چاپ 2 اقتباس تازه از «در جست‌وجوی زمان ازدست‌رفته»

۱۳۹۶/۰۳/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۷۱۶۴

دو اقتباس دیگر از رمان «در جست‌وجوی زمان ازدست‌رفته» در قالب کتاب‌های «سوان عاشق» و «نام جاها: نام» با نگارش استفن اوئه از سوی نشر چترنگ منتشر و راهی بازار کتاب شد. به گزارش مهر، «سوان عاشق» که اقتباسی است از بخشی از رمان «در جست‌وجوی زمان ازدست‌رفته»، اثر مارسل پروست، شرحی است از دلدادگی سوان، از آشنایان راوی در کومبره، به دختری به نام اودت. سوان عاشق اودت می‌شود؛ زیرا اودت او را به یاد زنی در یک نقاشی می‌اندازد. اما در طول چند ماه پرتلاطم، سوان درمی‌یابد یکی از خطرهای عشق آن است که عاشق را ترغیب می‌کند تا در ذهن شیدای خود، تصوری رویایی از معشوق ثبت کند...

رمان مصور «سوان عاشق» اقتباسی است که استفن اوئه به خوبی از پس تصویرگری آن برآمده است. روزنامه گاردین درباره این رمان مصور می‌نویسد: «اوئه هنرمندی فوق‌العاده است. تصویرگری او می‌تواند همتایی برای نثر پیچیده پروست باشد. تصویرهای دوست‌داشتنی این رمان مصور هم به مخاطب اجازه می‌دهد که فکر خود را پرواز دهد و تصورات خود را بسازد و هم او را به تمرکز بر متن وا می‌دارد.»

رمان ۱۰۴ صفحه‌یی سوان عاشق با ترجمه مشترک کامران برادران و پیمان میرزایی‌ به قیمت ۲۳ هزار تومان منتشر شده است. همچنین در «نام جاها: نام»، بخش دیگری از رمان چندجلدی «در جست‌وجوی زمان ازدست‌رفته»، اثر مارسل پروست، همراه سفر تخیل راوی می‌شویم به جاها و آنچه نامشان در او برمی‌انگیزد. «نام جاها: نام»، شرح دلدادگی راوی است به ژیلبرت، دختر سوان و اودت و کندوکاوی است در باب عشق و روابط.

پروست در این بخش با تخیل اعجاب‌انگیزش نگاهی روانشناسانه به درون انسان‌ها می‌اندازد و احساسات عاشقانه را چنان با قدرت توصیف می‌کند که این اثر را در شمار آثار برتر عاشقانه جهان قرار می‌دهد. در جست‌وجوی زمان ازدست‌رفته از مهم‌ترین رمان‌های قرن بیستم است که ظریف‌ترین و عمیق‌ترین نظریات شناخت روان آدمی را در خود جای داده است. رمان ۵۲صفحه‌یی سوان عاشق با ترجمه شهریار وقفی‌پور به قیمت ۱۷هزار تومان منتشر شده است.

انتشار آثاری از این دست در قالب رمان مصور، با حجمی کمتر و ظاهری متنوع‌تر می‌تواند تجربه‌یی خوشایند از مطالعه آثار کلاسیک برای خوانندگان مهیا کند. یادآوری می‌شود که پیش‌تر هم بخش‌های دیگری از رمان «در جست‌وجوی زمان ازدست‌رفته» با نام‌های کومبره و در سایه دوشیزگان شکوفا، از سوی نشر چترنگ به صورت رمان مصور به چاپ رسیده‌ بودند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر