در شهر

۱۳۹۶/۰۳/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۶۸۹۸

بررسی تاثیر آلودگی صوتی بر سلامت روانی شهروندان

مدیر مطالعات و برنامه‌ریزی خدمات شهری و محیط زیست مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران گفت: مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران مطالعه‌یی در خصوص بررسی اپیدمیولوژیک تاثیر آلودگی صوتی بر سلامت جسم و بهداشت روانی شهروندان را در دستور کار خود دارد.

به گزارش ایسنا، رضا بصیری با اشاره به موضوع ازدیاد روزافزون جمعیت و توسعه فزاینده فناوری گفت: این افزایش جمعیت و توسعه فناوری محیط زیست انسان را در معرض آلودگی‌ها و عوامل مخاطره‌آمیز محیطی بسیاری قرار داده که یکی از آنها آلودگی صوتی است. وی افزود: طی قرن اخیر همگام با پیشرفت تکنولوژی و تولید اقسام مختلف وسایل حمل‌ و نقل و اقلام متنوع صنعتی، میزان تولید صدای ناخواسته و آلودگی صوتی به سرعت افزایش یافته و آثار زیانباری بر بهداشت روانی شهروندان داشته است، به‌طوری‌ که سازمان بهداشت جهانی (WHO) آلودگی صوتی در شهرهای بزرگ را به عنوان سومین نوع آلودگی‌های خطرناک بعد از آلودگی آب و هوا معرفی می‌کند. بصیری ادامه داد: با وجود حساسیت موضوع و اهمیت پرداختن به عوارض ناشی از مواجهه با سطوح غیرمجاز صدا، فقدان یک مطالعه جامع با تاکید بر مشخص ‌کردن آثار جسمی و روحی ناشی از آلودگی صوتی در شهر تهران احساس می‌شود. این در حالی است که ازدحام جمعیت و حجم بالای ترافیک در این شهر پرتراکم، شدت آلودگی صوتی شهر تهران را در وضعیت بحران قرار داده است. بصیری تاکید کرد: مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران با توجه به اهمیت موضوع، فرآیند عقد قرارداد مطالعه‌یی در خصوص بررسی اپیدمیولوژیک تاثیر آلودگی صوتی بر سلامت جسم و بهداشت روانی شهروندان را در دستور کار خود دارد.

واکنش چمران به شایعه استعفایش از شورای شهر پنجم

مهدی چمران، ‌رییس شورای شهر تهران نسبت به برخی خبرها مبنی بر استعفایش از عضویت علی‌البدل شورای پنجم واکنش نشان داد.

به گزارش ایسنا، چمران در پاسخ به این سوال که شایعاتی مبنی بر اینکه شما می‌خواهید از مدیریت علی‌البدل شورای شهر پنجم استعفا دهید، گفت: هنوز تصمیمی در این خصوص نگرفته‌ام.

وی با رد این شایعات گفت: اخبار متناقضی به نقل از من در فضاهای مجازی در خصوص ماندن یا رفتنم از عضویت علی‌البدل شورای شهر پنجم منتشر می‌شود، اما تمام این اخبار کذب است چرا که هنوز تصمیمی در این خصوص اخذ نکرده‌ام.


نگرانی از خروج مدیران و خالی شدن پست‌ها در شهرداری

عضو شورای شهر تهران درباره زمزمه‌های استعفا و خروج برخی مدیران و معاونان از شهرداری گفت: در شرایطی که مسوولان مدیریت شهرداری این موضوع را تکذیب می‌کنند، دیگر کار بیشتری از دست ما بر نمی‌آید و اگر این شنیده‌ها واقعیت داشته باشد، چمران باید جواب دهد. به گزارش ایلنا، پس از پیروزی قاطع لیست امید در شورای شهر تهران و ناکامی اصولگرایان در راهیابی به شورای پنجم پس از 12 سال به نظر می‌رسد؛ بدنه شهرداری در سطوح بالا به لرزه افتاده است. در همین رابطه احمد حکیمی‌پور در جلسه علنی اخیر شورا با اعلام ترک مسوولیت برخی مدیران شهرداری بعد از اعلام نتایج انتخابات از فشل شدن مدیریت شهری و خالی شدن پست‌ها در شهرداری تا دو ماه و نیم آینده ابراز نگرانی کرده بود. البته این اظهارات بلافاصله توسط چمران، رییس شورای شهر تهران رد شد و او تاکید کرد که چنین چیزی نیست و فقط یکی از مدیران شهرداری آن هم به دلیل مسائل خانوادگی و بیماری سرطان فرزندش رفته و اینکه گفته می‌شود؛ تعداد زیادی رفته‌اند، صحیح نیست. در حالی که زمزمه‌ها در مورد استعفا و خروج مدیران و معاونان از شهرداری هر لحظه بیشتر می‌شود، احمد حکیمی‌پور، عضو شورای شهر تهران با تاکید بر صحبت‌های پیشین خود در شورای شهر تهران گفت: اگر شایعات به حقیقت تبدیل شود، چمران باید پاسخگو باشد. حکیمی‌پور با اشاره به استعفای عیسی شریفی، معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران افزود: بهتر بود، ایشان که وظیفه مهمی در شهرداری داشت، می‌ماند و مسوولیت را تحویل معاون بعدی می‌داد. این روال کار است و من رسما به رییس شورای شهر تهران در این زمینه تذکر دادم، اما او رد کرد. وی درباره زمزمه‌های استعفا و خروج سایر مدیران و معاونان از شهرداری تصریح کرد: در شرایطی که مسوولان مدیریت شهرداری این موضوع را تکذیب می‌کنند، دیگر کار بیشتری از دست ما برنمی‌آید و همان‌طور که گفتم، اگر این شنیده‌ها واقعیت داشته باشد، چمران باید جواب دهد.

رحمت‌الله حافظی، عضو دیگر شورای شهر تهران نیز در این باره گفت: من هم این شایعات را شنیده‌ام، اما معاونان شهردار رسما آن را تکذیب کرده‌اند و جز یک نفر بقیه اعلام کرده‌اند که همه مسوولیت خود را تحویل خواهند داد و اگر جز این باشد، شهردار باید پاسخگو باشد.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه قضایی باید پیگیر این موارد باشد، افزود: در شورای شهر فقط تذکر دادیم. دستگاه قضا باید افراد دارای پرونده را رصد کند و نگذارد از کشور خارج شوند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر