نقش رسانه در تشویق خرید کالاهای ایرانی

۱۳۹۶/۰۳/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۷۲۷۵


گروه تشکل‌ها این روزها متولیان صنعتی به‌دنبال تغییر رفتار و نگاه مردم برای مصرف کالاهای تولیدی ایرانی هستند؛ در این‌باره متولیان صنعتی به نقش حمایتی دولتمردان و رسانه‌های جمعی تاکید دارند و براین باورند که برای فرهنگ‌سازی استفاده از کالاهای تولید داخل رسانه و صدا و سیما نقش لازم را باید ایفا کند. درباره نقش تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی در تشویق آحاد ملت سراغ مریم عرفانی‌قیطانی، عضو کمیسیون زنان خانه صنعت، معدن و تجارت ایران رفتیم که در ادامه می‌خوانید:


نقش تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی در تشویق آحاد ملت خصوصا بانوان در خرید کالاهای ساخت ایران چیست؟

تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی با ایجاد زمینه عرضه محصول ایرانی با کیفیت و ظاهر زیبا و مناسب مطابق با سلیقه بانوی ایرانی می‌توانند حس خوب استفاده از این کالا را در نزد بانوان تقویت کرده و با توجه به فرهنگ‌سازی در بین آنها زمینه استفاده را برای سلیقه‌های مختلف فراهم کنند.

حمایت از تولید داخلی در سرنوشت فرزندان آینده ایران زمین چه تاثیری دارد؟

خرید کالای ایرانی باعث ایجاد شغل در جامعه و رفع معضل بیکاری جوانان می‌شود. همچنین رونق اقتصاد داخلی و عدم وابستگی به خارج و خروج ارز از کشور را به همراه دارد.

شما برای تشویق مردم به خرید کالای ایرانی چه راه‌حلی را پیشنهاد می‌کنید؟

کیفیت خوب و قیمت رقابتی در کنار سهولت استفاده از کالای ایرانی همچنین خدمات پس از فروش آن می‌تواند باعث شاخص شدن کالای ایرانی وتشویق مردم به خرید آن شود. همچینین فرهنگ‌سازی در بین اقشارجامعه باید انجام شود و این موضوع (فرهنگ‌سازی) نیز می‌تواند از طریق رسانه‌های جمعی صورت گیرد.

در رابطه با تغییر رفتار و نگاه مردم برای مصرف کالاهای تولیدی ایرانی چه باید کرد؟

در رابطه با این مورد باید اطلاع‌رسانی کرد وآگاهی مردم را در این زمینه افزایش داد. در حقیقت ارتقای سطح فرهنگ جامعه افزایش خرید و استفاده ازکالای ایرانی را به همراه دارد.

با توجه به نامگذاری سال 96 به سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، چه اقداماتی باید برای میزان اشتغال از سوی تشکل‌ها و نهادهای دولتی انجام گیرد؟

فرهنگ‌سازی، ایجاد زمینه مناسب برای تولید، حمایت دولت و ارگان‌های دولتی از تولید ملی می‌تواند شعار امسال را محقق کند. در درجه اول باید استفاده از کالای خارجی در کلیه مراکز دولتی ممنوع شود و مسوولان و مدیران دولتی موظف به استفاده از کالای ایرانی شوند تا این شروعی برای ایجاد تولید و اشتغال در کشور باشد. حمایت دولت از واحدهای تولیدی و معافیت‌های لازم جهت حمایت از تولید داخل می‌تواند باعث رشد و شکوفایی این شعار ملی در عرصه تولید باشد و امسال را به عنوان سالی پررونق در عرصه صنعت نمایان کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر