روی خط خبر

۱۳۹۶/۰۳/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۶۹۰۲

سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغ شد

شاتا| وزیر صنعت، معدن و تجارت برنامه‌های اجرایی ستاد اقتصاد مقاومتی در سال ۹۶ را برای اجرا به معاونان خود ابلاغ کرد. پس از آنکه اسحاق جهانگیری به عنوان فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی در 30 فروردین امسال برنامه‌ها و وظایف دستگاه‌های دولتی را تعیین کرده و وزارت صنعت، معدن و تجارت را به‌عنوان مجری و مسوول برنامه‌های اجرایی بسته‌های رونق تولید و اشتغال تعیین کرد، برنامه‌های هدفمند برای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در سال ۹۶ در این مجموعه آغاز شد. حال امسال برای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در بخش تولید و اشتغال بسته‌های متنوعی تعریف شده که وزیر صنعت، معدن و تجارت براساس حوزه مسوولیت هر معاون خود و نیز مدیران سازمان‌های توسعه‌یی زیرمجموعه بخشی از مسوولیت‌ها را به آنها سپرده است.


1910 خودرو امریکایی معطل شماره‌گذاری

مهر| دبیر انجمن واردکنندگان خودرو اعلام کرد: در شرایط فعلی به‌دلیل حفظ منافع ملی و آرمان‌های نظام هیچ علاقه و انگیزه‌یی برای واردات خودروهای امریکایی یا ساخت این کشور به ایران وجود ندارد. مهدی دادفر با بیان اینکه یک برداشت ناصواب باعث شده تا یک‌هزار و 910 دستگاه خودرو معطل شماره‌گذاری باشند، گفت: یقینا باید شماره‌گذاری خودروهای غیرامریکایی ساخت امریکا انجام شود و پلیس راهور نباید تفسیر به رای کند. وی با اشاره به جوسازی‌های اخیر مبنی بر تلاش برای رفع ممنوعیت واردات خودروهای امریکایی از طریق دستگاه قضایی گفت: درخواست تجدیدنظر و رسیدگی به پرونده واردات خودروهای ساخت امریکا صرفا با هدف جلوگیری از تضییح حقوق ۱۸۰۰ نفر از افرادی است که خودروهای وارداتی ساخت امریکا اما با برند دیگر کشورها را از طریق قانونی خریداری کرده‌اند و ماه‌هاست که در انتظار شماره‌گذاری به‌سر می‌برند. دادفر طرح برخی گمانه‌زنی‌ها درراستای اعمال فشار برای آزادسازی واردات خودروهای امریکایی یا ساخت این کشور را بی‌اساس دانست و افزود: در شرایط فعلی به‌دنبال دستیابی به یک راهکار قانونی برای دارندگان این خودروها و خروج از بلاتکلیفی آنها هستیم و طرح دیگر موضوعات و فضا‌سازی‌ها کاملا غیرمنطقی و بی‌اساس است. دبیر انجمن واردکنندگان خودرو افزود: فلسفه واردات خودرو ایجاد فضای رقابتی در بازار و ایجاد تحرک در صنعت خودرو است، اما این موضوع نافی آرمان‌های نظام و رهبری انقلاب نیست و به همین دلیل بحث ممنوعیت واردات خودروهای امریکایی یا ساخت این کشور از جانب این انجمن پذیرفته شده است. نایب‌رییس انجمن واردکنندگان خودرو همچنین با تاکید بر اینکه این خودروها امکان بازگشت ندارند، گفت: پلیس راهور نباید درراستای منویات رهبری که خود آن را تفسیر کرده، شماره‌گذاری خودروهای ساخت امریکا که در‌ آن مقطع به صورت قانونی به کشور وارد شده بود را ممنوع کند.


استفاده از لوگوی مشترک حلال

پایگاه خبری اتاق ایران| معاون امور بین‌الملل اتاق ایران بر ضرورت استفاده از یک لوگوی مشترک حلال بین کشورهای اسلامی در سطح دنیا، تاکید کرد. محمدرضا کرباسی گفت: باتوجه به همه‌گیر شدن بحث محصولات حلال در دنیا، لازم است همه کشورهای اسلامی از لوگوی مشترک حلال استفاده کرده و طراحی لوگوهای ملی را کنار بگذارند. بدین‌ترتیب وحدت رویه‌یی بین همه کشورها چه مسلمان و چه غیرمسلمان به وجود خواهد آمد. معاون امور بین‌الملل اتاق ایران با اشاره به اهمیت محصولات حلال در بازار جهانی تصریح کرد: در حال حاضر کشورهای غیرمسلمان نیز به‌دنبال گرفتن گواهینامه حلال از سازمان‌های مطمئن هستند. ۲۵ کشور مسلمان عضو سازمان همکاری‌های اسلامی (OIC) از استانداردی واحد در بحث حلال استفاده می‌کنند. اما در میان کشورهای مسلمان، برخی کشورها استانداردهای ملی تعریف کرده‌اند و این یکی از مشکلات تجارت بین محصولات حلال است. باتوجه به مشترکات اسلام در میان کشورهای مسلمان، تدوین یک استاندارد هماهنگ برای امت واحد اسلامی ضروری است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر