از منطقه

۱۳۹۶/۰۳/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۶۹۵۲

کشته شدن 13 عضو«پ‌ک‌ک» در شمال عراق

در عملیات هوایی ارتش ترکیه علیه مواضع گروه پ‌ک‌ک در شمال عراق 13 نفر از آنها کشته شدند. ستاد مشترک ارتش ترکیه طی اطلاعیه‌یی اعلام کرد که در حمله جنگنده‌های این کشور مواضع پ‌ک‌ک در منطقه آواشین و باسیان در شمال عراق نیز منهدم شده است. گفته شده، در این عملیات همچنین 2پناهگاه، 2 جان‌پناه، 2 موضع سلاح دوشکا و یک محوطه اسکان عناصر پ‌ک‌ک منهدم شده است. حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) بیش از 30سال است که به صورت مسلحانه علیه دولت مرکزی ترکیه می‌جنگد. این تشکیلات از سوی دولت ترکیه، اتحادیه اروپا و دولت امریکا به عنوان گروه تروریستی شناخته شده است.


کاهش بودجه تولید برق هسته‌ای پاکستان

دولت پاکستان دو روز پیش در شرایطی لایحه بودجه سال مالی جدید را تقدیم پارلمان کرد که سهم مربوط به تولید برق هسته‌یی در بودجه جدید نسبت به سال مالی جاری، به حدود نصف کاهش یافته است. به گزارش ایرنا، بودجه سازمان انرژی اتمی پاکستان در سال جدید، حدود 16میلیارد روپیه (حدود 150میلیون دلار) تعیین شده درحالی که رقم بودجه این بخش در سال مالی کنونی که در حال سپری شدن است، حدود 29میلیارد روپیه (حدود 275میلیون دلار) بوده است. سال مالی جدید پاکستان از حدود یک ماه دیگر آغاز خواهد شد و پارلمان پاکستان کار بررسی لایحه بودجه را آغاز کرده است.


نفوذی طالبان

6 پلیس افغان را کشت

یک نفوذی طالبان 6 پلیس را در شهرستان «شینکی» افغانستان کشته و فرار کرده است. حمله افراد نفوذی طالبان یا حملات خودی به سربازان افغان رو به افزایش است و این موضوع باعث نگرانی در صفوف نیروهای امنیتی و دفاعی افغان شده است. در ماه گذشته میلادی نیز یک سرباز افغان در استان ننگرهار با حمله به همکاران خود 5 نفر را کشت و 2نفر دیگر را نیز زخمی کرد. همچنین در 28فوریه امسال در هلمند یک سرباز پلیس 11همکار خود را کشته و با سلاح و مهمات موجود در این پاسگاه به طالبان پیوست.


انفجار در بعقوبه عراق با 3 کشته و 16 زخمی

منابع امنیتی در استان دیاله در شرق عراق اعلام کردند که براثر انفجار انتحاری در شهر بعقوبه مرکز این استان 3 زن کشته و 16 نفر دیگر زخمی شدند که تعدادی از زخمی‌ها از نیروهای امنیتی هستند. به گزارش السومریه‌نیوز، یک فرد انتحاری که کمربند انفجاری به خود بسته بود، با انفجار خود در نزدیکی پست ایست و بازرسی در یکی از خیابان‌های مرکزی شهر بعقوبه مرکز استان دیاله در 65کیلومتری شمال‌شرق بغداد موجب کشته شدن 3 زن و زخمی شدن 16نفر دیگر شد که تعدادی از زخمی‌ها از نیروهای امنیتی عراق هستند. این گزارش حاکی است که تعدادی از زخمی‌های این حادثه شرایط وخیمی دارند و برای مداوا به بیمارستان مرکزی این شهر انتقال داده شدند. بعقوبه مرکز استان دیاله در طول ماه‌های گذشته شرایط نسبتا امنی را سپری کرده بود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر