اخبار

۱۳۹۶/۰۳/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۶۸۹۹

تمایل کشورهای اسکاندیناوی برای گشایش راه هوایی به ایران

وزارت حمل و نقل و ارتباطات نروژ از مذاکره آتی کشورهای منطقه اسکاندیناوی شامل نروژ، دانمارک و سوئد برای امضای توافقنامه و برقراری پروازهای هوایی با ایران خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، وزارت حمل و نقل و ارتباطات نروژ در بیانیه‌یی این موضوع را اعلام کرد.

بر پایه این بیانیه، نروژ، دانمارک و سوئد بیست‌ونهم و سی‌ام ماه می‌ (هشتم و نهم خردادماه) با هدف نوسازی و توافق برای برقراری مسافرت هوایی تجاری مذاکره می‌کنند. این خبرگزاری درباره جزییات این دیدار و مکان آن توضیح بیشتری نداده است. اکنون «اس.آ.اس» مهم‌ترین شرکت حمل و نقل اسکاندیناوی و «ایرشاتل» نروژ به ایران پرواز ندارند. قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین‌الملل بیست‌وپنجم اردیبهشت از آمادگی چند شرکت خارجی برای کمک به خرید هواپیما از سوی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران خبر داد. اصغر فخریه‌کاشان در حاشیه پنجمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل ریلی در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: ۹ شرکت بزرگ مالی از ژاپن، نروژ، دانمارک، چین، ایرلند و انگلیس برای تامین مالی (فاینانس) خرید هواپیما از سوی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران اعلام آمادگی کرده‌اند.


امضا قرارداد طراحی نخستین

و بزرگ‌ترین شهربار کشور

قرارداد طراحی جامع شهربار لجستیک شهر فرودگاهی امام‌خمینی(ره) با حضور نمایندگان و مدیران شهر فرودگاهی، شرکت ADI به‌عنوان مجری و شرکت ناکو به‌عنوان مشاور مادر در تهران امضا شد.

به گزارش «تعادل»، معاونت سرمایه‌گذاری و اقتصادی و عضو هیات‌مدیره شرکت شهر فرودگاهی امام‌خمینی(ره)، درباره این قرارداد گفت: توسعه لجستیک درواقع به معنی توسعه کشور است و عنصری اساسی برای این منظور به‌شمار می‌رود. ما در این قرارداد از ظرفیت‌های شرکتی که در غرب آسیا موفق عمل کرده، بهره می‌بریم و اگر موفق به گرفتن ایده‌های جدید و صحیح از آنها شویم، خیلی فراتر از آن چیزی که در قالب این قرارداد هزینه می‌کنیم، بهره‌مند خواهیم شد. این هدفی است که بابتش مذاکره و حرکت کرده‌ایم. حسین تاجیک درباره برنامه شهر فرودگاهی امام(ره) برای مدیریت این پروژه توضیح داد: ما کاملا همگام و فعال با طراح این پروژه پیش خواهیم رفت و با آغاز به کار آنها، تیمی تخصصی از کارشناسان خبره، در کنارشان خواهیم داشت. برای موفقیت کار این مشاور انتقال اطلاعات صحیح و انتقال اهداف بالادستی شهر فرودگاهی امام‌خمینی (ره) بسیار مهم است.

وی تاکید کرد: این پروژه با قراردادی که سال گذشته با شرکت ناکو منعقد شده تداخلی ندارد و شرکت‌ها در دو سطح متفاوت اما با یک فصل مشترک فعال خواهند بود، به این معنا که در یک‌جا انتقال اطلاعات خواهند داشت اما در این پروژه در حوزه جزییات، توسعه‌یافته‌تر عمل خواهد شد.


جزئیات تازه از افزایش وام‌خرید مسکن نخبگان

مهدی موسوی‌کوهپر، معاون توسعه مدیریت‌ و منابع بنیاد ملی نخبگان با اشاره به افزایش وام خرید مسکن نخبگان و استعدادهای ‌برتر گفت: با توجه به مصوبه دولت برای پرداخت وام ۸۰ میلیون تومانی با سود ۹درصد برای مسکن ‌اولی‌ها از طریق ودیعه‌گذاری، بنیاد ملی نخبگان پیشنهاد مشابهی برای استعدادهای ‌برتر و نخبگان تحت حمایت خود به هیات دولت ارائه داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سیدمهدی موسوی‌کوهپر با اعلام خبر افزایش وام خرید مسکن نخبگان و استعدادهای ‌برتر تحت حمایت بنیاد ملی نخبگان از ۱۰۰میلیون تومان به ۱۶۰میلیون تومان گفت: یکی از دغدغه‌های اساسی استعدادهای ‌برتر و نخبگان، تهیه مسکن است. بر همین اساس بنیاد ملی نخبگان در راستای حمایت‌های گوناگونی که در زمینه‌های آموزشی و پژوهشی از این عزیزان به عمل می‌آورد، موضوع پرداخت وام مناسب برای تهیه مسکن آنان را نیز در دستور کار خود قرار داده است. موسوی‌کوهپر ادامه داد: با توجه به مصوبه دولت برای پرداخت وام ۸۰ میلیون تومانی با سود ۹درصد برای مسکن‌اولی‌ها از طریق ودیعه‌گذاری، بنیاد ملی نخبگان پیشنهاد مشابهی را برای استعدادهای‌ برتر و نخبگان تحت حمایت خود به هیات دولت ارائه داد که پس از طی فرآیندهای لازم به بانک مرکزی ارجاع شد. معاون توسعه مدیریت ‌و منابع بنیاد ملی نخبگان تصریح کرد: در پیشنهاد بنیاد علاوه بر افزایش مبلغ تسهیلات بر موضوع پرداخت وام نخبگان، مشابه مسکن‌اولی‌ها با سود ۹درصد نیز تاکید شده بود که متاسفانه به دلیل نبود منابع برای جبران مابه‌التفاوت سود فقط با افزایش سقف وام به ۱۶۰میلیون تومان با سود ۱۸درصد موافقت شد اما پیگیری و رایزنی بنیاد برای کاهش درصد سود متعلقه همچنان ادامه داد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر