از منطقه

۱۳۹۶/۰۳/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۷۱۲۳

سفر جانشین ولیعهد عربستان‌سعودی به روسیه

جانشین ولیعهد عربستان‌سعودی به روسیه سفر کرده است. به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان‌سعودی «واس»، محمد بن سلمان جانشین ولیعهد عربستان سعودی، در این سفر با ولادیمیر پوتین رییس‌جمهور روسیه دیدار خواهد کرد. در بیانیه دیوان ملکی عربستان آمده، درباره همکاری‌های دو جانبه، موضوع ایران و سوریه و مسائل منطقه‌یی گفت‌وگو خواهند کرد. این سومین سفر بن سلمان به روسیه در

دو سال اخیر است. این مقام عربستانی در سال 2015 نیز دو بار به روسیه کرده است. این نخستین سفر مقامات ارشد عربستان‌سعودی به مسکو پس از دیدار دونالد ترامپ از این کشور است.


90 کشته و زخمی در انفجار مرگبار بغداد

انفجار بمب در بغداد ده‌ها کشته و زخمی برجای گذاشته است. بامداد سه‌شنبه انفجار شدیدی در یکی از محله‌های تجاری مرکز بغداد روی داد که به گفته مقامات پلیس، دست‌کم 13نفر را کشت و بیش از 80نفر دیگر را زخمی کرد. این انفجار در محله کراده که از محله‌های عمدتا شیعه‌نشین است، روی داده و خبرگزاری اعماق، وابسته به داعش گفته این گروه مسوول بمب‌گذاری بوده است. محله کراده جولای سال گذشته نیز هدف بمب‌گذاری قرار گرفت. در آن انفجار دست‌کم 324نفر جان خود را از دست دادند.


سه برابر شدن حملات هوایی امریکا در افغانستان

امنیت ناکافی در افغانستان سبب شده که نیروی هوایی امریکا حملات خود را به نیروهای شورشی در این کشور افزایش دهد. این عملیات هوایی شمار قربانیان غیرنظامی و آوارگی در داخل را نیز به‌شدت بالا برده است. به گزارش دویچه‌وله، ویلیام سالوین سخنگوی ارتش امریکا اعلام کرده از ژانویه تا پایان آوریل ۲۰۱۷، در مجموع ۸۹۸ حمله هوایی به مواضع طالبان و داعش انجام شده است. اما همزمان با افزایش حملات هوایی امریکا به مواضع طالبان و داعش، شمار قربانیان غیرنظامی نیز افزایش یافته است. سازمان ملل متحد اعلام کرده که در چهارماه نخست سال جاری میلادی ۷۲ غیرنظامی در پی حملات هوایی کشته و ۷۶ نفر نیز زخمی شده‌اند.


«فتو» با سرویس‌های اطلاعاتی خارجی ارتباط دارد

سازمان اطلاعات ترکیه اعلام کرده گولنیست‌ها با برخی سرویس‌های اطلاعاتی خارجی ارتباط دارند. به گزارش حریت، در این گزارش اگرچه بر وجود ارتباط سازمان فتو (وابسته به فتح‌الله گولن) با برخی سرویس‌های اطلاعاتی خارجی اشاره شده اما نام این سرویس‌های اطلاعاتی ذکر نشده است. سازمان فتو فعالیت‌های خود را در کشورهای در حال توسعه و توسعه نیافته آفریقا و آسیای مرکزی گسترش داده و تلاش کرده تا روابط خوبی با چهره‌های اصلی این کشورها و مراکز قدرت داشته باشد. برخی کشورهای اروپایی مانند آلمان، نروژ، بلژیک و هلند بیشترین درخواست پناهندگی اعضای سازمان فتو را دریافت کرده و به این درخواست‌ها پاسخ مثبت داده‌اند. سازمان اطلاعات ترکیه در ادامه این گزارش بر موضع حمایتی سازمان فتو از رژیم‌صهیونیستی تاکید کرده و آورده است: در اتفاقاتی مانند حادثه کشتی مرمره در سال ۲۰۱۰ فتح‌الله گولن به جای انتقاد از رژیم‌صهیونیستی مقامات ترکیه را مورد سرزنش قرار داد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر