روی موج خبر

۱۳۹۶/۰۳/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۶۹۲۵

تشکیل هیاتی برای شناسایی و پاسخگویی به مطالبات کنش‌گران انتخابات-ایرنا| رییس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: هیاتی در این سازمان برای شناسایی و پاسخگویی به مطالبات کنش‌گران عرصه انتخابات تشکیل شده است. محمدباقر نوبخت در پاسخ به سوالی درمورد برنامه‌های آینده دولت برای پاسخگویی به مطالبات مردم اظهار کرد: ما ابتدا باید همه کنش‌گران عرصه انتخابات را شناسایی کنیم و شناخت آنها نقطه آغازین است. وی ادامه داد: باید بررسی کنیم که مطالبات آنها از دولت چیست و با چه مطالبات و توقعی آمده‌اند؟ همچنین چه ظرفیتی در همین کنش‌گران وجود دارد که برای پاسخگویی به مطالبات آنها و مطالبات ملی باید از آن برخوردار شویم.

توضیح آیت‌الله موحدی‌کرمانی درباره آرای حلال و حرام-ایسنا| محمدعلی موحدی‌کرمانی در تشریح مقصودش از عبارت آرای حلال و حرام گفت: در جلسه‌یی بحث درباره یکی از کاندیداها بود، گفتم این 16میلیونی که اعلام شده آرای واقعی اوست و بنده این رای بالای مردمی و حلال را به ایشان تبریک می‌گویم. اگر در سبد رای یک کاندیدا آرای واقعی او ریخته شود، این آرا پاک و حلال است و اگر آرای دیگری به اشتباه یا عمد در سبدش ریخته شود این آرا پلید و حرام است. او در ادامه افزود: «همه منتظریم نظر شورای محترم نگهبان را بدانیم، چه بسا پس از تحقیقات کامل بعضی آرا کاسته و بعضی افزون گردد. البته هرچه باشد در نتیجه انتخابات موثر نخواهد بود و جناب آقای روحانی پس از تایید شورای محترم نگهبان و تنفیذ رهبری برای 4 سال دیگر رییس‌جمهور هستند.»

تبریک امیر قطر به روحانی کشورهای حاشیه خلیج‌فارس را تحریک می‌کند-ایرنا| یک روزنامه اماراتی ادعا کرد که هدف امیر قطر از تماس تلفنی با رییس‌جمهور ایران و تاکید بر تقویت روابط با آنان تحریک کشورهای عربی است. روزنامه الخلیج امارات مدعی شد شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر با حسن روحانی رییس‌جمهور ایران تماس تلفنی داشت و ضمن تبریک انتخاب دوباره وی به عنوان رییس‌جمهور ایران و تبریک حلول ماه رمضان، بر راه‌های تقویت همکاری‌های مشترک تاکید کرد و گفت که روابط ما با جمهوری اسلامی ایران ریشه‌دار و تاریخی است.

ظریف حرفه‌ای‌ترین مبلغ نسل ماست-ایسنا| مارک دوبوویتز یکی از استراتژیست‌های امریکا برای تحریم ایران در توییتی نوشت: ظریف حرفه‌یی‌ترین مبلغ نسل ماست. وی در توییتر خود با اشاره به یادداشت اخیر وزیر امور خارجه کشورمان در نیویورک‌تایمز با عنوان «تجهیزات نظامی زیبا» (به قول آقای ترامپ) خاورمیانه را نجات نخواهد داد! نوشت: برایم مهم نیست که دیگران در ارتباط با او چه می‌گویند ولی ظریف حرفه‌یی‌ترین مبلغ نسل ماست. نیویورک‌تایمز یک استاد را نمایان کرده است.

مسعود پزشکیان کاندیدای ریاست مجلس انتخاب شد-تسنیم | نماینده تهران در مجلس گفت: پس از عدم توافق، فراکسیون امید به اتفاق آرا، آقای پزشکیان را به‌عنوان کاندیدای ریاست مجلس انتخاب کرد. علیرضا رحیمی با اشاره به تصمیمات اخیر فراکسیون امید، برای انتخابات هیات‌رییسه پارلمان گفت: البته اینکه فراکسیون امید پزشکیان را به عنوان کاندیدای ریاست معرفی کرده است به این معنا نیست که مسیر مذاکره بسته شده چون تفاهمی اتفاق نیفتاد آقای پزشکیان معرفی شد. وی بیان کرد: البته قبل از رای‌گیری درمورد انتخابات هیات‌رییسه مجلس در صحن علنی، جلسه خواهیم داشت و لیست کاندیداها را برای پست‌های مختلف اعلام می‌کنیم، البته نگاه ما به هیات‌رییسه نگاه کارآمدی و اثربخشی است.

جزئیات شهادت مرزبانان ارومیه در درگیری با تروریست‌ها-مهر| فرمانده مرزبانی ناجا ضمن تشریح جزئیات حادثه تروریستی هنگ مرزی ارومیه، گفت: قطعا به این‌گونه تحرکات تروریستی، پاسخ قاطعی خواهیم داد؛ کشور ترکیه را مسوول می‌دانیم و باید پاسخگو باشد. سردار قاسم رضایی گفت: عصر دیروز، مرزبانان هنگ مرزی ارومیه حین گشت در نقطه صفر مرزی با یک گروهک تروریستی درگیر شدند که این درگیری ۴۵دقیقه طول کشید و متاسفانه 2 نفر از همرزمانم به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

جهانگیری فرا رسیدن روز ملی جمهوری آذربایجان را تبریک گفت-پاد| معاون اول رییس‌جمهوری در پیامی به خانم مهربان علی اوا معاون اول رییس‌جمهوری آذربایجان، ابراز امیدواری کرد توسعه مناسبات دو کشور در همه زمینه‌ها توسعه یابد. در پیام اسحاق جهانگیری آمده است: فرارسیدن روز ملی جمهوری آذربایجان را به سرکار عالی، دولت و مردم آن کشور تبریک می‌گویم. اطمینان دارم که با تاکید بر عزم و اراده جدی رهبران دو کشور شاهد توسعه روزافزون مناسبات دوجانبه در همه زمینه‌ها خواهیم بود.

رفع تصرفات غیرقانونی اراضی عمومی در سال‌های اخیر-صدا وسیما| وزیر دادگستری از رفع تصرفات غیرقانونی اراضی عمومی در 4 سال اخیر خبر داد. مصطفی پورمحمدی گفت: یکی از توصیه‌های موکد رهبر معظم انقلاب اسلامی حفظ محیط‌زیست و منابع طبیعی است که دولت نیز در سال‌های اخیر این مساله را با جدیت پیگیری کرده است. وی گفت: در حال حاضر با همکاری قوا و نهادهای دیگر در چند سال اخیر تصرف و تجاوز به منابع طبیعی به حداقل رسیده است. وزیر دادگستری تاکید کرد: تلاش ما این است که روند تصرفات غیرقانونی اراضی بیت‌المال متوقف شود یا به حداقل برسد.

نماینده جبهه پایداری شجریان را معلوم‌الحال خطاب کرد-خبرآنلاین | پای پخش شدن یا نشدن ربنای استاد شجریان به جلسه علنی دیروز مجلس کشیده شد. نماینده پایداری در مجلس دهم در تذکری به رییس‌جمهور در مورد تلاش دولت برای پخش مجدد ربنای استاد شجریان از صدا و سیما، گفت: آقای معلوم‌الحالی در سال 88 تقاضا کرده است که صدایش در صدا و سیما پخش نشود، ‌خودش تقاضا کند که دوباره پخش شود. محمدجواد ابطحی در تذکر شفاهی خود در رابطه با پخش نشدن ربنای استاد شجریان در مجلس، خطاب به رییس‌جمهور گفت: مشکل مملکت ما مشکل پخش این سرود ربنا نیست، ‌مشکل ما عدم واریز درآمدهای پتروشیمی است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر