رویکرد اقتصاد سبز دولت موجب بهبود شاخص‌های اقتصادی شد

۱۳۹۶/۰۳/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۶۹۶۴

گروه بنگاه‌ها

معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست با اشاره به توجه ویژه دولت یازدهم به مسائل زیست محیطی گفت: رویکرد اقتصاد سبز در دولت تدبیر و امید منجر به رشد و توسعه اقتصادی همراه با حفظ و احیای محیط‌زیست کشور شده است.

به گزارش ایرنا، معصومه ابتکار دیروز در آیین بهره‌برداری از سیستم تصفیه‌خانه دامداری صنعتی شهرستان پیشوا افزود: کشاورزی در ایران از ارزشی حیاتی برخوردار است، از یک طرف مهم‌ترین منبع ایجاد رشد اقتصادی و فرصت‌های شغلی پایدار و از طرفی تامین‌کننده امنیت غذایی همسو با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغی رهبر معظم انقلاب است. وی اظهار کرد: اگر به آینده‌یی روشن برای کشور و اقتصاد پویا و مقاوم می‌اندیشیم، باید به بخش کشاورزی توجه ویژه‌یی داشته باشیم.

ابتکار با اشاره به نگاه ویژه دولت یازدهم و شخص رییس‌جمهوری به مسائل زیست‌محیطی تصریح کرد: دولت یازدهم با هدف بهبود شاخص‌های اقتصادی و همچنین حفظ محیط‌زیست، اقتصاد سبز را در دستور کار خود قرار داد. معاون رییس‌جمهوری گفت: در نگاه تلفیقی به مسائل زیست‌محیطی ‌باید فعالیت‌های اقتصادی به‌گونه‌یی رشد و توسعه پیدا کند تا به محیط‌زیست آسیب کمتری وارد شود.

وی با اشاره به اینکه مدیریت سبز منجر به رفع آلودگی‌ها در محیط‌زیست می‌شود، افزود: مسوولان باید با مدیریتی علمی، بهره‌گیری از تجربیات سایر کشورها و استفاده صحیح از دانش سنتی و بومی، اقتصاد را با محیط‌زیست سازگار کنند و این همان رویکردی است که در سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب درخصوص محیط‌زیست مورد تاکید قرار گرفته است. رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: امروز به‌دلیل تولید گازهای گلخانه‌یی شاهد تغییر اقلیم و افزایش 1.8درجه‌یی دمای هوا در جهان هستیم و شرایط ایران در منطقه غرب آسیا نیز بسیار سخت و دشوار است.

وی با اشاره به کاهش بارندگی و سطح منابع آبی همزمان با تغییرات اقلیم در کشور اظهار کرد: دولت یازدهم برای مقابله با این پدیده، فعالیت‌های موثری در حوزه کاهش میزان انتشار گازهای گلخانه‌یی و سازگاری با این تغییر اقلیم انجام داده که نتیجه این اقدامات منجر به مصرف بهینه انرژی و سازگاری اقتصاد با تغییر اقلیم شده است.

معاون رییس‌جمهوری با تاکید بر مدیریت پسماند در بخش‌های مختلف تولیدی به‌ویژه کشاورزی گفت: اگر مدیریت پسماند و بازیافت مجدد پسماند در واحدهای تولیدی انجام شود، صرفه‌جویی و توجیه مالی و اقتصادی از تولید نیز نصیب تولید‌کنندگان و سرمایه‌گذاران می‌شود.

به گفته وی، دولت برنامه‌ریزی جامع و مناسبی در حوزه مسائل زیست‌محیطی دارد و به‌طور قطع سیاست‌ها و برنامه‌های عملیاتی دولت در حوزه محیط‌زیست باتوجه و تاکید ویژه‌یی پیگیری و اجرا خواهند شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر