از منطقه

۱۳۹۶/۰۳/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۷۲۸۲

سفر وزیر خارجه آلمان به ترکیه

وزیر خارجه آلمان برای گفت‌وگو با مقامات ترکیه از جمله مولود چاووش اوغلو همتای ترکیه‌یی خود به ترکیه رفت. زیگمار گابریل هدف از سفر خود را عادی‌سازی روابط با ترکیه اعلام کرده است. وزیر خارجه آلمان گفته که در این سفر درباره اخذ مجوز برای گروهی از نمایندگان پارلمان آلمان برای بازدید از پایگاه هوایی اینجرلیک نیز گفت‌وگو خواهد کرد. این مقام آلمانی هشدار داده که اگر ترکیه در این مساله گامی برندارد، تنها گزینه‌یی که برای آلمان باقی می‌ماند خروج از پایگاه هوایی اینجرلیک است.


تشدید انتقاد از مسوولان امنیتی افغانستان

جمعیت اسلامی افغانستان خواستار برکناری مسوولان ارشد امنیتی برای بازگشت اعتماد عمومی مردم به دولت شد. به گزارش ایرنا، صلاح‌الدین ربانی وقوع رویدادهای تروریستی اخیر در کابل را ناشی از ناتوانی مسوولان دستگاه‌های امنیتی خوانده است. انفجار مرگبار چهارشنبه گذشته در نزدیکی سفارت آلمان در کابل، 150 کشته، بیش از 600 زخمی و میلیون‌ها دلار خسارت مالی برجای گذاشت و در تظاهرات جمعه نیز 5نفر کشته و 11نفر دیگر زخمی شدند که یک روز بعد در مراسم خاکسپاری یکی از قربانیان تظاهرات جمعه نیز سه عملیات انتحاری پی در پی انجام شد که دست کم 6نفر کشته و بیش از 80نفر زخمی شدند.


حشدالشعبی خارج از عراق نمی‌جنگد

نخست‌وزیر عراق تاکید کرده این کشور نمی‌خواهد نیروهایش در خارج از مرزها بجنگند. در بیانیه رسمی دفتر حیدر العبادی آمده که دولتش تمایل ندارد، نیروهای عراقی خارج از مرزهای این کشور بجنگند. این اظهارات العبادی در واکنش به اظهارات ابومهدی مهندس، معاون رییس هیات حشدالشعبی است که گفته بود: « در صورتی که خاک و امنیت ملی عراق تهدید شود، این نیروها تروریسم را در خارج از عراق هدف قرار می‌دهند.»


توقیف روزنامه الوسط در بحرین

مقامات بحرین روزنامه «الوسط» چاپ این کشور را به دلیل انتشار مقاله‌یی درباره خیزش مردمی در منطقه «الریف» مراکش توقیف کردند. الوسط یک روزنامه مستقل است و اخبار مخالفان و اخبار محلی را در بحرین پوشش می‌دهد. به گزارش بنا، دلیل توقیف این روزنامه مغایرتش با قانون، تکرار نشر و انتشار تفرقه‌افکنی در جامعه است که بر روابط بحرین با کشورهای دیگر تاثیر می‌گذارد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر