اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۰۳/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۶۸۸۹

برگزاری آزمون دستیاران کودکان دانشگاه علوم پزشکی مازندران به روش OSCE

ساری| آزمون درون بخشی دستیاران کودکان برای نخستین بار در دانشگاه علوم پزشکی مازندران به صورت مهارتی و به روش OSCE برگزار شد. در راستای پیاده‌سازی بسته‌های آموزش پاسخگو و عدالت محور، ارتقای نظام ارزیابی و آزمون‌های علوم پزشکی از مجموعه طرح تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی و اجرای برنامه راهبردی معاونت آموزشی دانشگاه با تلاش و مشارکت گروه آموزشی کودکان برای نخستین بار، آزمون درون‌بخشی دستیاران کودکان در دانشگاه علوم پزشکی مازندران به صورت مهارتی و به روش OSCE در مهارت‌های بالینی مرکز آموزشی درمانی بوعلی‌سینای ساری برگزار شد. این آزمون برای تمام دستیاران کودکان و با بهره‌گیری از ۵ بیمارنمای آموزش دیده، ۳مولاژ مجهز در ۱۰ ایستگاه مهارتی با رعایت استانداردهای آزمون‌های مهارتی اجرا شد.

افزایش 3 هزار هکتاری سطح زیر کشت برنج در مازندران

ساری| رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت که حمایت دولت از برنج داخلی با ممنوع کردن ورود برنج خارجی در فصل برداشت سال گذشته و قیمت‌گذاری خوب و وضعیت مناسب منابع آب، سطح زیرکشت این محصول را در مازندران امسال 3هزار هکتار افزایش داد. دلاور حیدرپور در نشست شورای توسعه و برنامه‌ریزی مازندران سطح زیرکشت برنج را در سال زراعی در این استان افزون بر 213هزار هکتار اعلام کرد. پارسال ممنوع شدن واردات برنج خارجی در فصل برداشت تولید داخلی باعث رشد حدود 30درصدی قیمت برنج شد به طوری که میانگین قیمت برنج از 70تا 75هزار ریال سال 94 به حدود 90تا 100هزار ریال در هر کیلوگرم در سال 95 رسید. رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت که تاکنون 190هزار هکتار از شالیزارهای این استان نشا کاری شده و برای بقیه شالیزارها هم نشای مورد نیاز تامین شده است.

بحران کم‌ آبی در شهرستان شاهرود

شاهرود| فرماندار شاهرود گفت: بیش از ۲۳۰ لیتر بر ثانیه کمبود آب در شاهرود وجود دارد و این درحالی است که نیاز آبی این شهرستان ۸۳۰ لیتر بر ثانیه برآورد شده است. سیدمحمدرضا هاشمی دیروز در محفل انس با قرآن که در مسجد جامع رودیان برگزار شد با اشاره به شرایط فعلی این شهرستان درباره منابع آبی افزود: کم‌آبی یکی از بزرگ‌ترین چالش‌هایی است که در شهرستان شاهرود با آن مواجه هستیم و باید برای استفاده از منابع آبی این شهرستان مدیریت جهادی داشته باشیم. فرماندار شاهرود با تاکید بر اینکه برخی از کشاورزان و مردم در مصرف آب هیچ محدودیت و مدیریت صحیحی ندارند، خاطرنشان کرد: آب مایه حیات بشر و یک حق‌الناس به شمار می‌آید چراکه این مایه حیاتی باید برای آیندگان و تامین زندگی آنان نیز حفظ شود.

۲۰ میلیارد تومان تسهیلات به خانواده‌های جانباز و ایثارگر اردبیل ارائه شد

اردبیل| مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل گفت: سال گذشته ۲۰میلیارد تومان تسهیلات به خانواده‌های جانباز و ایثارگر اردبیل ارائه شده است. علی‌منصور لکورج دیروز در دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران در اردبیل اظهار کرد: مهم‌ترین هدف ما ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین همگان است که در این زمینه نباید از هیچ تلاشی دریغ شود بلکه باید به کار گرفتن ظرفیت‌های همه‌جانبه دستگاه‌های اجرایی استان این مهم در استان به خوبی شکل بگیرد. لکورج بیان کرد: ارائه تسهیلات به یک هزار و 800 خانواده جانباز و ایثارگر در اردبیل با تخصیص اعتباری حدود 20میلیارد تومان سال گذشته محقق شد و این وضعیت به همین منوال ادامه خواهد یافت تا از این طریق به تمامی اهداف خود در این زمینه دست یابیم و مشکلات و موانع موجود خانواده‌های جانباز و ایثارگر استان را به طور کامل برطرف کنیم. وی تصریح کرد: استخدام دولتی یا شرکت‌های معتبر برای خانواده‌های جانبازان و ایثارگران نیز موضوعی است که به عنوان یک وظیفه بر عهده ما قرار دارد.

بازرسی مراکز عرضه مواد خام دامی همدان

همدان| مدیرکل دامپزشکی استان همدان با اشاره به کاهش ۳۶درصدی ابتلا به بیماری تب مالت در استان همدان گفت: افزایش ۱۴۶درصدی واکسیناسیون بروسلوز در سال ۱۳۹۵ یکی از عوامل مهم کاهش شیوع بیماری تب مالت انسانی بوده است. محمودرضا رسولی دیروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از تاریخ 5 خرداد لغایت 5 تیر ماه و در دو نوبت‌کاری صبح و بعدازظهر در طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی بر مواد خام دامی در ماه مبارک رمضان کلیه مراکز عرضه مواد خام دامی توسط بازرسان دامپزشکی مورد بازرسی قرار می‌گیرند. وی افزود: هدف از این بازدیدها بررسی کیفیت بهداشتی مواد خام دامی و رعایت دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی درخصوص حمل، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی در مراکز عرضه و اطلاع‌رسانی عمومی و آشنایی مردم استان با ضوابط مذکور است.

رفع تصرف 50 هزار مترمربع از اراضی فرودگاه کرمان

کرمان| دادستان عمومی و انقلاب کرمان گفت: شامگاه گذشته از50 هزار متر مربع از اراضی دولتی با پوشش جنگلی در کرمان رفع تصرف به عمل آمد. دادخدا سالاری در تشریح جزییات این خبر اظهار کرد: این اراضی که مشهور به اراضی فرودگاه هستند توسط افراد ناشناسی به صورت شبانه و غیرقانونی تصرف شده بودند. دادستان کرمان هشدار داد: زمین‌خواران و متصرفین بدانند اجازه نخواهیم داد حتی یک وجب از اراضی دولتی و ملی که متعلق به حقوق عامه و عمومی است به صورت غیرقانونی تصرف شود. این مقام قضایی عنوان کرد: متصرفین با برنامه قبلی با حفر کانال و ایجاد سد معبر در اطراف زمین موصوف، اقدام به تصرف این اراضی کرده بودند که با هوشیاری ماموران اجراییات شهرداری و با دستور مقام قضایی از اراضی مذکور رفع تصرف به عمل آمد.

برگزاری کنگره بین‌المللی گردشگری سلامت

شیراز| معاون گردشگری و امور زائران استانداری فارس گفت: امسال شیراز میزبان کنگره بین‌المللی گردشگری سلامت خواهد بود. شاپور رستمی در جلسه کمیته گردشگری سلامت استان فارس گفت: کنگره بین‌المللی گردشگری سلامت قرار است تیر ماه در شیراز برگزار شود و برای بهره‌برداری مناسب از این رویداد باید برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری دقیقی انجام شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر