رشد شاخص‌های گروه سایپا در ارزیابی شرکت بازرسی و کیفیت استاندارد

۱۳۹۶/۰۳/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۷۲۹۶

معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا گفت: براساس گزارش‌های شرکت بازرسی و کنترل کیفیت ایران و نظرسنجی‌های به‌عمل آمده از مشتریان و اطلاعات و آمار وزارت صنعت و معدن، گروه خودروسازی سایپا رشد چشمگیری در شاخص‌های ارزیابی شرکت بازرسی و کیفیت استاندارد ایران داشته است.

به گزارش «تعادل» به نقل از سایپانیوز، رضا تقی‌زاده معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا افزود: در 4 شاخص مهم و اساسی شامل کیفیت خودروهای تولیدی، رضایت مشتریان از خدمات فروش و خدمات پس از فروش و سهم بازار فروش رشد چشمگیری داشته‌ایم، به‌طوری که با افزایش 5.17درصدی کیفیت خودروهای تولیدی (تعداد ستاره‌ها) و همچنین افزایش 9 درصدی شاخص‌های رضایت مشتریان از خدمات فروش و ‌5.5درصد از خدمات پس از فروش سهم بازار این گروه از 33‌درصد کل بازار به 42‌درصد افزایش یافت.

معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا با اشاره به برخی عوامل موثر در این ارزیابی گفت: بهره‌برداری از شبکه توانمند فروش و خدمات پس از فروش، تعریف و اجرای چندین پروژه در زمینه ارتقای کیفیت محصولات، تنوع در روش‌های فروش، اطلاع‌رسانی مناسب به مشتریان و توجه به نظرات مشتریان و صاحب‌نظران از جمله عوامل رشد توامان کیفیت و کمیت فروش محصولات و خدمات پس از فروش به آنهاست.

وی درخصوص عملکرد مناسب خودروسازان در سال‌های اخیر افزود: در گذشته نه چندان دور خریداران خودرو مجبور به خرید خودروهای دست‌دوم بدون گارانتی با هزینه‌های سنگین مالی از مبادی‌های مختلف بودند که پس از تغییر رفتار مناسب خودروسازان، متناسب با توان خریداران این دسته از مشتریان به خرید خودرو صفر کیلومتر روی آورده و امکان خرید خودروهای مختلف با تسهیلات مناسب با پایین‌ترین نرخ و با گارانتی مطمئن ایجاد شده است.

تقی‌زاده با بیان فراز و نشیب در هر تجارتی گفت: بروز رونق و کسادی در هر قسمتی از تجارت ممکن است و به جای اظهارنظر‌های خارج از اصول باید به فکر راه‌حل اساسی بود آنچنان که با ورود اینترنت به زندگی افراد چاپخانه‌های روزنامه‌ها در اکثر کشورها کم رونق شدند ولی آنها که خود را به‌روز کردند از این وضعیت نجات یافتند. بنابراین لازم است واحد‌های کم‌رونق اقتصادی در بخش خودرو در داخل خود عارضه‌یابی کرده و با دادن اطلاعات غیرکارشناسی به دیگران اتهام بی‌اساس وارد نکنند. وی درخصوص الزام رعایت مصوبات شورای رقابت در قیمت‌گذاری خودرو توسط شرکت‌های تولید‌کننده افزود: افزایش قیمت نهادهای تولیدی، افزایش نرخ تورم، افزایش قیمت‌های بیمه و... از عوامل موثر در افزایش قیمت خودرو است که با توجه به رشد این عوامل طی یک سال اخیر، با تایید شورای رقابت شاهد افزایش قیمت خودروها در آینده نزدیک خواهیم بود.

معاون بازاریابی و فروش سایپا با اشاره به انعطاف‌پذیری و به‌روز بودن این گروه عظیم خودروسازی گفت: عرضه سراتو در بازار بورس نشان از پیشرو بودن در تنوع عرضه و شفاف بودن معاملات و اطمینان از تناسب کیفیت و قیمت خودروهای شرکت سایپاست که سرعت خرید خودروهای مذکور در بورس به‌طور کامل این ادعاها را اثبات می‌کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر