دیکتاتور نیستم

۱۳۹۶/۰۳/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۷۱۶۶


گاردین:

تیتر یک این روزنامه انگلیسی زبان به صحبت‌های اخیر جرمی کوربین اختصاص دارد. وی اخیرا عنوان کرده است که دیکتاتور نیست. در همین حال، کمی قبل نیز برخی نظرسنجی‌ها حاکی از آن بود که بیشتر انگلیسی‌ها خواهان مناظره تلویزیونی ترزا می ‌و جرمی کوربین هستند. براساس نظرسنجی اخیر در بریتانیا بیش از نیمی از شهروندان این کشور خواستار مناظره تلویزیونی زنده میان ترزا می، ‌نخست‌وزیر بریتانیا و جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر این کشور در دوران مبارزات انتخاباتی هستند. براساس نتایج این نظرسنجی ۵۴درصد موافق مناظره‌های زنده تلویزیونی بوده و ۲۵درصد مخالف آن بوده‌اند. قرار است انتخابات زودهنگام در بریتانیا در ۸ ژوئن سال جاری برگزار شود.


ال پاییس:

این روزنامه اسپانیایی در صفحه اول خود به درگذشت مانوئل نوریگا دیکتاتور سابق پاناما در 83 سالگی اشاره کرده است. خوان کارلوس والرا، رییس‌جمهوری پاناما اعلام کرد که مانوئل نوریگا، دیکتاتور سابق این کشور در 83سالگی درگذشت. رییس‌جمهوری پاناما در این باره گفت: مرگ دیکتاتور سابق پاناما باعث بسته شدن فصلی در تاریخ کشور ما شد. مانوئل نوریگا، رییس ارتش و رییس‌جمهور پاناما بین سال‌های 1983 تا 1990 بود. وی پیش از آنکه رهبر ارشد پاناما شود، برای مدت طولانی ریاست سرویس اطلاعاتی این کشور را بر عهده داشت. دولت مانوئل نوریگا در جریان حمله 20 دسامبر 1989 امریکا به پاناما در 31 ژانویه 1990 فروپاشید. پس از حضور نوریگا در زندان میامی دادستان‌های امریکایی اعلام کردند، وی با قاچاق مواد مخدر، هزاران تن کوکایین وارد امریکا کرده است. در سال 2007 و با 17 اتهام دولت فرانسه نیز وی را به پولشویی متهم کرد. وی همچنین به قتل، فساد و اختلاس متهم شده است که در مجموع 60سال زندان برایش در نظر گرفته شد.


ملیت:

این روزنامه ترک‌زبان در صفحه اول خود به نتایج نخستین نشست حزب عدالت و توسعه ترکیه به رهبری اردوغان اشاره کرده است. بر این اساس، اردوغان سه عضو جدید کمیته اجرایی مرکزی حزب عدالت و توسعه را معرفی کرده است. رییس‌جمهور ترکیه در نخستین نشست خود با عنوان رهبر حزب عدالت و توسعه، ساختار اجرایی جدید حزب حاکم را شکل داد. بنعالی ییلدیریم، نخست وزیر ترکیه که رهبری این حزب را به اردوغان واگذار کرده به عنوان رهبر اجرایی گروه پارلمانی این حزب در پارلمان و دیگر محافل مشابه انتخاب شده است. اردوغان تنها سه اسم جدید در شورای اجرایی مرکزی که ۱۵ کرسی دارد، انتخاب کرد. همچنین «عبدالحمید گل» به عنوان دبیرکل نقش خود را ادامه خواهد داد و «افراد ارشد» مانند «جودت ییلماز»، «مهدی اکر» و «حیاتی یازیجی» در این شورا باقی ماندند. نعمان کورتولموش، سخنگوی دولت ترکیه اعلام کرد: اگرچه سیستم ریاستی بعد از انتخابات ۲۰۱۹ اجرا خواهد شد اما ما اکنون در دوران گذار قرار داریم. انتظار می‌رود اردوغان پس از تکمیل حلقه اصلی حزب عدالت و توسعه کابینه خود را مورد بازنگری قرار دهد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر