اخبار خودرو

۱۳۹۶/۰۳/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۶۹۸۲

توانایی 70درصدی ایران در تولید قطعات خودرو

عضو شورای عالی نمایشگاه‌های اتحادیه فروشندگان قطعات یدکی تهران گفت: صنعت قطعه‌سازی کشور توانایی تولید بیش از ۷۰درصد قطعات خودروهای داخلی و خارجی را دارد و با برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی قصد داریم توانمندی کشور در تولید و توزیع قطعات با اصالت و مرغوب را به نمایش بگذاریم. حسن بشارت‌نیا با تشریح مشکلات خودروسازی در کشور اظهار کرد: خودرو دارای قطعات متصله و منفصله مبتنی بر فناوری است و همه قطعات آن باید با هم سازگاری داشته باشد اما خودروسازان داخلی با سرهم کردن غیرکارشناسی و بی‌ارتباط قطعات با هم اقدام به تولید خودرو می‌کنند. بشارت‌نیا با اشاره به تولید ۳میلیون خودرو در کشور در افق ۱۴۰۴ تاکید کرد: در حال حاضر مواد اولیه، دانش فنی، ماشین‌آلات موردنیاز، مهارت و نیروی متخصص و حتی سرمایه لازم برای تولید قطعات باکیفیت در کشور وجود دارد و حتی بدون کمک دولت هم می‌توان به تولید خوب و باکیفیت دست یافت. پنجمین نمایشگاه تخصصی قطعات خودرو در تهران برای توسعه و تعالی هر چه بیشتر صنعت قطعه‌سازی ایران، از دهم تا چهاردهم تیرماه در برج میلاد تهران برگزار می‌شود و بیش از ۱۰۰ شرکت فعال در صنعت قطعه‌سازی و بزرگ‌ترین شرکت‌های توزیعی در آن شرکت می‌کنند.


امضای تفاهمنامه همکاری تام ایران‌خودرو و زیمنس آلمان

ایسنا| پس از مذاکرات انجام شده با شرکت زیمنس آلمان، تفاهمنامه همکاری‌ مشترک بین «تام ایران‌خودرو» و این شرکت امضا شد. در راستای این تفاهمنامه که در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی کنترل، ابزار دقیق و اتوماسیون ایران (AI) امضا شد، طرفین موافقت کردند که از توانمندی‌های یکدیگر در زمینه‌های بازاریابی، شرکت در مناقصات، طراحی، تامین، نصب و راه‌اندازی پروژه‌ها به عنوان یک همکار استراتژیک استفاده کنند. بازارهای هدف در این همکاری صنایع خودرویی، معدنی، نفت، گاز و پتروشیمی است.


اما و اگرهای همکاری با خودروسازان خارجی

مهر| رییس انجمن کارفرمایی وارد‌کنندگان خودرو اعلام کرد با رویه فعلی تردیدی نداریم که همکاری با خودروسازان خارجی به تولید مشترک منجر نشده و در حد حرف باقی خواهد ماند. میثم رضایی با بیان اینکه محصولات پژو و رنو قرار است در ایران به صورت مشترک تولید شود و خط تولید آنها به داخل کشور انتقال پیدا کند، گفت: در حال حاضر چیزی به‌عنوان سی.کی.دی وجود ندارد و این محصولات به‌صورت فول از خارج وارد کشور می‌شوند و حتی به میزان ۵درصد هم ساخت برای آنها رخ نداده است. وی افزود: قرار بود در دوران پس از برجام خودروسازان خارجی تولید مشترک را با همکاران ایرانی خود آغاز کنند و براساس گفته‌های مدیرعامل ایران خودرو شرط تولید مشترک ایران خودرو با شرکت‌های خارجی تامین سرمایه به صورت سرمایه‌گذاری ۵۰-۵۰ خواهد بود. رییس انجمن کارفرمایی وارد‌کنندگان خودرو همچنین یادآور شد: در تولید مشترک باید براساس قانون داخلی‌سازی هر محصول از ۴۰درصد آغاز و به ۶۰ تا ۸۰درصد برسد، اتفاقی که در مشارکت با خارجی‌ها در حد حرف باقی ماند و مشکلات تولید از یک طرف و سود واردات از سوی دیگر باعث شد تا خودروساز داخلی ترغیب شود تا واردات را جایگزین تولید کند.



مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر