اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۰۳/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۶۹۷۰

بومی‌سازی ساخت واگن‌های باربری مخزن‌دار در اراک

اراک ساخت واگن‌های باربری مخزن‌دار در یکی از شرکت‌های صنعتی اراک ساخته شد. مدیرعامل این واحد تولیدی گفت: پارسال بیش از 60 واگن باری و مخزن‌دار در این واحد تولید شده است. میرنظامی افزود: این واحد صنعتی برای 200نفر اشتغال ایجاد کرده و پیش‌بینی می‌شود محصولات تولیدی آن امسال رشد 30درصدی داشته باشد و تولیدات به بیش از 100 دستگاه برسد. وی گفت: این کارخانه علاوه بر طراحی و ساخت واگن‌های باری و مخزن‌دار توانسته در زمینه‌های دیگر نظیر طراحی و ساخت سازه‌های فلزی کوشا باشد.


افزایش 3هزار هکتاری کشت برنج در مازندران

ساری سطح زیرکشت برنج در مازندران در سال زراعی کنونی 3هزار هکتار افزایش یافت. رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: حمایت دولت از برنج داخلی با ممنوع کردن ورود برنج خارجی در فصل برداشت سال گذشته و قیمت‌گذاری خوب و وضعیت مناسب منابع آب، سطح زیر کشت این محصول را در مازندران امسال 3هزار هکتار افزایش داد. دلاورحیدرپور سطح زیرکشت برنج را در سال زراعی در این استان افزون بر 213هزار هکتار اعلام کرد. رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: تاکنون 195هزار هکتار از شالیزارهای این استان نشاءکاری شد و برای بقیه شالیزارها هم نشاء مورد نیاز تامین شده است. پارسال ممنوع شدن واردات برنج خارجی در فصل برداشت تولید داخلی، باعث رشد حدود 30درصدی قیمت برنج داخلی شد، به‌طوری که میانگین قیمت برنج از 70 تا 75 هزار ریال سال 94 به حدود 90 تا 100 هزار ریال در هر کیلوگرم در سال 95 رسید.


ایجاد اشتغال در روستاها

تاثیر بسزایی در کاهش نرخ بیکاری دارد

شهرکرد استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: ایجاد اشتغال در روستاها تاثیر بسزایی در کاهش نرخ بیکاری دارد. قاسم سلیمانی‌دشتکی در گردهمایی سرمایه‌گذاری و توسعه استان چهارمحال‌و‌بختیاری، راه نجات از معضل بیکاری را جذب سرمایه‌گذار در استان دانست و گفت: یکی از راه‌های کمک به سرمایه‌گذاران استقبال مدیران از سرمایه‌گذاران است. استاندار نرخ بیکاری در استان را 20درصد و نرخ مشارکت را 40درصد اعلام کرد و گفت: افزایش این ارقام به معنای افزایش ورود متولدین دهه ۶۰ و ۷۰ به بازار کار و افزایش تعداد متقاضیان جویای کار است.


صدور بیش از 130هزار تن گوگرد فازهای 2 و 3

بوشهر بیش از 134هزار تن گوگرد تولیدی فازهای 2 و 3 میدان گازی پارس جنوبی در عسلویه استان بوشهر صادر شده است. مدیر پالایشگاه دوم میدان گازی پارس جنوبی گفت: سال گذشته 134هزار و 200تن گوگرد به ارزش بیش از 12میلیون دلار تولید و صادر شد. مهدی گرامی‌شیرازی افزود: در این مدت در این فازها 24هزار و 500 بشکه میعانات گازی با ارزش یک میلیون و 300 هزار دلار تولید و صادر شده است.

وی گفت: در این مدت 21میلیارد مترمکعب گاز به ارزش بیش از 4 میلیارد و 200 میلیون دلار تصفیه و به شبکه سراسری منتقل شده است.


پرداخت تسهیلات به تولید‌کنندگان فرش

یزد مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان از پرداخت تسهیلات به تولید‌کنندگان فرش در استان خبر داد. نعمتی گفت: اعتبارات و تسهیلات به تولید‌کنندگان فرش بر اساس تفاهمنامه‌یی که بین شرکت فرش ایران و صندوق کارآفرین امید صورت گرفته پرداخت خواهد شد. وی با اشاره به اینکه تاکنون 550میلیون تومان تسهیلات به تولید‌کنندگان پرداخت شده افزود: 450 میلیون تومان از سهمیه استان باقی‌مانده که تا سه ماه آینده این تسهیلات به تولید‌کنندگان پرداخت می‌شود.

وی گفت: تاکنون در استان 12هزار نفر تولید‌کننده فرش تحت پوشش بیمه قرار گرفته که 7درصد حق بیمه توسط تولید‌کننده و 20درصد آن توسط دولت پرداخت می‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر