حمل و نقل

۱۳۹۶/۰۳/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۷۱۴۶

بدهی ۶۴۰ میلیونی تاکسیرانی به فرودگاه امام(ره)

مدیر برنامه‌ریزی و ساماندهی امور شهری فرودگاه امام‌خمینی(ره) با اشاره به مشکلاتی که یکی از شرکت‌های زیرمجموعه تاکسیرانی برای تسویه بدهی‌های خود در طول سال‌های گذشته با فرودگاه امام‌خمینی(ره) داشته، اظهار کرد: مشکلاتی که امروز رانندگان تاکسی‌های این فرودگاه با آن مواجه هستند، مربوط به شرکت تعاونی ویژه فعال در این حوزه است.

حسین سلیمان‌بیگی گفت: در حال حاضر 6شرکت خدمات‌رسانی به مسافران در فرودگاه امام‌خمینی(ره) فعال هستند. فرودگاه از آنها برای ترانزیت مسافر پولی دریافت نمی‌کند اما آنها موظفند اجاره‌بهای غرفه‌ها و فضاهایی که در اختیار گرفته‌اند را به مجموعه شهر فرودگاه پرداخت کنند.

به گفته وی، یکی از این شرکت‌ها که با نام تعاونی‌ ویژه مسوولیت بخشی از امور تاکسیرانی فرودگاه را برعهده دارد، از سال ۱۳۹۳ تا پایان سال ۱۳۹۵ رقمی نزدیک به ۶۴۰میلیون تومان به فرودگاه امام بدهکار است.

مدیر برنامه‌ریزی و ساماندهی امور شهری فرودگاه امام‌خمینی(ره) ادامه داد: فرودگاه در طول ماه‌های گذشته جلسات متعددی را با مسوولان این شرکت‌ها برگزار کرده و حتی استمهال چک‌های آنها را نیز پذیرفته است اما متاسفانه هنوز این شرکت‌ها بدهی‌های خود را پرداخت نکرده‌اند و این موضوع در کنار سیاست‌های نوسازی که شرکت تاکسیرانی اجرایی کرده برای راننده‌های تاکسی مشکلاتی را به وجود آورده است. سلیمان‌بیگی با بیان اینکه فرودگاه امام هیچ الزامی را نسبت به تعیین مارک خودروهای تاکسی‌ فعال در این مجموعه در نظر ندارد، تاکید کرد: آنچه برای فرودگاه اهمیت دارد، ایمنی بالا و تایید شاخص‌های کیفی خودروهاست. طبق اظهارنظر پلیس راهبر ۳۰کیلومتر ابتدایی و انتهایی جاده‌ها بیشترین خطر را دارند و با توجه به اینکه فرودگاه امام دقیقا در این مسیر قرار گرفته، نیاز به تایید شاخص‌های کیفی و ایمنی بالا دارد.

وی اضافه کرد: ما از شرکت‌های فعال در این حوزه خواسته‌ایم خودروهای‌شان از نظر ایمنی، تعداد ایربک و همچنین حجم صندوق برای جاگذاری بار مسافر تاییدات نهایی را به دست بیاورند. این موضوع به هیچ عنوان به خودروهای داخلی یا خارجی مربوط نمی‌شود و صرفا رسیدن به شاخص‌های مدنظر اهمیت دارد.

مدیر برنامه‌ریزی و ساماندهی امور شهری فرودگاه امام‌خمینی(ره) با اشاره به برنامه‌ریزی سازمان تاکسیرانی تهران برای نوسازی ۸۰ هزار خودرو در ماه‌های گذشته توضیح داد: طبق سیاست‌های داخلی این سازمان، راننده‌ها می‌توانند برای خرید خودروهای هیبریدی یا برقی از یارانه و کمک مالی استفاده کنند و حتی تسهیلاتی نیز برای آنها در نظر گرفته شده است. اینکه راننده‌های فعال زیر پوشش این سازمان تا چه حد توانایی اجرایی کردن این سیاست‌ها را داشته‌اند برعهده فرودگاه امام نیست و به نظر می‌رسد مشکلی است که باید شرکت‌های فعال در این حوزه چاره‌یی برای آن پیدا کنند.

سلیمان‌بیگی اظهار کرد: فرودگاه امام در طول ماه‌های گذشته جلسات طولانی با مسوولان این شرکت‌ها داشته و به نظر می‌رسد مشکلاتی که امروز به وجود آمده به دلیل اجرایی نشدن درخواست‌هایی است که در طول ماه‌های قبلی مطرح شده است. فرودگاه امام اعلام کرده مسافران باید با شرایط ایمن جابه‌جا شوند و اینکه راننده‌های تاکسی چطور برای رسیدن به این شاخص‌ها با شرکت‌های تعاونی فعال به جمع‌بندی می‌رسند، قطعا مربوط به سیاست‌های داخلی آنها خواهد شد. فرودگاه اعلام کرده آمادگی تقسیط بدهی و تمدید قراردادهای گذشته را دارد و ما منتظریم که پاسخی رسمی از سوی شرکت‌های فعال در این حوزه ارائه شود.

ایران تاکسی دریایی می‌سازد

مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دریایی کشور گفت: نخستین فروند تاکسی دریایی به همت صنایع کشتی‌سازی شهید تمجیدی ساخته خواهد شد.

به گزارش تسنیم، عبدالمجید رضوانی در دیدار با رضا مسرور مدیرعامل منطقه آزاد انزلی با اشاره به اینکه هدف از تشکیل صندوق توسعه، تسهیل در ساخت شناورهای دریایی و توسعه صنایع دریایی در سطح کشور است، اظهار کرد: در کشور 7 استان ساحلی وجود دارد که گیلان یکی از این استان‌هاست.

وی با بیان اینکه گیلان با توجه به فعالیت مجتمع بندری کاسپین و هم مرز بودن با کشور‌های حاشیه خزر از اولویت ویژه‌یی برخوردار است، افزود: این آمادگی وجود دارد تا به افراد متقاضی در حوزه شناورهای سبک و سنگین دریایی تسهیلات ارزان‌قیمت و کم‌بهره اعطا کنیم. مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دریایی به اهمیت گردشگری دریایی در گیلان اشاره کرد و گفت: مارینای منطقه آزاد انزلی یک فرصت مناسب برای سرمایه‌گذاران در حوزه گردشگری دریایی است تا با بهره‌گیری از تسهیلات کم‌بهره صندوق توسعه صنایع دریایی بتوانند از ظرفیت تاکسی شناور و سایر شناورهای تفریحی استفاده کنند.

وی با تصریح بر اینکه نخستین فروند تاکسی شناور به همت صنایع کشتی‌سازی شهید تمجیدی ساخته خواهد شد، اظهار کرد: این امر فرصت مناسبی برای گردشگری دریایی در گیلان است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر