اخبار

۱۳۹۶/۰۳/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۶۸۹۴

تراکم بالای دانش‌آموزان در ۶۰۰ مدرسه پایتخت

مهر| مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: تعداد ۶۰۰ فضای آموزشی داریم که نیازمند تعدیل تراکم دانش‌آموزان از ۳۲ به ۲۸دانش‌آموز در هر کلاس درس هستند. علیرضا کمره‌یی درباره کمبود فضای آموزشی تصریح کرد: شهر تهران از لحاظ فضای فیزیکی وضعیت مطلوبی را ندارد.

وی افزود: به لحاظ آماری حدود ۶۰۰ فضای آموزشی ما در مالکیت غیر، اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی (نهادهای دولتی و غیردولتی) است. مدیرکل آموزش و پرورش در شهر تهران خاطرنشان کرد: علاوه بر این ۶۰۰ بنای ما در شهر تهران خصوصا در مرکز پایتخت به لحاظ استحکام وضعیت مناسب و قابل قبول را ندارند. وی تاکید کرد: نیازمند تخریب و نوسازی این ۶۰۰ مدارس هستیم. این مساله به حجم نیازهای شهر تهران افزوده است. کمره‌یی بیان کرد: تعداد ۶۰۰ فضای آموزشی داریم که نیازمند تعدیل تراکم دانش‌آموزان از تراکم ۳۲ به ۲۸دانش‌آموز هستند. اگر بخواهیم این تعدیل‌ها را انجام دهیم باید فضاهای آموزشی جدید ساخته شود.


آغاز کاهش ساعات پایانی طرح زوج و فرد

ایسنا| جانشین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ اعلام کرد که از روز شنبه 6 خرداد تا پایان ماه مبارک رمضان محدودیت اعمال شده برای طرح زوج و فرد ساعت 17 به پایان می‌رسد. سرهنگ حسن عابدی اظهار کرد: ‌همانطور که پیش از این نیز اعلام شده بود در ایام ماه مبارک رمضان ساعت پایان طرح زوج و فرد دو ساعت کاهش یافته و همزمان با طرح ترافیک در ساعت 17 به پایان می‌رسد.

وی با بیان اینکه این تصمیم به‌دنبال روانسازی ترافیک در ساعات منتهی به اذان مغرب و تسهیل در رفت‌وآمد شهروندان گرفته شده است، گفت: تغییری در ساعات آغاز طرح زوج و فرد ایجاد نشده و همزمان با طرح ترافیک و از ساعت 6:30 آغاز خواهد شد. به گفته جانشین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ هیچ تغییری در ساعت طرح ترافیک اعمال نشده و طرح ترافیک مانند گذشته در ساعت 17 به پایان می‌رسد. عابدی با اشاره به محدوده طرح زوج و فرد افزود: محدوده طرح زوج و فرد از شمال به بزرگراه همت، از غرب به بزرگراه‌های چمران و نواب، از جنوب به بزرگراه بعثت و از شرق به بزرگراه امام علی(ع) محدود می‌شود. جانشین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از شهروندان خواست که در ایام ماه مبارک رمضان زمان بازگشت خود از محل کار و انجام سفرهای درون شهری را مدیریت کرده و آن را به ساعات پایانی منتهی به اذان مغرب موکول نکنند.


رسیدگی به بیماری‌های غیرواگیردار زندانیان

مهر| رییس سازمان زندان‌ها گفت: برای نخستین بار در زندان‌های کشور علاوه بر بیماری‌های واگیردار رسیدگی به بیماری‌های غیرواگیردار مددجویان در زندان‌ها را هم در نظر گرفته و رسیدگی می‌کنیم. دکتر اصغر جهانگیر گفت: در ابتدای مدیریت و ساماندهی کاهش جمعیت کیفری هدف‌گذاری‌های سازمان زندان‌ها و دستگاه‌های مربوطه بر کاهش ۱۰درصدی جمعیت کیفری بود که با عنایت‌الهی و همکاری همدیگر توانستیم رقمی حدود ۵ تا ۸ درصد جمعیت زندانیان را کاهش دهیم.

وی ادامه داد: در عرصه‌هایی مانند اشتغال، حرفه آموزی و برنامه‌های فرهنگی ما دارای توفیقات نسبی خوبی بوده‌ایم و مساله اشتغال مددجویان را از سال‌های اول جزو اولویت‌های خود می‌دانیم.

جهانگیر اظهار کرد: ما برای نخستین بار در زندان‌های کشور علاوه بر بیماری‌های واگیر‌دار رسیدگی به بیماری‌های غیرواگیردار مددجویان در زندان‌ها را هم در نظر گرفته‌ایم و به این مساله رسیدگی وبرنامه‌ریزی می‌کنیم.

رییس سازمان زندان‌ها با اشاره به وضعیت نیروی انسانی گفت: افرادی را در وضعیت استخدامی متفاوت داریم به نحوی که عده‌یی به عنوان قرارداد کارگری، شرکتی، حجمی، پیمانی و رسمی استخدام شده‌اند و درحال خدمات‌رسانی به مجموعه هستند. وی تصریح کرد: نکته قابل توجه اینکه این افراد در بحث نوع خدمات‌رسانی کاملا در موقعیت شغلی و شرح وظایف ثابتی هستند ولی درآمدهای آنان براساس نوع دریافتی تفاوت دارد که برای این همکاران عزیز تدابیری اتخاذ شود تا حقوق کارمندان موقت در روند زندگی آنان مشکل‌ساز نشود ضمن اینکه برای کارمندان رسمی نیز راهکارهایی صورت گرفته است.


پرداخت ۲۰میلیارد تومان برای بازسازی راه‌ها و مدارس

ایلنا| مدیرکل سازمان مدیریت بحران استان آذربایجان غربی با اشاره به آخرین وضعیت بازسازی مناطق سیل‌زده این استان گفت: اعتبارات مربوط زیرساخت‌های تخریب شده هنوز ابلاغ نشده است. امیرعباس جعفری، مدیرکل سازمان مدیریت بحران استان آذربایجان غربی گفت: ابعاد خسارت سیل اخیر در استان آذربایجان غربی بسیار بالا بود و زمین‌های کشاورزی ۲۰۰میلیارد تومان خسارت دیدند. خوشبختانه اکنون هیچ کدام از خانواده‌های روستایی در چادر زندگی نمی‌کنند و اکثرا در خانه اقوام خود ساکن هستند و ابلاغ وام و تسهیلات مالی نیز آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه خسارت در بخش تملک اراضی به ۱۲۰میلیارد تومان می‌رسید، ادامه داد: در حال حاضر بنیاد مسکن استان به هر خانوده، برای بازسازی خانه ۵۰ کیسه سیمان و به خانواده‌هایی که نیاز به تعمیر مسکن دارند ۲۰کیسه سیمان رایگان می‌دهد. مدیرکل سازمان مدیریت بحران استان آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه اعتبارات مربوط به زیرساخت‌ها هنوز ابلاغ نشده است، گفت: تاکنون ۲۰میلیارد تومان برای بازسازی اولیه و فوری راه‌ها، مدارس و شبکه آب‌رسانی پرداخت شده است اما ابعاد خسارت وسیع است و فقط در بخش تملک اراضی ۱۲۰میلیارد تومان خسارت وارد شد. او با بیان اینکه عملیات بازسازی و تعمیر از ۹ اردیبهشت با حضور مقامات در بخش محمدیار آغاز شده است، گفت: به هر خانواده ۲میلیون تومان برای تعویض و خرید وسایل منزل پرداخت شده است.

وی افزود: به واحدهای در مناطق روستایی که نیاز به تعمیرات دارند؛ وام‌هایی ۱۰تا ۱۲میلیون تومانی با بهره ۴درصد درحال پرداخت شدن است. همچنین برای بازسازی خانه در مناطق روستایی ۲۰میلیون تومان و ۵ میلیون نیز به صورت بلاعوض و در مناطق شهری ۳۰میلیون تومان و ۶ میلیون کمک بلاعوض در حال پرداخت شدن است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر