ساعت کاری ادارات استان سمنان

سمنان استاندار و رییس شورای اداری استان سمنان از کاهش یک ساعت از وقت اداری کارکنان دستگاه‌های اداری این استان در ماه رمضان خبر داد.

محمدرضا خباز در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار کرد: ابلاغیه‌یی در همین خصوص تنظیم و برای اجرا به دستگاه‌های دولتی استان ارسال می‌شود. وی با بیان اینکه تصمیم درخصوص ساعات کاری ادارات به استان‌ها واگذار شده، تصریح کرد: استانداری سمنان با هدف ایجاد امکان بهره‌برداری بیشتر کارکنان از فیوضات این ماه مبارک این تصمیم را اتخاذ کرده است.


اخذ 48 فقره سند تک برگ اراضی ملی لرستان

خرم‌آباد رییس اداره ممیزی و حدنگاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان از صدور سند تک برگی 50هزار و 700 و 34 هکتار از اراضی ملی خبر داد. بهرام میردریکوند اظهار کرد: تاکنون در راستای حفاظت پایدار ملی و تثبیت مالکیت دولت در قالب پروژه کاداستر اراضی ملی و دولتی، موفق به اخذ 48فقره سند تک برگ برای اراضی ملی استان شده است. وی افزود: میزان مساحت اخذ سند تک برگی برای اراضی ملی در سال 1395 مقدار 50737‌ هکتار بوده است. وی تصریح کرد: انجام این امر علاوه بر اجرایی کردن فرمان هشت ماده‌یی مقام معظم رهبری و مبارزه با مفاسد اقتصادی، یکی از بسترهای مهم و اساسی جهت توسعه پایدار، ایجاد اشتغال و تولید و بهره‌برداری بهینه از منابع طبیعی بوده و تاثیر بسزایی خواهد داشت.


تخصیص ۷۸۰ میلیارد ریال برای اجرای بزرگراه اهرم- برازجان

بوشهر مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی ‌بوشهر گفت: باند دوم بزرگراه اهرم-برازجان به طول ۴۵ کیلومتر با اعتبار ۷۸۰میلیارد ریال به صورت مشارکتی از طریق وزارتخانه‌های نفت و راه و شهرسازی و اعتبارات استان ‌اجرا می‌شود. عبدالحسن مشایخی اظهار کرد: در استان بوشهر‌ 8 طرح بزرگراهی در نقاط مختلف در حال اجراست که تکمیل این پروژه‌ها ایمنی تردد در جاده‌های استان را افزایش می‌دهد.


افتتاح چند طرح عمرانی و آموزشی در کاشان

کاشان چندین طرح عمرانی، آموزشی و پژوهشی شامگاه شنبه با حضور محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه مورد بهره‌برداری قرار گرفت و عملیات اجرایی چند طرح دیگر نیز آغاز شد.

رییس دانشگاه کاشان در حاشیه بهره‌برداری از این طرح‌ها در جمع خبرنگاران به افتتاح فاز 2 ساختمان مهندس سعیدی اشاره و ابراز کرد: این طرح با زیربنای 3 هزار و 600 متر مربع با حمایت مالی مهندس علی سعیدی از خیران آموزشی با هزینه‌یی بالغ بر 35 میلیارد ریال شامل 30 میلیارد ریال برای احداث ساختمان و 5میلیارد ریال برای تجهیزات، ساخته شده است.


چابهار گنجی برای سرمایه‌گذاری تجاری

چابهار معاون استاندار سیستان و بلوچستان و سرپرست فرمانداری ویژه چابهار گفت: شهرستان راهبردی چابهار به سبب موقعیت جغرافیایی، همجواری با آب‌های اقیانوسی و ظرفیت‌های فراوان، گنجی بزرگ برای سرمایه‌گذاری در حوزه تجارت و گردشگری است. ایوب درویشی اظهار کرد: شهرستان چابهار بیش از 200 اثر تاریخی، طبیعی و گردشگری دارد که برای توریست‌های داخلی و خارجی جذاب هستند. وی بر سفرهای ارزان‌قیمت در قالب تورهای گردشگری تاکید کرد و افزود: برقراری خطوط مسافری دریایی بین چابهار-بندرعباس، کیش و قشم و کشورهای همجوار و هم‌مرز آبی می‌تواند به جذب گردشگر و رونق صنعت گردشگری کمک کند.


بهبود وضعیت گیاهی پارک ملی کلاه‌ قاضی

اصفهان سرپرست پارک ملی کلاه قاضی از بهبود وضعیت پوشش گیاهی و میزان علوفه در منطقه کلاه قاضی خبر داد. علی‌اکبر نوروزی‌نیا اظهار کرد: وضعیت منطقه از نظر پوشش گیاهی نسبت به سال گذشته بسیار بهتر است و بارش‌های اخیر موجب رشد علوفه شده و در حال حاضر حیوانات داخل منطقه نیازمند علوفه دستی نیستند. وی افزود: وضعیت علوفه نسبت به سال گذشته 50درصد رشد داشته است، پوشش گیاهی منطقه به‌دلیل چند سال خشکسالی پی در پی ضعیف است و باید همواره نسبت به علوفه پارک ملی کلاه قاضی حساس بود.


نگرانی کشاورزان خراسان‌شمالی از ریزش گندم

بجنورد گندمکاران خراسان‌شمالی در حالی به فصل برداشت محصول خود از 150 هزار هکتار کشتزار گندم نزدیک می‌شوند که ریزش این دانه‌های طلایی آنان را نگران کرده است. ریزش گندم مشکل هر ساله گندمکاران استان خراسان‌شمالی است که در زمان برداشت بخش زیادی از محصول به علت‌های مختلف ریزش پیدا می‌کند و زحمات یک‌ساله کشاورزان به هدر می‌رود. کشاورزان می‌گویند بخش بزرگی از ریزش گندم مربوط به استفاده از ناوگان فرسوده و قطعات مستهلک کمباین‌ها است اما راه‌های نامناسب بین مزارع و دست‌اندازهای آن سبب می‌شود تا بخش زیادی از گندم‌ها هنگام حمل و جابه‌جایی ریزش داشته باشد.


مقصر سرگردانی زائران مشهدی در نجف

مشهد رییس انجمن خدمات مسافرتی خراسان‌رضوی گفت: سرگردانی زائران مشهدی در نجف ارتباطی به آژانس‌های مسافرتی نداشته و یک شرکت غیرمجاز در این زمینه مقصر بوده است. سعید ولی‌زاده اظهار کرد: اتفاقی که اخیرا رخ داده و در نتیجه آن 400مسافر و زائر در نجف سرگردان شدند ناشی از فعالیت فردی بوده که به‌صورت غیرمجاز فعالیت داشته و این مساله هیچ ارتباطی به آژانس‌های مسافرتی سطح شهر مشهد مقدس ندارد. رییس انجمن خدمات مسافرتی خراسان‌رضوی گفت: مکررا اعلام کردیم که شهروندان به دفاتر مجاز یا دفاتری که مورد تایید سازمان حج و زیارت هستند و دارای مجوز بند «پ» هستند، مراجعه کنند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر