تخریب سازه‌های غیرقانونی و پروانه‌دار ۱۰۰ متری جاده‌ها

۱۳۹۶/۰۳/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۶۸۹۷

رییس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌یی تاکید کرد: ادارات راهداری می‌توانند مجوزهای لازم برای تخریب سازه‌های غیرقانونی در حریم ۱۰۰متری جاده را کسب کنند.

به گزارش«تعادل» به نقل از سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌یی، داود کشاورزیان در همایش روسای ادارات ایمنی راه و حریم استان‌ها با تاکید بر رویکرد اصلی این سازمان مبنی بر توسعه ایمنی جاده‌ها و حفظ حریم راه‌ها اظهار کرد: ایمنی راه‌ها و فراهم آوردن آرامش خاطر مسافران جاده‌یی وظیفه این سازمان است؛ بنابراین مدیران باید در صرف هزینه بودجه، اولویت را به بخش ایمنی اختصاص دهند چراکه با جان انسان‌ها و مسافران ارتباط دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: درحالی که بسیاری از امور راهداری و جاده‌سازی فارغ از مسوولیت‌های حقوقی است اما در مقوله ایمنی راه، مسوولیت‌های حقوقی کاملا متوجه سازمان است و مدیران مربوطه باید با اذعان به نقش کلیدی این حوزه بیش از گذشته بر ایمن‌سازی راه‌ها تمرکز کنند.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌یی از مدیران استانی این سازمان خواست تا درخصوص تجهیز راه‌ها به علائم نیز دقت لازم را داشته باشند و علائم را متناسب با موقعیت و نیاز برابر استانداردهای ابلاغ ‌شده و دستورالعمل‌ها نصب و نگهداری کنند.

وی اظهار کرد: ترمیم و اصلاح خط‌کشی در افزایش ضریب ایمنی جاده‌ها مهم است و اما به موازات این اقدامات مدیران باید در مورد آشکارسازی مقاطع و نقاط پرحادثه نیز جدیت خود را ادامه داده و بیش‌ از پیش تلاش کنند.

کشاورزیان موضوع حریم قانونی راه‌ها را در ایمنی راه‌ها و حفظ سرمایه‌های ملی و راه‌ها بسیار مهم برشمرد و تصریح کرد: حفاظت از حریم راه و نوار قانونی پس از حریم از اهمیت بسزایی برخوردار است و مدیران ادارات کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌یی، باید با توجه به این موضوع نسبت به ایمن‌سازی حریم راه‌ها دقت لازم را به ‌کار گیرند. وی ادامه داد: براساس اختیارات قانونی که در زمینه ساخت‌وساز حاشیه راه‌ها به سازمان راهداری محول شده، امکان برخورد و جلوگیری از ساخت‌وساز غیرضروری و غیرقانونی در فاصله ١٠٠متری از حریم راه‌ها فراهم شده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر