اخبار

۱۳۹۶/۰۳/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۷۲۶۶

حکم پلمب ۹۴ لیزینگ

فعالیت گسترده لیزینگ‌های غیرمجاز، منتهی به صدور حکم پلمب ۹۴ مورد از این شرکت‌ها شد.

به گزارش ایسنا، لیزینگ‌ها یا شرکت‌های واسپاری از جمله محل‌های تامین مالی در حوزه‌های اقتصادی به شمار می‌روند که طی سال‌های اخیر تعداد بالایی از آنها در سراسر کشور رشد کرده و فعالیت می‌کنند، اما در بین آنها کمتر دیده می‌شود شرکت‌هایی که با مجوز رسمی از بانک مرکزی به عنوان مرجع نظارت بر آنها فعال باشند.

این در حالی است که تازه‌ترین اعلام مقام نظارت بانک مرکزی با این همراه بوده که تعداد شرکت‌هایی که به نام لیزینگ در مرجع ثبت شرکت‌ها، ثبت شده‌اند به ۳۰۰ واحد می‌رسد. از این تعداد نیز ۵۰ واحد توانسته‌اند مجوز فعالیت دریافت کنند. اما حدود ۹۴ شرکت لیزینگ هم به صورت غیرمجاز فعالیت می‌کرده‌اند که از سوی بانک مرکزی به نیروی انتظامی معرفی شده‌اند تا پلمب آنها انجام شود. مابقی ۳۰۰ واحد هم وضعیت مشخصی ندارند به‌طوری که یا فعالیت نمی‌کنند یا اینکه در آدرس‌هایی که در هنگام ثبت اعلام کرده‌اند دیگر مستقر نیستند.


بازار آرام ارز و سکه

قیمت انواع سکه در بازار روز شنبه در تهران با نوسان اندک مواجه شد و هر دلار امریکا ۳۷۳۳ تومان قیمت خورد.

به گزارش «تعادل» سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار ارز و سکه روز شنبه تهران با یک هزار و ۱۵۰ تومان افزایش قیمت نسبت به روز پنج‌شنبه گذشته یک میلیون و ۲۰۱ هزار و ۵۵۰ تومان شد.

همچنین نرخ هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز بدون تغییر، یک میلیون و ۱۷۷ هزار تومان داد و ستد شد. نیم سکه نیز با یک هزار تومان افزایش قیمت ۶۳۵ هزار تومان و هر ربع سکه بهار آزادی نیز با ۲ هزار تومان کاهش ۳۶۱ هزار تومان است. همچنین هر قطعه سکه گرمی نیز بدون تغییر قیمت ۲۴۹ هزار تومان بود.

هر دلار امریکا نیز با یک تومان افت نسبت به روز پنج‌شنبه ۳۷۳۳ تومان، یورو بدون تغییر ۴۲۶۰ تومان و هر پوند انگلیس نیز با ۳ تومان افزایش قیمت، ۴۸۵۲ تومان شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر