اخبار

۱۳۹۶/۰۳/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۶۸۸۲

بلوتوث 5 از راه رسید

ورج استاندارد جدید بلوتوث 5 از راه رسید، اما بعید است محصولات الکترونیک سازگار با آن تا قبل از سال 2018 روانه بازار شوند. -دو شرکت اپل و سامسونگ از طراحی گوشی‌های سازگار با بلوتوث 5 در یک سال آینده خبر داده‌اند.

به نظر می‌رسد با سازگار شدن اکثر گوشی‌ها با بلوتوث 5 تا سال 2018، عمر استاندارد بلوتوث 2-4. 4 تا چند ماه آینده به پایان برسد. بنابراین بهتر است اگر قصد خرید گوشی جدیدی را دارید، چند ماهی دست نگه دارید تا تلفن همراه جدیدی که با بلوتوث 5 سازگار باشد را خریداری کنید.

سرعت انتقال داده با استفاده از بلوتوث 5 دو برابر بلوتوث 4.2 است و البته می‌تواند تا فاصله حداکثر 80 متری هم به خوبی عمل کند. بنابراین اگر یک بلندگوی سازگار با بلوتوث 5 خریداری کنید، می‌توانید از این طریق کل یک خانه را تحت پوشش قرار دهید.

این برد خوب استفاده از محصولات اینترنت اشیا را هم تسهیل کرده و کارشناسان معتقدند بلوتوث 5 با توانمندی و سرعتی که دارد می‌تواند جایگزینی مناسب برای وای فای خانگی باشد.


عرضه گوشی جان‌سخت با قابلیت فیلمبرداری اکشن

ورج شرکت Kyocera تازه‌ترین گوشی جان سخت خود به نام DuraForce را به زودی روانه بازار می‌کند. این گوشی در برابر سرما و گرمای شدید، ضربه، گرد و خاک، رطوبت و... مقاوم است.

یکی از قابلیت‌های جذاب این گوشی حالت فیلمبرداری ویدیویی Action Overlay است که فعال کردن آن ضبط فیلم همراه با نمایش اطلاعاتی مانند سرعت، میزان مسافت طی شده، مدت زمان باقی مانده، ارتفاع، تاریخ و... را ممکن می‌کند.

این حالت فیلمبرداری باعث می‌شود استفاده از گوشی یاد شده در زمان انجام ورزش‌هایی مانند اسکی، مسابقات اتومبیل رانی و... به یک گزینه جذاب مبدل شود، به خصوص که این گوشی در صورت سقوط، تکان شدید یا برخورد ناگهانی آسیب نمی‌بیند.

نمایشگر فوق دقیق ۵ اینچی، سیستم عامل اندروید ۶، پردازنده هشت هسته‌یی و 1.5گیگاهرتزی Qualcomm Snapdragon، ۳ گیگابایت رم، ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی، دوربین‌های ۱۳ و ۵ مگاپیکسلی در پشت و جلوی دوربین و باتری ۳۲۴۰میلی آمپری از جمله دیگر ویژگی‌های گوشی یاد شده است. DuraForce به حسگر اثر انگشت مجهز است و قیمت آن در صورت خرید از اپراتور تی موبایل ۴۲۵دلار است.


دامنه آلودگی «واناکرای»

به ۱۵۰ کشور جهان رسید

بیزینس‌اینسایدر در حالی که باج افزار واناکرای تا به حال عمدتا کشورهای اروپایی را هدف قرار داده بود، اخباری دال بر افزایش فعالیت آن در کشورهای آسیایی به گوش می‌رسد.

این باج افزار که حدود 10 روز از آغاز فعالیتش می‌گذرد برای برخی دولت‌ها و شرکت‌های تجاری آسیایی مشکلاتی ایجاد کرده و آمار تازه از آلودگی صدها هزار رایانه به این باج افزار در بیش از 150 کشور جهان خبر می‌دهد. بخش عمده آلودگی‌ها به واناکرای از طریق ارسال ایمیل‌های آلوده ایجاد شده است. این ایمیل‌ها دارای ضمائم آلوده‌یی هستند که با باز کردن آنها واناکرای فایل‌های شخصی کاربران را گروگان می‌گیرد و آنها را رمزگذاری می‌کند. واناکرای برای باز کردن فایل‌های یاد شده 300 دلار باج طلب می‌کند واگر این رقم پرداخت نشود فایل‌ها را ظرف مدت یک هفته پاک می‌کند. منابع خبری از نفوذ واناکرای به ده‌ها کارخانه، بیمارستان و مدرسه و دانشگاه در سراسر جهان خبر می‌دهند.

محققان امنیتی می‌گویند کاربران باید از باز کردن ایمیل‌های حاوی فایل‌های ضمیمه مشکوک خودداری کنند. واناکرای در چین به سیستم‌های پرداخت PetroChina که یکی از شرکت‌های بزرگ انرژی این کشور است، حمله کرده و باعث شده استفاده از برخی پمپ بنزین‌ها در این کشور ناممکن شود. برخی نهادهای دولتی چین مانند پلیس، نهادهای مرتبط با ترافیک و... هم به همین علت دچار مشکل شده‌اند. شرکت فناوری چینی Qihoo 360 می‌گوید حداقل 200 هزار رایانه در چین به واناکرای آلوده شده‌اند و مدارس و دانشگاه‌ها از جمله اهداف ساده برای آن محسوب می‌شوند. کره‌جنوبی و تایوان هم از آلودگی برخی مدارس و نهادهای دولتی به باج افزار یاد شده خبر داده‌اند. کل موارد آلودگی به واناکرای در کره‌جنوبی 9 مورد اعلام شده است. در استرالیا هم آلودگی سه شرکت تجاری به واناکرای تایید شده است.


سازنده آندروید، تلفن واقعیت افزوده می‌سازد

بلومبرگ سازنده آندروید تصمیم دارد با ساخت یک تلفن هوشمند جدید مجهز به واقعیت افزوده، دوباره وارد بازار شود. او معتقد است با محصول جدیدش می‌تواند اپل و گوگل را از میدان به در کند.

اندی روبین خالق اندروید نمایی از تلفن هوشمند جدید خود را برای کاربران نمایش داده که به نظر می‌رسد دارای دوربینی ۳۶۰ درجه باشد.

این امر سبب شده گمانه‌زنی‌هایی به وجود بیاید که تلفن مذکور دارای پورتی خواهد بود که می‌توان لوازم جانبی مختلف مانند دوربین را به آن متصل کرد و به این ترتیب اپلکیشین‌های واقعیت افزوده را در موبایل فعال کرد. همچنین روبین ماه گذشته اعلام کرده بود که مشغول کار روی دستگاهی است که قابلیت ثبت ویدیوی ۳۶۰ درجه را دارد.

در اوایل سال جاری روبین بیش از ۴۰ نیروی جدید در شرکت خود (Essential) استخدام کرد. هدف این شرکت ایجاد یک اکوسیستم فناوری از موبایل‌ها و گجت‌های هوشمند خانگی است و برای این کار از هوش مصنوعی استفاده خواهد کرد.

طبق گزارش بلومبرگ شرکت اسنشال، موبایل و کالاهای هوشمند خانگی خواهد ساخت.

در هرحال روبین تصمیم دارد در سال جاری این تلفن هوشمند را با قیمتی مشابه آیفون (۶۴۹ دلار) برای فروش عرضه کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر