سلامت اقیانوس‌ها

۱۳۹۶/۰۳/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۶۸۲۹


اکونومیست:

این هفته‌نامه گزارش یک خود را به اقیانوس‌ها و سلامت آن اختصاص داده است. این گزارش در عین حال به گرم شدن زمین نیز پرداخته است. اکونومیست عنوان کرده است که در میانه قرن حاضر وضعیت به جایی می‌رسد که اقیانوس‌ها بیشتر از ماهی، پلاستیک خواهند داشت. اشاره این هفته‌نامه به وضعیت محیط‌زیستی است که در کنار اقیانوس‌ها دیده می‌شود و سلامت آنها را به کلی به ورطه نابودی کشانده است. گزارش‌ها نشان می‌دهد که با توجه به دقیق‌ترین تخمین‌های موجود هر ساله حدود 9میلیارد تن زباله پلاستیکی به اقیانوس‌ها ریخته می‌شود. سازمان محافظت از اقیانوس‌ها که یک سازمان غیردولتی است و هر سال سازماندهی رویدادهای پاکسازی سواحل بیش از 150کشور در سراسر جهان را بر عهده دارد، بیان کرده است: زباله‌های پلاستیکی حدود 85درصد از تمام زباله جمع‌آوری شده از سواحل، آبراهه‌ها و اقیانوس‌ها را تشکیل می‌دهند و این تازه بررسی با چشم غیرمسلط است.


تایم:

این هفته‌نامه جلد و گزارش یک خود را به کاهش وزن و دلایل کار نکردن برخی رژیم‌ها اختصاص داده است. «تایم» از تحقیقات تازه‌یی خبر داده است که بر اساس آن، توصیه‌های متفاوتی می‌توان به افرادی کرد که در رژیم غذایی به سر می‌برند. این تحقیقات تازه، افرادی را زیرنظر گرفته که دیگر به رژیم غذایی پاسخ مثبت نشان نمی‌دهند. پیش از این برخی محققان مطرح کرده بودند که ثابت شدن وزن در مرحله‌یی از برنامه کاهش وزن، طبیعی است. این مرحله تقریبا برای همه کسانی که از طریق رژیم و ورزش به دنبال لاغری هستند، اتفاق می‌افتد. در عین حال هرچند فرآیند ثابت شدن وزن در میانه راه کاهش وزن، یک اتفاق طبیعی است اما عادت‌های غلطی وجود دارد که این مرحله را جلو انداخته یا طولانی‌تر می‌کند و حتی ممکن است باعث شکست کامل برنامه کاهش وزن شود.


وال‌استریت ژورنال:

این روزنامه یکی از تیترهای صفحه اول خود را به سقوط قیمت نفت تحت تاثیر توافق اخیر اوپک اختصاص داده است. بر این اساس به دنبال توافق اوپک و ناامیدی سرمایه‌گذاران از کاهش بیشتر تولید، قیمت جهانی نفت ظرف یک شب نزدیک به ۵درصد از ارزش خود را از دست داد. قیمت جهانی نفت در بازار معاملات آتی روز جمعه با کاهش قابل توجهی روبه‌رو شد؛ این در حالی است که توافق اوپک برای تمدید کاهش تولید تا مارس سال ۲۰۱۸ میلادی هم موجب ناامیدی سرمایه‌گذاران برای کاهش بیشتر تولید نفت شده و عامل اصلی سقوط قیمت طلای سیاه نام برده می‌شود. همچنین در نشست اخیر اوپک و برخی غیراوپکی‌ها قرار بر این شد که عرضه نفت تا پایان 3ماه نخست سال ۲۰۱۸میلادی روزانه 1.8میلیون بشکه کاهش پیدا کند. البته صحبت در مورد تمدید کاهش تولید و تایید شدن آن از سوی برخی مقامات نفتی کشورها طی روزهای اخیر موجب افزایش بهای قیمت نفت شده بود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر