«زاکربرگ» نماینده یک نسل

۱۳۹۶/۰۳/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۶۹۹۴


لوموند:

یکی از مطالب صفحه اول این روزنامه به مارک زاکربرگ اختصاص دارد. این روزنامه عنوان کرده است که زاکربرگ نماینده نسل جدید خواهد بود. این گزارش در حالی است که موسس شبکه اجتماعی فیس‌بوک پس از گذشت 12سال، مدرک تحصیلی دکترای خود را از دانشگاه هاروارد امریکا دریافت کرده است. وی در صفحه رسمی خود در فیس‌بوکش نوشت: «مادر، من همیشه به شما گفته بودم که من دوباره به دانشگاه هاروارد باز می‌گردم و مدرک خود را دریافت می‌کنم. » زاکربرگ دکترای خود در حقوق را دریافت کرده است. مارک زاکربرگ سال 2002 در گروه روان‌شناسی در دانشگاه هاروارد تحصیلات خود را آغاز کرد. در سال 2004، او به همراه دوستان خود کریس هیوز و داستین مسکوویتز، ایده راه‌اندازی شبکه اجتماعی فیس‌بوک را مطرح کردند.


ملیت:

این روزنامه در صفحه اول خود عنوان کرده است که نخستین توطئه گروه گولن در سال 2012 علیه سازمان اطلاعات ترکیه انجام شده بود. این گزارش در حالی است که نخستین دور محاکمات ۲۰۰نفر از متهمان کودتای ترکیه آغاز شده است. بر این اساس، محاکمات بیش از ۲۰۰نفر از مقامات لشکری و کشوری ترکیه به اتهام دست داشتن در کودتادی نافرجام جولای ۲۰۱۶ در دادگاهی در پایتخت این کشور آغاز شده است. گفته می‌شود، محاکمات بیش از۲۰۰ نفر از مقامات لشکری و کشوری ترکیه به اتهام دست داشتن در کودتای نافرجام جولای ۲۰۱۶ از بامداد روز دوشنبه اول خرداد در دادگاهی در پایتخت این کشور آغاز شد. در شب پانزدهم جولای ۲۰۱۶ ارتش ترکیه اعلام داشت که یک توطئه کودتای هواداران «فتح‌الله گولن» رهبر جنبش «خدمت» را در نطفه خنثی و سران کودتا را دستگیر کرده است. در روزهای بلافصل پس از شکست کودتا به دستور مقامات قضایی ترکیه صدها نفر نظامی و غیرنظامی بازداشت و زندانی شدند.


ساندی هرالد:

یکی از تیترهای صفحه اول این روزنامه به هشدار تازه وزیر اول اسکاتلند اختصاص دارد. هشدار او به روی کار آمدن محافظه‌کاران است. در همین حال، او کمی قبل نیز به ترزا می ‌نخست‌وزیر بریتانیا هشدار داده بود که مانع برگزاری دومین همه‌پرسی استقلال اسکاتلند نشود. نیکلا استرجن، وزیر اول اسکاتلند، اعلام کرده بود که قصد دارد برای دومین بار از اسکاتلندی‌ها در مورد استقلال از بریتانیا طی یک همه‌پرسی در اواخر سال 2018 یا اوایل سال 2019 نظرخواهی کند. در ۲۷ شهریور ۱۳۹۳ (۱۸ سپتامبر ۲۰۱۴) همه‌پرسی استقلال اسکاتلند از بریتانیا برگزار شد که رای نیاورد. این همه‌پرسی در پی توافقی میان اسکاتلند و دولت بریتانیا برگزار شد که بر اساس نتایج آن، اکثر اسکاتلندی‌ها یعنی 55.3درصد از رای‌دهندگان خواستار عدم استقلال از بریتانیا بودند و 44.7درصد نیز از استقلال حمایت کردند. استرجن حدود دو ماه بعد از این همه‌پرسی به قدرت رسید و به‌طور جدی به دنبال استقلال اسکاتلند است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر