پوتین: هیچ رابطه ویژه‌ای با دونالد ترامپ ندارم

۱۳۹۶/۰۳/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۷۲۸۱


گروه جهان| رییس‌جمهوری روسیه در مصاحبه‌یی با شبکه امریکایی ان‌بی‌سی، دخالت در روند انتخابات ایالات متحده و نیز شایعات در مورد وجود مدارک جنجالی در مورد دونالد ترامپ را رد کرده ‌است. ولادیمیر پوتین گفته است:«گزارش‌ها در این مورد که مسکو مدارکی مخرب در مورد رییس‌جمهوری ایالات متحده در اختیار دارد تنها یک مشت دیگر حرف بی‌اساس است... ما از کجا به این مدارک دست پیدا کرده‌ایم؟»

پوتین بار دیگر تاکید کرده، دولتش هیچ نیازی به دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری نداشته ‌است. این اتهامی‌ است که سران نهادها و جامعه اطلاعاتی امریکا در نشستی در کنگره آن کشور متوجه روسیه کردند. آنها گفته بودند، حملات سایبری روسیه تهدیدی بزرگ برای ایالات متحده است و مسکو بی‌تردید در انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا دخالت کرده است.

پوتین که از سال ۱۹۹۹ به‌ این ‌سو همواره نخست‌وزیر یا رییس‌جمهوری روسیه بوده، گفته است:«حتی لازم نیست چنین کاری انجام دهیم. روسای جمهوری می‌آیند و می‌روند، حتی احزاب در راس قدرت عوض می‌شوند ولی مسیر اصلی سیاست تغییری نمی‌کند».

او در ادامه مصاحبه‌اش در عین حال ایالات متحده را متهم به دخالت در انتخابات کشورهای دیگر کرده ‌است:«انگشت خود را روی نقشه جهان هر کجا دلتان می‌خواهد قرار دهید؛ هر کجا می‌بینید که اعتراضی در مورد دخالت‌های مقام‌های امریکایی در روند انتخابات داخلی کشوری وجود دارد.»

پوتین همچنین تاکید کرده هیچ رابطه ویژه‌یی با ترامپ ندارد. پوتین با اشاره به دورانی که دونالد ترامپ به کار بازرگانی و تجارت مشغول بود، می‌گوید: «یک زمانی او به مسکو می‌آمد اما می‌دانید، من هرگز با او دیداری نداشتم. خیلی از امریکایی‌ها با ما دیدار می‌کنند. رییس‌جمهوری روسیه گفته روابط بسیار کمی با مایکل فلین، مشاور امنیت ملی پیشین رییس‌جمهوری امریکا داشته ‌است. فلین زمانی برای تلویزیون دولتی روسیه سخنرانی کرده بود، بابت آن نیز دستمزد گرفته بود و در تصویری در میهمانی شام کنار پوتین دیده شده ‌است. او و برخی از مشاوران و دستیاران ستاد انتخاباتی ترامپ درحال حاضر هدف تحقیقاتی از سوی سازمان‌های فدرال در مورد روابط خود هستند و برای پاسخ‌گویی به پرسش‌های کنگره نیز به کمیته‌های این نهاد فراخوانده شده‌اند. فیلن فوریه گذشته پس از آنکه اذعان کرد به معاون ترامپ در مورد گفت‌وگوهایش با سفیر روسیه اطلاعات گمراه‌کننده داده ‌است عملا از سمتی که داشت، برکنار شد. رییس‌جمهوری روسیه در این مصاحبه گفت که تاکنون هیچ مدرکی مشاهده نکرده است که حامی از دخالت روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا باشد. وی در مورد دیدارش با فلین در مراسم شام به افتخار دهمین سالگرد تاسیس شبکه تلویزیونی «آر‌تی» روسیه در مسکو گفت: «من سخنرانی‌ را تمام کردم و بعد ما درباره برخی چیزها حرف زدیم و پس از آن هم آنجا را ترک کردم. در واقع چندان با او صحبت نکردم. این، کل میزان آشنایی من با فلین است.» پوتین افزود که تنها بعد از مراسم شام در مورد اینکه فلین چه کسی است و در سیستم امنیتی امریکا کار می‌کند، آگاهی یافته بود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر