اخبار

۱۳۹۶/۰۳/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۷۱۰۰

بانک صنعت رتبه ایران را بهبود بخشید

مهدی کرباسیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در نامه‌یی به افخمی مدیرعامل بانک صنعت و معدن از این بانک به خاطر بازپرداخت بخشی از بدهی‌های معوقه کشور به بیمه‌های هرمس آلمان و ساچه ایتالیا که موجب ارتقاء و بهبود رتبه ایران در بازار پولی و مالی در جهان می‌شود قدردانی کرد.

کرباسیان دراین نامه آورده است: برخود لازم می‌دانم مراتب قدردانی خود و سایر همکاران این سازمان را در جهت همکاری و مساعی جنابعالی و همکاران محترم بانک صنعت و معدن در خصوص بازپرداخت بخشی از بدهی‌های معوقه کشور به بیمه‌های هرمس آلمان و ساچه ایتالیا که منجر به ارتقا و بهبود رتبه ایران در بازار پولی و مالی در جهان خواهد شد را اعلام و ارج می‌نهیم. وی افزود: به امید روزی که مرزهای توسعه یافتگی در دوران پساتحریم در دولت تدبیر و امید، یکی پس از دیگری با درایت و سختکوشی و تلاش مضاعف دلسوزان کشور با اقدام و عمل به اقتصاد مقاومتی پیموده و گشوده شود. گفتنی است بانک صنعت و معدن بازپرداخت بدهی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به بیمه هرمس به مبلغ 90 میلیارد تومان و بدهی‌های سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران به بیمه هرمس به مبلغ 56 میلیارد تومان و بیمه ساچه ایتالیا به میزان 220 میلیون یورو را تامین مالی کرده است.


افزایش موجودی برای شرکت در قرعه‌کشی بانک پارسیان

حداقل مانده حساب‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز در بانک پارسیان برای شرکت در قرعه‌کشی از 200هزار ریال به 500هزار ریال افزایش یافت.

به گزارش روابط عمومی بانک پارسیان، حداقل مانده حساب‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز ریالی جهت شرکت در قرعه‌کشی و همچنین روش امتیازدهی به کلیه سپرده‌گذاران قرض‌الحسنه پس‌انداز ریالی بانک، تغییر کرده است. بنا بر این گزارش، حداقل مانده حساب‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز برای شرکت در قرعه‌کشی از 200هزار ریال به 500هزار ریال افزایش یافته است. همچنین به شرط تکمیل موجودی تا حداقل مانده 500هزار ریال، یک امتیاز به ازای هر 100 هزار ریال محاسبه می‌شود و به ازای هر 100هزار ریال، یک امتیاز بیشتر برای شرکت در قرعه‌کشی به سپرده‌گذار تعلق خواهد گرفت. بر این اساس، از سپرده‌گذاران محترم بانک دعوت می‌شود برای شرکت در قرعه‌کشی صندوق قرض‌الحسنه بانک پارسیان در سال 96، نسبت به تکمیل موجودی حساب خود تا حداقل500هزار ریال و افزایش موجودی و کسب امتیاز بیشتر اقدام نمایند و علاوه بر مشارکت در مسوولیت‌های اجتماعی بانک، انجام امور خیریه، خداپسندانه و انسان‌دوستانه، کمک به خانوارهای کم‌درآمد، رفع نیازها و تامین وام ازدواج جوانان و... از جوایز قرعه‌کشی صندوق قرض‌الحسنه بانک پارسیان بهره‌مند شوند.


کمک بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به تولید و اشتغال

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با اتکا به اعتبار و نیروی انسانی جوان و توانمند می‌تواند نقش برجسته‌یی در توسعه اقتصادی واجتماعی کشور داشته باشد.

دکتر اکبری با حضور در همایش مدیران این بانک که روز چهارشنبه سوم خرداد در شهر شیراز برگزار شد، ضمن قدردانی از حضور مردم ایران در انتخابات ریاست‌جمهوری بر استفاده ازهمه توان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران برای کمک به تولید و رونق کسب و کارهای کوچک در کشور تاکید کرد.

به گزارش اداره روابط عمومی و بازاریابی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، وی گفت: مردم در انتخابات با رای خود از کل نظام حمایت کردند و مدیران باید تمام توان خود را برای خدمتگزاری به مردم به کار گیرند. شرایط رو به رشد اقتصادی کشور در کنار دستاوردهای دولت یازدهم در سایه تدبیر و نگاه عمیق کارشناسی که بر کل دولت حاکم بوده، محقق شده و امیدواریم که این شرایط در آینده نیز تثبیت شود و رشد روز افزون داشته باشد.

اکبری با اشاره به حماسه تاریخی فتح خرمشهر در سوم خرداد، تصریح کرد: سوم خرداد یاد آور رشادتها و ایثارگری عزیزانی است که در مسیر تحقق آرمانهای انقلاب تلاش و حماسه‌های بزرگی را خلق کردند.

آرامش امروز ایران اسلامی آن هم در منطقه‌یی پر تلاطم مدیون خون پاک شهیدان و از خود گذشتگی آنان است. اکبری سرمایه انسانی را از داراییهای مهم بانک دانست و گفت: نیروی انسانی سرمایه بزرگی است که به کمک آن می‌توان خدمات بهینه و ارزشمندی را به آحاد جامعه ارائه نمود که بحمدالله بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با این سرمایه با ارزش می‌تواند حرکت بانک به سمت اهداف بزرگ و تکرار موفقیت‌های گذشته را تسریع کند در پایان وی با اشاره به اینکه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران همواره تلاش نموده تصویری روشن از این بانک را در اذهان شکل دهد افزود: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به عنوان بزرگ‌ترین و نخستین بانک تخصصی قرض‌الحسنه در کشور با حمایت دولتمردان و مسوولان عالی کشور و بانک مرکزی و وزارت اقتصاد به دنبال ایفای نقش اساسی خود در شکوفایی اقتصاد بالاخص حمایت از کسب و کارهای کوچک و توانمندسازی اقشار آسیب‌پذیر جامعه است


برگزاری مجمع عمومی عادی شورای انجمن‌های علمی ایران

مجمع عمومی عادی سالانه شورای انجمن‌های علمی ایران در روز دوشنبه 8 خرداد سال 1396، با حضور اعضای هیات‌مدیره‌ شورا، مدیران و اعضای انجمن‌های علمی ایران و جمعی از استادان و فرهیختگان در محل دانشگاه خاتم برگزار شد.

به گزارش روابط‌ عمومی، در ابتدای این مجمع که با سخنرانی و خوش آمدگویی دکتر مجید قاسمی رییس شورا آغاز شد، اعضای هیات‌رییسه مجمع با اکثریت آرا انتخاب شدند. بر این اساس، دکتر مروج، دکتر ارجمندی، مهندس جلال‌زاده و دکتر عقیلی به‌ترتیب به عنوان رییس، ناظران و منشی جلسه توسط حاضرین انتخاب شدند.

در این جلسه همچنین پس از قرائت گزارش بازرسی توسط دکتر پرتوی بازرس قانونی شورا، صورت‌های مالی و عملکرد شورا و انتخاب روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه رسمی جهت درج آگهی‌های شورا با اکثریت آراء، به تصویب حاضران در مجمع رسید. در پایان این مجمع نیز، جلسه پرسش و پاسخ در خصوص اقدامات، عملکرد و برنامه‌های شورای انجمن‌های علمی برگزار شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر