ساخت هتل «ماموت» در روسیه

۱۳۹۶/۰۳/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۶۹۰۸


هتلی به شکل «ماموت» در ساحل دریاچه بایکال روسیه احداث می‌شود. به گزارش ایسنا از ریانووستی، شهرداری منطقه بوریاتی روسیه اعلام کرد، این هتل بسیار بزرگ و مرتفع خواهد بود و ارتفاع یکی از عاج‌های آن 100 متر درنظر گرفته شده است، همچنین در درون سر این ماموت اتاق‌های کنفرانس هتل طراحی شده‌اند. طرح این هتل توسط یک مجسمه‌ساز محلی روس پیاده شده است و مقامات محلی قصد دارند این هتل را به نماد شهر تبدیل کنند. در ماه آوریل، مسوولان شهری بوریاتیا طرح دریافت عوارض از گردشگران منطقه بایکال را تصویب کردند که درآمد حاصل از آن جهت پاک‌سازی فضای این منطقه توریستی هزینه می‌شود.

ماموت‌ها حیواناتی غول‌پیکر بودند که نسل آنها منقرض شده است و زمانی در مناطق قطبی روسیه زندگی می‌کردند. دریاچه بایکال در جنوب سیبری، میان استان ایرکوتسک و جمهوری بوریاتیای روسیه قرار دارد و هفتمین دریاچه بزرگ جهان است که در فهرست میراث جهانی قرار دارد. دریاچه بایکال بزرگ‌ترین منبع آب شیرین جهان به‌شمار می‌آید. تقریبا ۲۰درصد تمام آب شیرین غیرمنجمد سطحی روی کره‌زمین در این دریاچه قرار دارد. این دریاچه ۳۱۵۰۰ کیلومتر مربع وسعت دارد. دریاچه بایکال همچنین دارای زلال‌ترین آب در میان دریاچه‌های جهان است و با قدمتی ۲۵میلیون سال، قدیمی‌ترین دریاچه جهان و یکی از مناطق گردشگری روسیه به‌شمار می‌رود.

حجم آب شیرین دریاچه بایکال از مجموع آب‌های دریاچه‌های بزرگ در امریکا نیز بیشتر است. قبایل بوریات در سمت شرقی دریاچه زندگی می‌کنند و به پرورش بز، شتر و گاو و گوسفند اشتغال دارند. دمای محل زندگی آنها بین منفی ۱۹ در زمستان تا ۱۴درجه سانتی‌گراد در تابستان تغییر می‌کند. دریاچه بایکال زیستگاه بیش از ۱۷۰۰گونه گیاهی و جانوری است که دوسوم از آنها در هیچ جای دیگر جهان یافت نمی‌شوند. از آنجا که این دریاچه خیلی قدیمی و دورافتاده است، دارای جانورانی است که فقط در این دریاچه یافت می‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر