ارتباط داماد ترامپ با روسیه

۱۳۹۶/۰۳/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۶۹۱۳


ال پاییس:

یکی از تیترهای این روزنامه به ارتباط مخفیانه داماد دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری امریکا با روسیه اختصاص دارد. بر این اساس داماد ترامپ به مسکو پیشنهاد داشتن یک کانال مخفی‌ را داده بود. در همین میان روزنامه واشنگتن‌پست نیز ادعا کرده است که گوشنر که علاوه بر داماد، حکم پسر ترامپ را دارد به نقل از مقامات امریکایی در گزارش‌های اطلاعاتی ارجاع داده شده، پیشنهاد یک کانال ارتباطی مخفی بین واشنگتن و مسکو را مطرح کرده و مجری این طرح بوده است. بزرگ‌ترین مدرکی که بر این نظریه صحه می‌گذارد، رهگیری مکالمات او با سفیر روسیه و مسکو بوده است. در همین حال چندی پیش نیز کوشنر پیشنهاد استفاده از امکانات دیپلماتیک روسیه در ایالات متحده را برای گسترش ارتباطات داده بود.


واشنگتن‌ پست:

این روزنامه یکی از تیترهای صفحه اول خود را به نشست سران جی7 و سنگ‌اندازی ترامپ برای رسیدن به یک توافق جامع بر سر مسائل آب‌وهوایی اختصاص داده است. براساس این گزارش، قرار بود سران کشورهای گروه 7 درخصوص تروریسم و تغییرات آب و هوایی بحث کنند. اما دونالد ترامپ رییس‌جمهوری امریکا که از زمان رقابت‌های انتخاباتی مخالفت خود را با توافق پاریس 2015 درخصوص تغییرات آب و هوایی اعلام کرده بود از موضع خود کوتاه نیامد و بیانیه پایانی روز جمعه را به مسائل تروریسم محدود کرد. بر همین اساس هم به نظر می‌رسد که سران کشورهای جی7 به توافق تازه‌یی درخصوص این مساله نرسند.


آ. ب.‌ ث:

یکی از مطالب چاپ تازه این روزنامه اسپانیایی‌زبان به کلینتون و صحبت‌های او درخصوص ترامپ اختصاص دارد. بر این اساس کلینتون برای حمله به ترامپ، فروپاشی نیکسون را یادآور شده است. هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات و بازنده انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 امریکا بدون نام بردن از دونالد ترامپ رقیب جمهوری‌خواه خود، وی را با ریچارد نیکسون که در پی رسوایی واترگیت ناچار به استعفا شد، مقایسه کرد. وی روز جمعه به کالج ولزلی که سال‌ها پیش از آن فارغ‌التحصیل شده بود، رفت و خطاب به دانشجویان و استادان حاضر در مراسم جشن فارغ‌التحصیلی گفت:«زمانی که صاحبان قدرت دست به جعل حقیقت زده به افرادی حمله می‌کنند که اعمالشان را به پرسش می‌کشند، پایان جامعه آزاد فرا رسیده است. این اغراق نیست، رژیم‌های خودکامه در سراسر تاریخ چنین کرده‌اند و تلاش می‌کنند تا واقعیت را به کنترل خود درآورند.» کلینتون‌ گرچه به صراحت نامی از ترامپ نیاورد ولی چندین جنجال پیرامون دولت ترامپ را مطرح کرد و ریاست‌جمهوری وی را به نیکسون تشبیه کرد. نامزد حزب دموکرات در انتخابات سابق ریاست‌جمهوری امریکا با اشاره به نیکسون گفت:«ما از انتخاب آن رییس‌جمهوری که مسوول تحقیق از وی در وزارت دادگستری را اخراج کرد و دوره‌اش سرانجام با خفت به پایان رسید، خشمگین بودیم.»

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر