اخبار خودرو

۱۳۹۶/۰۳/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۶۸۱۶

پیش‌فروش خودرو ممنوع شد

ایسنا| سید محمود نوابی، رییس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان در مجمع عمومی فوق‌العاده این انجمن با اشاره به اجرایی شدن آیین‌نامه اصلاحی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو و ضوابط ابلاغی از سوی دولت گفت: براساس این ابلاغیه پیش‌فروش خودرو بدون اجازه وزارت صنعت، معدن و تجارت ممنوع است و واردکنندگان و تولیدکنندگان داخلی که قرار باشد خودروهای تولیدی خود را پیش‌فروش کنند، باید حتما مجوز لازم را از وزارت صنعت، معدن و تجارت اخذ کرده باشند در غیر این صورت به عنوان متخلف تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.


واردات «کیا» و «بنز» متوقف شد

تسنیم| نمایندگی‌های کیا و بنز هنوز موفق به تمدید اعتبار خود برای واردات خودروها نشدند و واردات این محصولات متوقف شده است. از آذرماه سال گذشته اعتبار شرکت واردکننده خودروهای کیا به اتمام رسیده و اسم این خودرو در لیست جدید خودروهایی که مجوز ثبت سفارش داشتند، حذف و توقف واردت آن اعمال شده است.

در حال حاضر 6 ماه از اتمام نمایندگی واردات این خودرو در کشور می‌گذرد اما هنوز نمایندگی موفق به تمدید اعتبار خود برای واردات خودروهای کیا نشده است.

همچنین از 19 اردیبهشت ماه امسال، اعتبار شرکت واردکننده محصولات بنز به اتمام رسیده و هنوز مجوز جدیدی برای این شرکت در سایت دبیرخانه هیات عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی کشور درج نشده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر