از منطقه

۱۳۹۶/۰۳/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۶۸۶۹

50 نفر در حمله انتحاری در افغانستان کشته شدند

یک عامل انتحاری شنبه با منفجر کردن خود باعث کشته شدن ۱۴نفر شد؛ همچنین درگیری میان نیروهای امنیتی و شبه‌نظامیان در افغانستان و همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان باعث کشته شدن ۳۶ نفر شد. به گزارش رویترز، رییس بخش سلامت خوست گفته در این ولایت یک عامل انتحاری با انفجار یک خودرو در نزدیکی یک زمین فوتبال نزدیک به یک پایگاه نظامی باعث کشته شدن ۱۴ نفر و زخمی شدن 8نفر دیگر شد. اجساد هنوز شناسایی نشده و نمی‌توان گفت که غیرنظامی بودند یا نیروهای امنیتی. گفته شده، شبه‌نظامیان با نیروهای امنیتی در منطقه قدیس در این ولایت درگیر شدند و در این درگیری ۲۲ شبه‌نظامی، 6نیروی امنیتی و 8غیرنظامی کشته شدند. این درگیری باعث کشته شدن ۳۳ شبه‌نظامی و زخمی شدن ۱۷غیرنظامی شد. دولت کابل با طالبان و داعش درگیر است و نیروهای طالبان حملات خود را از چندین هفته پیش از شروع رمضان در قندهار، پکتیا و هلمند افزایش داده‌اند.


داعش آخرین سنگرها را در موصل از دست می‌دهد

ارتش عراق از آغاز عملیاتی برای بیرون راندن داعش از آخرین نواحی تحت کنترل آنها در موصل خبر داده است. داعش کنترل بخش مرکزی شهر قدیمی موصل و سه منطقه را در ساحل غربی دجله در اختیار دارد. دولت از غیرنظامیان خواسته تا از مناطق تحت کنترل داعش خارج شوند، اما گزارش‌هایی از کشتار غیرنظامیانی که درصدد فرار از این مناطق هستند، منتشر شده است.


واکنش اردوغان به انتقاد از نظام آموزشی ترکیه

رییس‌جمهور ترکیه در اظهاراتی به انتقادها از سیاست‌های آموزشی حزب عدالت و توسعه مبنی بر توجه ویژه آک‌پارتی به مدارس «امام خطیب» (مدارس ویژه مقطع متوسطه در ترکیه که علاوه بر مباحث درسی مباحثی از اسلام را هم آموزش می‌دهند) واکنش نشان داد. به گزارش حریت، رجب طیب اردوغان در واکنش به اظهارات احزاب اپوزیسیون مبنی بر اینکه دولت این کشور توجه ویژه‌یی به مدارس امام خطیب دارد، گفته است: «اخبار منتشر شده مبنی بر اینکه دولت دانش‌آموزان را به اجبار در این مدارس ثبت‌نام کرده و این مدارس به زور افتتاح شده‌اند، اخباری منحرف است. ما باید در برابر این اتهامات بایستیم. کسانی که چنین تصوراتی دارند، فاشیست هستند. ما هرگز اجازه نمی‌دهیم که اقدامی با زور، فشار و از همه مهم‌تر با مهندسی اجتماعی و سیاسی انجام گیرد.» براساس آمارهای ارائه شده توسط وزارت آموزش ترکیه در ۲۰۱۷ کل مدارس دبیرستان امام خطیب در ترکیه ۴ هزار و ۱۸۵ مدرسه بوده که در این مدارس بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر دانش‌آموز حضور دارند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر