تدابیر دولت برای ریشه‌کنی فقرمطلق

۱۳۹۶/۰۳/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۶۸۹۳

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور از تحت پوشش قرارگرفتن معلولان ضایع نخاعی از ماه جاری و حمایت از حدود 150 هزار نفر معلول پشت نوبت خدمات بهزیستی از مهرماه خبر داد. به گزارش ایسنا، حسین نحوی نژاد در ارتباط با تحت پوشش قرارگرفتن معلولان ضایع نخاعی از ماه جاری گفت: در کل کشور حدود 22 هزار نفر ضایع نخاعی وجود دارد که 20 هزار و 500 نفر آنها تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند و حدود 1000 تا 1500 نفر دیگر که به تازگی دچار این ضایعه شده‌اند نیز از ماه جاری تحت پوشش حمایت‌های سازمان بهزیستی قرار خواهند گرفت.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با بیان آنکه فقیر مطلق در دنیا به کسی گفته می‌شود که در روز کمتر از یک دلار درآمد داشته باشد و بر اساس ارزش پولی ایران این رقم برابر ماهیانه حدود 130 هزار تومان است؛ گفت: این طرح در راستای فقرزدایی صورت می‌گیرد. همانطور که رییس‌جمهوری نیز وعده دادند تا سال 1400 فقر مطلق را در کشور ریشه‌کن می‌کنند و به همین ترتیب این طرح با جدیت پیگیری و اجرا خواهد شد و تنها یک وعده انتخاباتی نبوده و نیست.

وی در ادامه از تحت پوشش قرار گرفتن معلولان پشت نوبت خدمات بهزیستی از مهرماه سال جاری خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌کنیم حدود 150 هزار نفر در حوزه توانبخشی پشت نوبتی مستمری سازمان بهزیستی باشند که از مهرماه سال جاری به تدریج و بر اساس برنامه ششم توسعه تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور همچنین خاطرنشان کرد: عمده پشت نوبتی‌های خدمات و مستمری بهزیستی در حوزه توانبخشی قرار دارند زیرا در حوزه‌هایی همچون زنان سرپرست خانوار شاهد آن هستیم کمیته امداد امام خمینی (ره) عمده تحت پوششان را در اختیار دارد. نحوی نژاد همچنین با اشاره به آنکه پس از افزایش مستمری مددجویان بهزیستی که از فروردین ماه سال جاری اعمال شد، برخی مدعی شدند که این رقم برای آنها واریز نشده است گفت: بسیاری از این افراد از رقم دریافتی خود آگاه نبودند بطوریکه مددجویان سازمان بهزیستی در حوزه توانبخشی 88 درصد تک نفره هستند و به این ترتیب مستمری آنها 95 هزار تومان افزایش یافته است. وی در ادامه افزود: سازمان هدفمندی یارانه‌ها در ماه اول این افزایش مستمری به علت فوریت طرح از سازمان حمایتی بهزیستی و کمیته امداد شماره حساب مددجویان را درخواست کرد تا در فروردین و اردیبهشت ماه از محل حذف یارانه دهک‌های پردرآمد همراه با یارانه 45 هزار و 500 تومانی رقم افزایش یافته مستمری را نیز واریز کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر