روی موج خبر

۱۳۹۶/۰۳/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۷۲۵۹

کسانی که پیروز انتخابات نشدند، رای مردم را بپذیرند-ایسنا| غلامرضا تاجگردون نماینده اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی، در یادداشتی با تاکید بر ضرورت احترام گذاشتن به نظام مردم‌سالاری دینی از کسانی که پیروز انتخابات نشدند خواست رای مردم را بپذیرند و اجازه ندهند حضور بیش از ۴۰ میلیونی مردم در انتخابات به کام مردم تلخ شود. وی افزود: ما و اکثریت قاطع مردم، ادامه روند اجرایی کشور را پذیرفته و اعتقاد داریم این مسیر به بهبود زندگی مردم و عزت ایران کمک بیشتری کرده و اگر اعتقاد دارید مردم ما مردمی با بصیرت هستند و خود می‌توانند برای آینده تصمیم بگیرند آنانی که پیروز نشدند به این بصیرت تن دهند و رای مردم را بپذیرند ولو اینکه مطلوب‌شان نبوده و دلگیر شده‌اند.

رایزنی ظریف و چاووش‌اوغلو درخصوص آخرین تحولات منطقه‌ای -تعادل| محمدجواد ظریف و مولود چاووش اوغلو، وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ترکیه در یک گفت‌وگوی تلفنی درخصوص آخرین تحولات منطقه رایزنی و تبادل‌نظر کردند. این مذاکره در حالی انجام شد که روز گذشته عربستان، بحرین، مصر و امارات روابط خود با قطر را قطع کردند. امارات هم به کادر دیپلماتیک قطر ۴۸ساعت مهلت داد خاک امارات را ترک کنند. این چهار کشور همچنین مجازات‌ها و تحریم‌هایی را علیه قطر و شهروندانش اعمال کرده و عربستان‌سعودی نیز همه مرزهای دریایی، هوایی و زمینی خود را در برابر قطری‌ها و همه وسایل حمل و نقل قطر بست.

تعمیر آب سنگین اراک در راستای بازطراحی این مجموعه است -فارس| سیدحسین نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تعمیر و نگهداری آب سنگین اراک گام نخست بازطراحی این ساختار است. وی درباره گزارش فصلی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره فعالیت هسته‌یی ایران اظهار کرد: گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بیانگر این است که ایران براساس برجام به تعهدات خود عمل کرده و هیچ انحرافی ندارد. نماینده ورامین در مجلس دهم شورای اسلامی اظهار کرد: در گزارش آژانس اشاره شده که آب سنگین اراک برای تعمیر و نگهداری تعطیل شده است، در این باره باید گفت که طبق توافق صورت گرفته آب سنگین اراک لازم است تا از سوی یکی از کشورهای گروه 1+5 بازطراحی شود.

پیروز انتخابات، جمهوری اسلامی و مردم هستند-ایسنا| عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در کانال تلگرامی خود نوشت: «انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری در ایران از ابعاد مختلفی نیازمند تحلیل و ارزیابی است، اما آنچه بی‌تردید می‌توان ابراز داشت، این است که آزادی این انتخابات و مشارکت گسترده مردم در آن قدر برجسته است؛ به‌گونه‌یی که با هر تحلیلی می‌توان آن را ابراز اعتماد مجدد مردم به نظام اسلامی دانست. از این رو نتیجه انتخابات را نباید محدود کنیم به ۱۶ میلیون یا ۲۳ میلیون، بلکه پیروزی این انتخابات با نتیجه ۴۱ میلیونی باید ارزیابی شود و قطعا پیروز این انتخابات نه جناح‌ها و نه اشخاص که پیروز آن نظام جمهوری اسلامی و مردم سربلند ایران اسلامی هستند و این نکته‌یی مهم بود که امروز مورد تاکید رهبر بزرگوار انقلاب اسلامی قرار گرفت.»

واکنش معاون سیاسی دفتر رییس‌جمهور به تحولات پیرامون قطر-مهر| حمید ابوطالبی معاون سیاسی دفتر رییس‌جمهور، به تحولات پیرامون قطر و تحرکات تازه عربستان‌سعودی، بحرین، امارات و مصر علیه این کشور واکنش نشان داد. وی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «نوشته بودم دوران ائتلاف‌سازی و برادر بزرگ‌تری به پایان رسیده و سلطه‌گری سیاسی، قبیله‌بازی امنیتی، اشغال و تجاوز نتیجه‌یی جز بی‌ثباتی دربر ندارد. امروز می‌نویسم زمان تحریم نیز به پایان رسیده و قطع رابطه دیپلماتیک، بستن مرزها، محاصره کشورها، اخراج از همان ائتلاف و... راه خروج از بحران نیست. سوال این است چگونه کشوری کوچک توانسته سرنگونی حکومت قانونی بحرین، حمایت از داعش و القاعده و افراط‌گری در صحرای سینا و شکاف در ائتلاف را رقم بزند؟»

تنش بین کشورهای عربی ناشی از دخالت امریکا است- خانه ملت| علاءالدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: تنش‌های اخیر بین کشورهای عربی در منطقه ناشی از دخالت امریکاست. وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی همواره بر این عقیده بوده که مشکلات منطقه باید از سوی خود کشورهای منطقه حل شود، خاطرنشان کرد: دخالت کشورهای بیگانه به‌ویژه امریکا به‌عنوان دشمن شناخته شده کشورهای اسلامی که همواره ایجاد افتراق و تشتت و اختلاف در میان کشورهای اسلامی را در دستور کار داشته است به هیچ‌وجه نمی‌تواند حلال مشکلات منطقه باشد.

امام(ره) با هدایت پیامبرگونه توانست کشور را در برابر توطئه‌ها و جنگ نظامی پیش ببرد -ایلنا| حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی در مراسم بیست و هشتمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام راحل عظیم‌الشان حضرت امام‌خمینی(ره) گفت: درگذشت عالم بزرگوار مصیبتی جبران نشدنی است و امام(ره) از مصادیق بارزی بود که فقدانش جبران نشدنی است. وی افزود: عشق و ارادت ملت ایران به خمینی کبیر (ره) با وجود گذشت سال‌ها از ارتحالش کاهش نیافته بلکه به دلیل شناخت بیشتر از ویژگی‌های شخصیتی ایشان، بیشتر و درخشان‌تر شده است. علوی با بر شمردن ویژگی‌های امام(ره) در حوزه مدیریت سیاسی افزود: او مدیری تحلیلگر و دوراندیش بود که به قدرت مردم اعتماد داشت و معتقد بود اگر مردم در صحنه باشند دشمن نمی‌تواند کاری از پیش ببرد.

درباره کابینه دولت دوازدهم هنوز بحثی مطرح نیست-ایسنا| محمدعلی نجفی مشاور رییس‌جمهور تاکید کرد که هنوز بحثی در رابطه با وزرای کابینه دولت دوازدهم مطرح نشده است. وی با بیان اینکه هنوز درباره کابینه هیات دولت با فرد خاصی صحبتی نشده است، افزود: برای حضور من در کابینه دوازدهم نیز گفت‌وگویی نشده و این بحث‌ها هنوز مطرح نیست.

واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تحولات اخیر در روابط همسایگان جنوبی در خلیج‌فارس-ایرنا| بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه، راه‌حل اختلافات میان کشورهای منطقه و از جمله اختلاف فعلی میان سه دولت همسایه قطر با این کشور را تنها از طریق روش‌های سیاسی و مسالمت‌آمیز و گفت‌وگوهای شفاف و صریح میان طرفین دانست. وی با اشاره به تنش‌های به وجود آمده میان برخی همسایگان جنوبی در خلیج‌فارس گفت: جمهوری اسلامی ایران با ابراز نگرانی از تحولات اخیر در روابط برخی کشورهای همسایه جنوبی خود در خلیج‌فارس و اظهار امیدواری نسبت به حل و فصل آن، به‌عنوان مواضع ثابت و اصولی خود تاکید می‌کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر