مالیات

۱۳۹۶/۰۳/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۶۸۴۸

خرداد ماه، موعد ارائه اظهارنامه مالیاتی مشاغل

معاون سازمان مالیاتی کشور موعد ارائه اظهارنامه‌های مالیاتی صاحبان مشاغل (اشخاص حقیقی) را خرداد ماه سال جاری اعلام کرد.

به گزارش ایبنا، نادر جنتی با تاکید بر اینکه برخورداری از هر نوع تسهیلات و معافیت‌های مالیاتی منوط به ارائه اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر قانونی است، اظهار کرد: فعالان اقتصادی برای بهره‌مندی از مشوق‌های قانونی نرخ صفر یا هر گونه تسهیلات دیگر باید اظهارنامه مالیاتی خود را در مهلت مقرر قانونی ارائه کنند.

وی در ادامه با اشاره به قانون مالیات‌های مستقیم مصوب سال 1394 افزود: مودیان مالیاتی برای بهره‌مندی از معافیت مالیاتی برای عملکرد سال 95 حداکثر تا 31خرداد ماه سال جاری مهلت دارند، اظهارنامه مالیاتی را ارائه دهند.


قانون تنقیح قوانین مالیاتی کشور ابلاغ شد

قانون تنقیح قوانین مالیاتی کشور پس از تصویب در مجلس شورای اسلامی و دستور رییس‌جمهوری ابلاغ شد.

قانون تنقیح قوانین مالیاتی کشور در جلسه علنی مورخ 30 فروردین امسال مجلس شورای اسلامی تصویب و طی نامه‌ای از سوی رییس‌جمهور ابلاغ شد که ابلاغیه این قانون به شرح زیر است:

یادآور می‌شود، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز(چهارشنبه) پارلمان، کلیات طرح تنقیح قوانین مالیاتی کشور و ماده واحده این طرح را به تصویب رساندند.

این طرح به تنقیح 371ماده و شناسایی 190ماده تاریخ گذشته و 199قانون منسوخ می‌پردازند.

در ماده واحده این طرح آمده است به موجب این قانون، احکام مالیاتی قوانین به شرح پیوست لغو می‌شود.

براساس تبصره 1 ماده واحده متن منقح موضوع این قانون براساس ماده 3 قانون تدوین و تنقیح قوانین و مقررات کشور مصوب 25خرداد 1389 جهت انتشار به روزنامه رسمی ارسال می‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر